Lingua castelá

Novo encontro dos grupos de oratoria dos IES Nº 1 e Antón Losada Diéguez

O pasado mércores 13 de marzo tivo lugar o terceiro debate entre os grupos de Oratoria do IES Antón Losada Diéguez e o IES Nº 1 que coordinan os Departamentos de Lingua Castelá de ambos centros. Desta volta, a temática escollida foi os deportes de combate e as preguntas formuladas foron estas: "Debemos prohibir estes deportes, para conseguir unha sociedade máis pacífica?", "A súa práctica é positiva ou negativa para os deportistas?"

Polo IES Nº 1 participaron Ana Dorelle, Xian Gestoso, Manuel Caramés e Nuria Gamallo. Pola banda do IES Antón Losada interviñeron Antía Álvarez, Samuel Carracedo, María Cerviño, Paula Coto e David Santos.

Xa sabedes, dádelle ao play e opinade.

Encontro co novelista Fernando Lalana

Na tarde de hoxe, martes 5 de marzo, o alumnado de 3º ESO participou nun coloquio co escritor Fernando Lalana, que mantivo unha charla entretida e interesante sobre a novela 13 perros a partir das preguntas que lle foron formulando os rapaces e as rapazas. 

A obra é unha novela de detectives que desenvolve con grandes doses de humor unha brillante homenaxe ao cinema negro e ás novelas de espías. Nela, o tenente Felipe Manley, do Centro Nacional de Intelixencia, acaba de descubrir que o satélite europeo Meteosat está en perigo. A esta investigación súmase outra historia protagonizada por Elvira Ballesteros, unha maestra en paro que acaba de obter o diploma de detective privada e se enfronta, coa axuda do seu fillo Félix, ao seu primeiro caso: a desaparición dun galgo persa. Que relación podería ter o can desaparecido co caso internacional que segue o tenente?

A actividade foi posible grazas á organización das profesoras do Departamento de Lingua Castelá e a Editorial Bambú.

A prohibición dos móbiles nos centros educativos a debate

Os grupos de oratoria do IES Antón Losada Diéguez e do Nº 1 volveron encontrarse na mañá de onte, mércores 20 de decembro, para debater sobre un tema de actualidade que está a xerar moita controversia: a prohibición do emprego dos teléfonos móbiles nos centros escolares.

A posición a favor da prohibición foi defendida por Claudia Carrasquel, Tomás Barros e Óscar Montáns, do Losada, e posicionados en contra da prohibición interviron Lía Expósito, Alba Moimenta, Ana Dorelle, Manuel Caramés e Lucía Brandariz, do Nº 1.

Compartimos a palabra co alumnado do IES Losada Diéguez

 

O martes 22 de novembro o alumnado da materia de Oratoria de 3º ESO mantivo un encontro cos compañeiros e compañeiras que cursan a mesma materia en 4º ESO no IES Antón Losada Diéguez. Guiados polos profesores de Lingua Castelá de ambos centros, Mónica Souto e Esteban Folgar, e despois dunha fase de preparación nas aulas, achegáronse á aula da radio do instituto veciño para poñer en práctica as habilidades adquiridas e os resultados da investigación previa sobre o tema elixido. Polo IES Antón Losada participaron Lucía Coto, Emma Duro, Noa Mendoza, Loli Porto e Lara Rey, mentres que polo IES Nº1 fixérono Cristóbal Sotelo, Xián Gestoso, Mariña Barreiro, Nuria Gamallo, Lía Expósito e Ana Dorelle.

A este seguirán outros encontros que teñen por obxectivo introducir o alumnado no debate, un exercicio dialéctico no que se traballan e adquiren habilidades como a busca e tratamento da información, a elaboración de argumentos ou diferentes estratexias de comunicación lingüística co fin último de fomentar o pensamento crítico e o diálogo propios dunha sociedade democrática.

Escola de dramaturxía

O Taller de Teatro impartido por Chema Gómez de Lora durante dúas sesións para cada curso nos pasados 25 e 27 de outubro foi dando os seus froitos. O Equipo da Biblioteca e o Departamento de Lingua Castelá procederon á entrega de premios para os mellores traballos, que en breve estarán dispoñibles nesta páxina.

A proposta para 1º ESO xiraba en torno á cuestión “¿Quiénes lloran en casa? ¿Por qué?” e a gañadora foi Paula Brey. O segundo premio recaeu en Alessandra Illobre. Para 2º ESO a proposta creativa partía da proposta “¿Quién canta mejor en casa?” e resultou gañadora Antía Nogueira. Fíxose co segundo premio Julia Canicoba.


En 3º e 4º da ESO o alumnado traballou a partir da idea “Querida sombra”, unha proposta de escritura na que resultaron gañadoras Noa Cabaleiro e Xiana Cacho nos seus respectivos cursos. Os segundos premios foron para David Mosquera e Sara Espiño, respectivamente. Parabéns, pois, a todo o alumnado do centro, que participou activamente nesta actividade.

Obradoiro de escritura teatral

23-24 Obradoiro de escritura para teatro

Esta semana o alumnado de todos os cursos do centro asistiu a un “Taller de teatro” organizado polo Departamento de Lingua Castelá e pola Biblioteca a cargo do profesor de Secundaria e autor de textos dramáticos Chema Gómez de Lora. 

Microrrelatos en branco e negro

As imaxes en branco e negro foron a inspiración para os microrrelatos que creaton os alumnos de 1º da ESO. Para iso, contamos coa colaboración do Departamento de plástica e de Lingua castelá.

Prema aquí para ver a pantalla completa.

 

Activación da escritura creativa

Obradoiro de Poesía Lingua Castelá 22-23

O pasado mércores 24 visitou o noso centro o profesor Esteban Folgar Brea para impartir un obradoiro ao alumnado de 2º ESO. Nesta actividade, a activación da escritura creativa faise mediante un proceso que se inicia cunha primeira tarefa de quecemento, continúa cun traballo máis activo e remata coa escrita dunha historia breve e un poema.

No quecemento, o alumnado, mediante o xogo de palabras encadeadas, vai dicindo substantivos (ata catro), dos que despois haberá que buscar unha posible relación entre eles, e logo xerar unha pequena historia. Collendo as primeiras letras dunha das verbas e as últimas doutra, créanse catro palabras novas, inexistentes na nosa lingua, ás que os rapaces deben dotar de significado.

Unha vez coñecidos os significados destas palabras, en grupos, redactan unha historia que as inclúa. Despois, deben escribir unha frase na que cada unha das súas verbas se inicie con unha das letras das palabras creadas.

Por último, o traballo final é compoñer un poema, con rima, en acróstico coas palabras que se xeraron na actividade anterior, e no que aparezan polo menos dous dos termos creados no xogo.

Criterios de cualificación - Lingua Castelá

Traballos do alumnado de 4º PDC sobre a Violencia de Xenero

Sonia Janeiro

 

Cristina Cimadevila

/

 

Noelia Lourido

Distribuir contido