Skip to Content

Ordenadores E-DIXGAL

Dende o luns 12 de novembro de 2018 os carros de carga dos ordenadores portátiles E-DIXGAL dos que dispón cada aula de 1º da ESO estarán en funcionamento.

Polo tanto, o alumnado poderá dende a dita data deixar o seu portátil ao rematar a xornada lectiva para poder recollelos ao día seguinte para traballar con eles. O alumnado que o desexe poderá seguir levando o seu portátil ao seu domicilio en virtude do compromiso que asinaron.

Horarios de clase

Horas de titoría de alumnado e responsables

Na seguinte ligazón pódense consultar as horas de TITORÍA de alumnado e responsables do profesorado do IES María Sarmiento durante o curso 18/19.

Mellores expedientes do 2018

A Universidade de Santiago de Compostela celebrou o 4 de xullo no Palacio de Congresos de Santiago o acto de recoñecemento aos alumnos e alumnas que obtiveron os mellores expedientes dos centros de ensino medio de Galicia. A este acto acude o alumnado que obtivo unha nota mínima de 9 entre o bacharelato e a fase xeral da proba de Avaliación de Bacharelato para Acceso á Universidade (ABAU).

Asistiron ao dito acto un total de 704 alumnos e alumnas. Do IES María Sarmiento de Viveiro asistiron catro estudantes que remataron o bacharelato este curso e cumpriron os requisitos académicos da nota mínima: Juan Fraga Pino, Anaïs Gómez Fernández, Tania López Fernández e Xoel Rodríguez García. Aproveitamos para darlles a noraboa polos bos resultados acadados.

Na foto saen os tres primeiros.

Libros de texto 18-19

Premendo nas seguintes ligazóns accédese ao listado de libros de texto para o curso 18/19:

Libros de texto da ESO

Libros de texto de BAC

NOTA IMPORTANTE

O noso centro foi aceptado para incorporarse ao proxecto E-Dixgal (ver Resolución). Polo tanto, para o vindeiro curso as seguintes materias de 1º da ESO 

  • Bioloxía e xeoloxía
  • Educación Física
  • Francés
  • Igualdade de xénero
  • Lingua castelá
  • Relixión
  • Valores Éticos
  • Xeografía e historia

usaran libro dixital. Pola contra, as materias

  • Educación plástica
  • Inglés
  • Lingua galega
  • Matemáticas

usaran libro de texto en papel (Non se recomenda a súa compra ata recibir instrucións do profesorado). 

Cabe lembrar que o fondo solidario de libros de texto é incompatible con participar no proxecto E-Dixgal. Como o fondo de libros asignaba un máximo de 6 libros agora estes serán os que se usen en formato dixital (gratuito para o alumnado e as familias).

Condicións para obter o título de graduado na ESO

Na Resolución de 9 de xuño da Dirección Xeral de Educación, Formación  Profesional e Innovación Educativa pola que se ditan instrucións para a adopción das medidas necesarias para a aplicación do disposto no Real Decreto 562/2017, de 2 de xuño, polo que se regulan as condicións para a obtención do título de Graduado en Educación Secundaria Obrigatoria e modelo de Consello Orientador da ESO recóllese que para obter o título da ESO hai que

  • Ter avaliación positiva en todas as materias, ou negativa nun máximo de dúas materias, sempre que non sexan Lingua Galega e Literatura e Matemáticas, ou Lingua Castelá e Literatura e Matemáticas.
  • Ter acadados os obxectivos da etapa e adquiridas as comptencias correspondentes.

No presente curso imos usar unha folla de cálculo para obter a cualificación de cada competencia. A fórmula para obter a cualificación da competencia consiste en:

Sumar o resultado de multiplicar a cualificación de cada materia polo número de ítems que ten asignados cada competencia na correspondente materia e dividir pola suma de todos os ítems de todas as competencias que cursou a alumna ou alumno.

A folla de cálculo, adaptada ao presente curso e ao noso centro, pódese descargar en formato .ods (LibreOffice Calc) ou .xls (Microsoft Excel).

Impresos de matrícula definitivos para o curso 18/19

Premendo en cada curso accédese ao impreso de matrícula correspondente. 

1º ESO

2º ESO

2º ESO PMAR

3º ESO

3º ESO PMAR

4º ESO

(Para máis información sobre a ESO acceder AQUÍ.)

1º BAC

2º BAC

(Para máis información sobre o BAC acceder AQUÍ.)

Nesta ligazón pódese consultar a DOCUMENTACIÓN que se debe entregar no momento de formalizar a matrícula. Todos os modelos están dispoñibles na conserxería do centro.

Simulador cualificacións ABAU

Nas seguintes ligazóns pódese acceder a un simulador das cualificacións das ABAU e das cualificacións de acceso aos diferentes graos.

