Skip to Content

Animación á lectura

BIBLIOTECA

 

 

Este ano empezamos coa radio  escolar "Radio Alouminos"

 http://www.proyectoscpiocruce.com/cpiocruceradio/

Os alumnos de 1º ESO Aprenderon a crear podcasts , locutar biografias en ingles, ... Durante o confinamento. 

Traballos con Realidade Virtual 

Traballos patrimonio 

https://vr.ocean-connections.net/view/1590859767209

https://vr.ocean-connections.net/view/1591759826936

https://vr.ocean-connections.net/view/1591462587506

https://vr.ocean-connections.net/view/1591953941038

https://vr.ocean-connections.net/view/1591954110518

Traballos Acuario  con coSpaces e Realidade virtual

https://vr.ocean-connections.net/view/1591389695279

 https://edu.cospaces.io/UVN-XMN

https://edu.cospaces.io/CCU-DTP

https://edu.cospaces.io/Universe/Stem/Space/ZLK-SAJ

 

https://edu.cospaces.io/Universe/Stem/Space/WJZ-KFT

https://vr.ocean-connections.net/view/1591983143907

1  


 h     A biblioteca do CPI O Cruce está moi ben dotada conta con mais de 11000 exemplares, 30 Ipads unha tablet xigante enviada pola Consellería

As actividades que se desenvolven na biblioteca son múltiples poden verse na memoria de biblioteca

ACTIVIDADES:propostas por cada departamente o ciclo

ROBÓTICA

Videos

DEABATES 

MONOGRÁFICOS

REALIDAD AUMENTADA

REALIDAD VIRTUAL

BIBLIOTECA SOLIDARIA -  Este curso non poido celebrarse

TEATRO

https://www.youtube.com/watch?v=q8jWW7f4nCU&feature=youtu.be

MONÓLOGOS

https://www.youtube.com/watch?v=OPgWYTzQ9AI&t=87s

https://www.youtube.com/watch?v=1UisX1KYgrE&t=82s

https://www.youtube.com/watch?v=vd4B0SYRJeA&t=1s

PEQUENAS ANIMACIÓNS

https://www.youtube.com/watch?v=LzwXbvrwnRY&t=7s

https://www.youtube.com/watch?v=yBXfKekVIa8

BOOKTRAILERS

https://www.youtube.com/watch?v=aSeS1UZMuHU

https://www.youtube.com/watch?v=1tRW5jLF_1g

https://www.youtube.com/watch?v=aSeS1UZMuHU&t=27s

VIDEOCLIPS

https://www.youtube.com/watch?v=THR33E0aIs8&t=16s

https://www.youtube.com/watch?v=QJ9EEJPTeMI&t=87s

Enigmas

Despois de ler cada libro propoñemos distintas actividades relacionados coa súa temática. Hoxe tócanos traballar cos libros "E Xoel aprendeu a voar"  e " O Misterio das badaladas"

Aquí tedes o 1º enigma, iremos poñendo unha pista cada día ata que alguien o resolva

Publicaremos o enigma da persoa que acerte este.

Mensaxe:

5.14.3.1.14.21.1.4.1-5-1.7.19.1.4.5.3.9.4.1-17.16.19-3.16.13.17.1.19.21.9.16-3.16.14-23.16.20-11-13.9.20.21.5.19.9.16-4.1.20-2.1.4.1.12.1.d.1.20- 15.16.14-4.5.9.24.5.4.5.20-4.5-12.5.19

 Pista 1- Cada número correspóndese con unha letra

Pista 2 - estas son as letras que se corresponden cos números

A B C D E F G

H I J K L M N

Ñ O P Q R S T

  U V X Y Z

Solución:

Encantada e agradecida por compartir con vos "O Misterios das badaladas· Non deixedes de ler

Isabel Fuentes

A 1ª en resolvelo foi Adaya de 1º ESO

CLUB DE LECTURA 2019-20

      O club de lectura estivo formado por alumnos, profesores, Este ano non dou tempo que viñeran nais nin peroal  do pobo, nais que outros anos participaban e agora xa non  teñen fillos no centro, queren seguir vindo.

     Fíxose unha selección de libros dos que dispón a biblioteca e outros que se mercados este curso sobre os que versan as actividades propostas.

     Lectura dos libros propostos

     Os membros do club de lectura combinan a lectura dos libros seleccionados con actividades sobre os libros lidos. Ou traballos e publicanse na web do centro.

