Lei de Convivencia e Participación dá Comunidade Educativa

Galicia é a primeira comunidade que regula o acoso escolar entre alumnos, mediante a Lei de Convivencia e Participación dá Comunidade Educativa, na que tamén se converte ao profesor en autoridade pública, como fixeron xa comunidades como a madrileña.

Como acoso escolar defínese no texto calquera forma de vexación verbal, física, psicolóxica e ata o illamento ou baleiro social que un alumno ou un grupo fan a outro, sexa cal for o lugar no que se produza. Tamén se inclúen as condutas a través de medios electrónicos ou telemáticos, como Internet, móbiles ou redes sociais.

O acoso escolar será falta grave de convivencia e os estudantes implicados poderán ser sancionados con medidas que van desde a realización de tarefas, a suspensión das actividades extraescolares, a expulsión do centro durante un máximo dun mes, ata chegar ao cambio de instituto.

Esta lei ademais, axiliza o réxime sancionador aos alumnos ata o punto de que condutas graves, que nestes momentos tardan en resolverse máis de dous meses, dirimiranse nun máximo de 22 días.

Outra novidade desta lei é que os profesores e equipos directivos poderán aplicar medidas disciplinarias aínda que as condutas do alumno realícense fora do recinto escolar, sempre que estean relacionadas coa vida escolar ou afecten a outros membros da comunidade -por exemplo, unha pelexa entre compañeiros-, ou ben cando se usen medios telemáticos ou tecnolóxicos.

O acoso escolar centra un dos capítulos e nel insístese sobre todo na protección das vítimas. Se se trata dunha situación grave, a Administración pode recorrer a mediadores externos ao colexio ou instituto. A pesar de ser a primeira autonomía en regular as sancións por lei, o nivel de conflitividade en Galicia é baixo, e os casos de acoso, illados. Para establecer a sanción teranse en conta agravantes ou atenuantes como o recoñecemento da conduta, a existencia de intencionalidade, a difusión da ofensa por medios electrónicos ou doutro tipo, ou o especial carácter vulnerable da vítima, por exemplo polo feito de ser novo no Centro.

En canto á consideración do profesorado como autoridade pública, implica que no exercicio das súas funcións os feitos que eles constaten e plasmado por escrito terán a presunción de veracidade, tal e como se recolle no ordenamento xurídico. A agresión a un docente no exercicio da súa profesión implica polo tanto penas máis severas

Extracto lei de convivencia educativa

Lei de Convivencia e Participación dá Comunidade Educativa (completa)