Hai que introducir a media de Bacharelato e a nota das diferentes materias de ABAU. A folla de cálculo divos se aprobades ou non, se tedes dereito a bolsa de estudos (de matrícula ou completa), ...

Pódese descargar en formato .ods (LibreOffice Calc) ou .xls (Microsoft Excel).

A innovación tecnolóxica nas aulas de FP do María Sarmiento

A Consellería de Educación vén de recoñecer a innovación tecnolóxica na FP do IES María Sarmiento de Viveiro con tres premios a tres proxectos presentados por un grupo de profesores deste centro.

Entrenador de sensores no automóbil, premiado con 3700€: Este proxecto pretende construír unha maqueta de traballo para que as alumnas e alumnos podan facer prácticas de electricidade, electrónica e informática nos modernos sistemas que inclúen os vehículos comercializados hoxe en día. Por cuestións económicas o alumnado difícilmente ten acceso a estes sistemas ata que levan uns anos presentes no mercado. Estes sensores e actuadores recuperaranse a través de desguace de vehículos accidentados, instalaranse e configuraranse nunha estrutura deseñada para tal fin. Despois incluiranse unhas tomas de diagnoses para a súa análise por parte do alumnado dos ciclos de Electromecánica do automóbil e Carrozaría.

Maqueta didáctica de prácticas para o estudo dos sistemas TT (Toma de Terra), TN (Toma Neutro) e IT (Impedancia a Terra), premiado con 7000€: O interese deste proxecto de innovación educativa radica en que nos vai permitir realizar de forma empírica e segura, nun entorno controlado e illado da instalación do Centro Educativo, o estudo dos diferentes elementos dunha instalación eléctrica, así como a súa configuración. O habitual é que moitos dos aspectos que imos analizar se aborden unicamente de forma teórica e partindo de bases que a miúdo resultan pouco intuitivas e difíciles de aceptar. Na elaboración da maqueta estarán implicados alumnas e alumnos tanto do Ciclo Medio como do Superior, debido á súa relación con diferentes módulos dos Ciclos de Electricidade.

Desenvolvemento de modelos de construción de trampas para avespa asiática (v. velutina), premiado con 3.300€: Este proxecto pretende estudiar as distintas alternativas na elaboración de trampas baseadas na utilización de arpas eléctricas para a loita contra a vespa velutina nos colmeares de apis melífera, dotandoas con recursos tecnolóxicos innovadores empregando dispositivos Raspberry Pi/Arduino con posibilidade de control en tempo real vía internet. Tentando implementar solucións viables segundo as necesidades enerxéticas das trampas xeradas (conexión a rede eléctrica ou uso de baterías con paneis solares de apoio) e  acadando así varias modalidades de deseño de trampas adaptables as necesidades dos apicultores (Apicultor pequeno/Trampa individual/tecnoloxía mínima contra Apicultor a gran escala/Trampas colectivas/alta dotación tecnolóxica).

O IES María Sarmiento gaña o premio provincial de Voz Natura e Naturacción 2018.

PREMIO VOZ NATURA - NATURACCIÓN 2017 -2018 PARA O NOSO CENTRO.

O noso instituto vén de recibir o Premio provincial de Voz Natura e Naturación  (participaron 350 centros educativos) polo Proxecto Colaborativo "Catalogación de fontes e lavadoiros do concello de Viveiro".

Este premio, no que participaron 350 centros educativos, concédeo o programa medioambiental de La Voz de Galicia e desenvólveno a Fundación Santiago Rey Fernández-Latorre con patrocinio da Consellería de Medio Ambiente, a Deputación d'A Coruña, a Fundación Alcoa, a Fundación Ramón Areces e El Corte Inglés.  

O proxecto "Fontes e lavadoiros", coordinado por Fran Basanta, implicou a diversos colectivos: alumnado, profesores de distintas áreas (historia, bioloxía, linguas, tecnoloxía, ...), ex-alumnos, ... e presentou como produto final un catálogo  das fontes e lavadoiros de uso público e semipúblico acompañado de fichas de estudo en distintos campos, (o elemento de “protección do patrimonio etnográfico” foi unha baza importante para acadar este premio)  así como unha APP de móbil para localización creada polos propios alumnos.

O proxecto ten previsto continuar o vindeiro curso ampliando a catalogación aos concellos limítrofes do Vicedo e de Ourol e continuar co perfeccionamento da APP xa que como di Basanta “é interesante como recuperación do medio ambiente, eliminación de especies invasoras, protección do patrimonio, da toponimia...”

Os nosos parabéns a todos os implicados e a todos os centros premiados e desde aquí desexar que os proxectos colaborativos sigan adiante no María Sarmiento porque son un estímulo para todo o alumnado, para facer cousas complementarias aos programas académicos.

Distribuir contido


by Dr. Radut