Os libros que se leron son entre outros

As doce badaladas

La playa de los cristales rotos

Christmas Carol

Charly y la Fábrica de chocolate

              Medo 

 Este ano  propuxemos  elaborar Biografías de personalidaes galegas e gravaronas en voz e fixeron con elas pordcasts para a nosa radio "Radio Aloumiños" http://www.proyectoscpiocruce.com/cpiocruceradio/gl/

 Cl Lectura

Escribimos  entrevistas  a personaxe famosos e gravaronse pero houbo mais dificultades. 

Club de lectura segundo ciclo de secundaria

O club de lectura de segundo ciclo de secundaria tivo unha importante resposta inicial por parte do alumnado de 3º de ESO que obrigou a dividir o grupo en dous para non pasar de quince participantes para que realmente resultase dinámico.

Comezou como cada ano cunha enquisa sobre os gustos dos participantes que serviu para ver puntos en común do grupo e ir perfilando o tipo de lecturas e actividades a propoñerlles.

Dado que as reunións foron no recreo, isto “obrigou” a acompañar as lecturas con pequenas merendas polo que decidiuse que o nome do club sería “Chococruce de letras”.

Na seguinte sesión revisamos e consensuamos as normas do club, definidas co grupo do ano anterior. Propúxose a primeira lectura: Mentira de Care Santos, galardoada no 2015 do premio EDEBË de literatura xuvenil e primeira obra dunha triloxía culminada no mesmo 2019.

Realizamos debates sobre os diferentes temas que a novela aborda: a delincuencia xuvenil, as relacións a través de internet, o amor virtual, o engano nas redes, a estigmatización da xente encarcerada, a realidade e existencia desta delincuencia xuvenil.

O feito de ter dous grupos con reunións quincenais fixo que esta fora a única lectura do primeiro trimestre.

No segundo trimestre a proposta foi continuar coa triloxía, coa lectura de Verdade, esta vez en galego, xa que a obra está traducida á nosa lingua, e Mentira xa fora lida en castelán. Por diversas razóns, non se puideron celebrar reunións nas primeiras semanas  

 

CLUB DE LECTURA 2018-19

Fotos 

Equipo Os Merlos 1, 2, 3

Equipo Spoilers

Equipo "Digital Kao"

Equipo " Reading  Garage"

Organizáronse no 1º ciclo da Eso catro grupos con 47 alumnos e un no 2º ciclo de Eso con 9 alumnos.  

Cada grupo elixe un nome e realizase un concurso de logos para que cada equipo teña o seu logo. 

Traballamos catro libros que xa utilizamos o curso pasado con moi bos resultados:

"E xoel aprendeu a voar" de Marica Docampo. A posta en común deste libro relizouse con cada equipo de 1º,  un o día 24 de novembro e outro o día 3 de decembro.

O libro "O Misterio das badaladas" de Xabier Docampo realizouse cos mesmos grupos o 11 e 18 de decembro.  

Estes libros gustaronlle moito aos alumnos e baseándonos neles propuxemos estas actividades

 

Actividade 1 

Actividade 2

Actividade 3 

 

Mensaxe:

5.14.3.1.14.21.1.4.1-5-1.7.19.1.4.5.3.9.4.1-17.16.19-3.16.13.17.1.19.21.9.16-3.16.14-23.16.20-11-13.9.20.21.5.19.9.16-4.1.20-2.1.4.1.12.1.d.1.20- 15.16.14-4.5.9.24.5.4.5.20-4.5-12.5.19

 Pista 1- Cada número correspóndese con unha letra

Pista 2 - estas son as letras que se corresponden cos números

A B C D E F G

H I J K L M N

Ñ O P Q R S T

  U V X Y Z

Solución:

Encantada e agradecida por compartir con vos "O Misterios das badaladas"· Non deixedes de ler

 proposta por Isabel Fuentes nai de alumno. Fixo o curso pasado e púxose como exemplo de actividades.

Os alumnos de 2º curso leron "A praia dos cristais Rotos" e " Cando  John Lenon coñeceu a Valle Inclán".Estes dous libros traballaronse en decembro e xaneiro.

Actividades complementarias: 

Facer unha entrevista a fomosos en calquera dos tres idiomas (galego, castelá e inglés). Os alumnos realizan a entrevista en parellas a partires da biografía do autor elexido. A entrevista represéntase para logo presentarse en podcast. 

Outra actividades que se propuxo para estes dou libros  foi escribir a modo de contos sobre un personaxe feminino, especialmente unha científica  o relato ten que estar creado  como si fose un conto e tamén grabamos o podcast 

No mes de febreiro  lemos "Round the world in eighty days" cos dous grupos de 2º .

A partires de aquí os alumnos farán unha posta en común  sobre os autores traballados. cada grupo expoñerá porque elexiu ese autor e os demais preguntarán e debatirán , será  unha sesión conxunta dos dous equipos de 2º.

