Artes plásticas, Bioloxía e xeoloxía, Economía, Educación física e deportiva, ESO e Bacharelato, Filosofía, Física e Química, Francés, Grego, Inglés, Lingua castelá e literatura, Lingua galega e literatura, Matemáticas, Música, Orientación, Relixión, Tecnoloxía, Xeografía e historia

Clube de Ciencias

Os alumnos de Clube de Ciencias de 4º da ESO e 1º de Bacharelato durante o presente curso, estiveron elaborando e cuidando un xardín vertical e un pequeno horto, cós que aprenderon os cuidados que se precisan para sacar a diante este tipo de cultivos, e a valorar o traballo dos agricultores. A maiores coñeceron o que significa o consumo de productos locais ou de KM cero, e os beneficios que implica para o medio ambiente.

Tamén, o alumnado de Ciencias Aplicadas, elaborou unha guía de árbores Ximnospermas do Parque Pernas Peón, coa cual se completa o traballo da guía elaborada o ano pasado de árbores frondosas.

BECAS NEAE

Publicada a convocatoria das becas  MEC para o alumnado de necesides específicas de apoio educativo

prazo para facer a solicitude é dende o día 8 de maio e ata o 20 de setembro.

Programacións 23-24

Árbores Frondosas do parque Pernas Peón de Viveiro

O alumnado de 4º de Eso que formou parte do clube de Ciencia do IES María Sarmiento durante o curso 2020/2021 creou un libro recopilatorio das árbores frondosas do parque Pernas Peón de Viveiro. Para descargalo fai clic na seguinte imaxe.

Visita Arantza Portabales

O pasado venres tivemos a sorte de contar ca presenza de Arantza Portabales e con Eva de Editorial Galaxia. O alumnado quedou encantadou e fixéronlle un montón de agasallos a Arantza!

LETRAS GALEGAS 2022: FLORENCIO DELGADO GURRIARÁN

Con motivo do día das letras galegas o alumnado de 1º de ESO co seu profesor Manuel Leitón e os alumnos de 4º ESO coa profesora Luz Sierra, elaboraron unha exposición de carteis con retratos e datos biográficos máis relevantes do autor homenaxeado este ano polo día das letras galegas: Florencio Delgado Gurriarán. Este escritor tivo que pasar gran parte da súa vida exiliado, vivindo en terras mexicanas e dende alí traballou para manter viva a cultura galega.

Con motivo desde festividade, a profesora de música María Ron organizou un obradoiro de regueifas cos regueifeiros Pinto d'Herbón de Luís "O Caruncho" que terá lugar maña mércores no teatro Pastor Díaz.

Xubilación Primitivo Marcos

O xoves 31 xubilouse o noso compañeiro do departamento de inglés Primitivo Marcos tras 34 anos de docencia. Xubílase para deixar espazo á súa paixón que son os comic e o debuxo. De feito, leva anos agasallándonos coa súa arte para a biblioteca e o canciño do logo da biblioteca tamén é obra súa. Para homenaxealo o equipo de traballo de BiblioMasa organizou unha exposición permanente con todas as súas obras no corredor da biblioteca.

Visita da autora Ledicia Costas

Durante a maña de onte puidemos gozar da visita da escritora Ledicia Costas falándolles das súas obras O Corazón de Xúpiter, Unha estela no vento e Golpes de Luz ao alumnado de 2º, 3º e 4º ESO. Grazas a Edicións Xerais de Galicia e a profesora do departamento de galego Luz Sierra por organizalo.

Dúas alumnas do IES María Sarmiento gañan a Olimpíada de Xeoloxía de Lugo

Dúas alumnas de primeiro de Bacharaleta do IES María Sarmiento de Viveiro gañaron a Olímpiada de Xeoloxía de Lugo, organizada a semana pasada en Ribadeo pola Asociación Española para a ensinanza das Ciencias da Terra (Aepect).

Belén Lorenzo Pérez quedou primiera, mentres que Nieves Cobelo Requeijo quedou segunda nas probas que se desenvolveron na praia das Catedrais (práctica) e no IES Gamallo Fierros (teórica).

Belén Lorenzo Pérez participará na fase nacional, xunto cos gañadores e gañadoras das restantes sedes de Galicia, que terá lugar o día 26 de marzo en Almería (convocada polo Colexio de Geólogos, a Sociedade Xeolóxica Española e a AEPECT (Asociación Española para a Ensinanza das Ciencias da Terra). De aí sairá a selección que competirá na fase internacional a finais do verán.

Nesta edición participaron 200 estudantes de Secundaria e Bacharelato de toda Galicia, 32 dos cales fixérono na sede de Ribadeo, algo que a AEPECT considera un éxito nunha situación de Pandemia e despois de que a edición do ano pasado tivera que ser telemática.

A olimpíada de Xeoloxía é unha actividade educativa que pretende:

• Fomentar o interese polos contidos propios da Xeoloxía e do conxunto das ciencias da Terra.
  • Animar aos estudantes participantes a comenzar estudos universitarios relacinados coa Xeoloxía.
  • Destacar a importancia da preservación do medio natural.

Belén Lorenzo Perez recollendo o 1º premio              Nieves Cobelo Requeijo recollendo o 2º premio

Integrantes artes plasticas

Adrio Montero, María Ruth

Hermida Trastoy, Francisco José (Xefe de departamento)

Goás Ferreiro, Francisco

Riveira Villar, María José (Xefa de departamento)

ALUMNADO CON TEA

Achegamos uns enlaces con consellos e recomendacións sobre o benestar emocional, recursos para o tempo na casa e maneiras de afrontar a ansiedade que poden resultar de interese para as persoas con TEA e para as súas familias ante esta situación que estamos a vivir.

Consellos para preservar o benestar emocional  das persoas con TEA durante a crise sanitaria do Covid-19

TEA: Ideas e recursos para o tempo en casa

TEACONSELLOS: Ansiedade e estrés, como afrontalos?

Consellos para as persoas con Síndrome de Asperger e as súas familias ante a situación de confinamento

Métodos de estudo

Breves consellos para que elabores o teu método de estudo  persoal co que poidas obter uns resultados máis eficaces.

Fabeiro Liñares, María del Pilar

Pérez Inés, María Elena

Yagüe Monboisse, Inés María

Integrantes Inglés