Os alumnos  dos equipos de 1º len 

O Neno Can" de Fina Casalderrey. A posta en común realizase o día 16 de maio coordina o profe de galego Xabier Cuns , unha nai René .... a directora e os nenos de 1º A do club de lectura  a sesión resulta moi interesante  tanto por parate do coordinador como da nai e alumnos que tiñan moi traballado o libro.


Cando petan na porta pola noite de Xabier P. Docampo No que participaron os alumnos de 1ºB  e unha nai Isabel Fuentes e a profesora encargada da actividade.

Como actividade complementaria leen  unha novela por capítulos: Bally 

 Dáselle aos  alumnos o  título de cada capítulo para que eles escriban a súa novela. 

Vais a escribir una novela por capítulos en castellano. La condición es que cada pareja debe escribir una historia en torno a un monumento o un lugar de Milán, recordad los libros ·" E Xoel aprendeu a voar"  y " O neno Can"  . Debeis ilustrar cada capítulo NOVELA  alumnos 1º ESO

Enigma

 

Os dous grupos de 2º  leen o libro Vivir sin plástico - de Patricia Reina Toresano e Fernando Gómez Soria

Como actividade publicarán un decálogo para evitar o uso de plástico e mellorar o medio ambiente.

Club de lectura 2º ciclo de ESO

O club de lectura de segundo ciclo de secundaria comenzou cunha enquisa sobre os gustos dos participantes nel que serviu para ir cohexionando o grupo, ver puntos en común e ir perfilando o tipo de lecturas e actividades a propoñerlles.

Na seguinte sesión definimos as normas do club e elaboramos un cartel con elas. Propúxose a primeira lectura : Tuerto, maldito y enamorado de Rosa Huertas.

Nas seguintes sesións contactamos coa autora, quen nos enviou unha proposta de lectura desde distintas perspectivas que nos axudou a desgranar a obra. Todo un luxo.

http://www.rosahuertas.com/contacto.php

De ahí pasamos a El coleccionista de besos de Pedro Ramos, a historia dun adolescente de espectro autista (Asperger), e a súa relación co mundo: a súa familia, os compañeiros, as amizades, todo entrelazado entre relacións tóxicas e bullying a través das redes sociais. Nas reunións debatimos e reflexionamos todos estes temas nos que o noso alumnado está tan inmerso como o propio protagonista.

Neste momento en grupos leen obras diferentes para comentarlles aos compañeiros. Por un lado El señor de las moscas de William Golding, un clásico para seguir a reflexionar sobre as relacións humanas en sociedade, por outro lado O único que queda é o amor, de Agustín Fernández Paz, libro de contos sobre todo tipo de amores e desamores mais alá do de parella.  

Ao tempo, preparamos recomendacións persoais para elaborar unha guía para o resto dos compañeiros cara ao verán.

Como actividade final realizaremos unha ‘escape room’ seguindo pistas relacionadas coas hisrorias das obras leídas

 

 

 

 

 

GRUPOS CLUB DE LECTURA 2017-18

DOCE BADALADAS           SPOILERS         TOBIAS          ESCARLATINA

                                                MERLO BRANCO

 

Este ano o CLUB DE LECTURA realízase cos alumnos divididos en varios equipos cada equipo ten o seu logo e nome. 

Empezamos lendo o libro de Cela "Del Miño al Bidasoa" con esta lectura pretendíamos que os alumnos viran un libro de viaxes  e que aprendan a expresarse e a trasmitir os seus coñecementos, pensamos que este libro de Cela era moi axeitado. A Posta en común do libro realizouse o 3 de novembro FOTOS  Nesta sesión os alumnos fixeron un percorido xeográfico, científico, social e cultural polo Norte de España ao mesmo tempo que analizaban o estilo de Cela nesa obra. Como actividades complementarias os alumnos realizan un Monográfico  e aprende a realizar unha App con GeoAumentaty que lles permite preparar  unha visita didáctica, ou mesmo planificar unha viaxe que van a realizar coa súa familia. A ferramenta é ideal para programar viaxes de 1-4 días.

Monográfico

O libro "Xoel aprendeu a voar" de Marica do Campo, tivemos que dividir o grupo en 2 equipos porque eran demasiados. A primeira posta en común realizouse o 5 de decembro e a 2ª o 21 de decembro.  A estes dous grupos chamamoslle "Merlo Branco". Este libro da moito xogo para traballar cos alumnos por un lado a trama do libro e os personaxes e por outro os enigmas que Merlo Branco  lle propón a Xoel. A os alumnos gustoulles o libro e pareceulles interesante. Como actividades complementarias os alumnos teñen que realizar unha App do libro para  a biblioteca así antes de lelo calquera alumno pode votarlle unha ollada. Outra actividade é que os alumnos en grupo de 2 teñen que propoñer un enigma para que realicen os seus compañeiros. Os mellores serán elexidos para  resolver na Gymkana que imos realizar na biblioteca do centro os alumnos de 1º e 2º de ESO

"Escarlatina" de Ledicia Costa,  Foi o outro libro lido, aos alumnos resultoulles moi divertido, mestura o mundo real co fantástico, os alumnos describían algunhas esceas como se se tratase dunha película.  O grupo que leu este libro chámase provisionalmente "Escarlatina" ata que presenten o seu logo que poderán cambiar o nome. Este grupo realizará como actividades complementarias a App do libro e un libro de receitas "As miñas recitas favoritas" na que cada alumno do grupo escribirá a receita caseira que mais lle gusta (da aboa ou da súa familia)

  "As miñas receitas favoritas"

 

O Misterio das badaladas de Xabier Docampo , a posta en común tivo lugar o 26 de xaneiro, nela ademais dun grupo de 1º tamén participou unha nai Isabel Fuentes, que xa non é a primerira nin a segunda que participa nas actividades do CLUB de LECTURA  do Centro, as súas aportacións , como dician Elisa e Marisa son sempre interesantes.

Aos rapaces gustoulles o libro " Eu non podía parar de leelo!!", "acabeino en dou días!! porque estaba desexando saber que tocaba a badalada número 13" Os alumnos estableceron un paralelismo co libro " Xoel aprendeu a voar" . Como actividade complementarias os alumnos están a facer enigmas, a verdade é que ao día seguinte xa trouxeron varias propostas. Antes do antroido publicaremos algúns deses traballos. 

 Enigmas

 

No 2º trimestre os alumnos cambiaron os libros,  gustaron tanto no 1º trimestre que  o que fixemos foi darllo a ler a outro Grupo.

O Misterio das badaladas de Xabier Docampo 

"Escarlatina" de ledicia Costas

Xoel aprendeu a voar" de Marica do Campo

 

Os alumnos de 1º  ( case 40) Leron dous libros e ademais de participar na posta en común quixemos poñer a proba o seu inxenio como o fixera nos libros lidos "O Merlo Branco" en "Xoel aprendeu a voar" ou "O Xuiz"  "O misterio das 12 badaladas". propuxemoslle as seguintes actividades:

Actividade 1 

Actividade 2

Actividade 3 

Os alumnos de 2º leron  " La playa de los cristales rotos" estamos pendientes de realizar la puesta en común, ya que el viernes hubo deporte y no nos dió tiempo a realizarla.

Club de lectura Subela / Biblioteca Curso 2014 -15

 

Concurso  de Booktrailers

Una de las últimas tendencias para publicitar una novela es realizar un vídeo corto, similar a los trailers cinematográficos que promocionan películas o series de televisión.Su función es incitar a la lectura;no solo de libros de ficción, sino de todos los géneros literarios. En el ámbito escolar es una herramienta eficaz para desarrollar el gusto por la lectura.

Para ver booktrailers pulsa Aquí

 

CLUB de lectura Curso 2015-16

Club de Lectura

 

 Memoria do departamneto de Castelá

Memoria do departamento de Galego

Blog

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Departamento de castelá

Club de lectura Subela

Departamento de galego

Trece anos de Branca- Sara Botana

Cando petan na porta pola noite  Paula Gestal

Tristes armas - Iria Bermudez

Flanagan de Luxe- Antón Concheiro

Primaria

Contos elaborados polos alumnos con kerpoof -   6º Primaria

Departamento inglés

Contos elaborados polos alumnos con Storybird

Outras actividades

Rosalía atopa aos nenos de 2º de Primaria

Proxecto Multilateral

Os nosos encontros no CLUB DE LECTURA sUBELA

Aquí poderás ver os VíDEOS


Diario vermello de Carlota

Biblioteca/Club de lectura

 

Actividades Club de lectura 2012-13

Departamento castelá

 

 

Actividades do club de lectura

Curso 2010- 2011

Actividades club lectura

Curso 2009-10

Actividades club de lectura

Actividades de Biblioteca

Actividades e horarios de biblioteca

 

 

 

 

 

http://centros.edu.xunta.es/cpiocruce/clectura/

 

 

Comentando as lecturas na biblioteca

Comentando as lecturas

 

Actividades de biblioteca

 

Nesta páxina atoparás distintas propostas para realizar na biblioteca e traballos de alumnos

 

http://centros.edu.xunta.es/cpiocruce/acbiblio/

 

 

Curso 2008-09

Distribuir contido


by Dr. Radut