Escolares, 1º Curso, 2º Curso, 3º Curso, 4º Curso, 5º Curso, 6º Curso, Ed. Física, Ed. INFANTIL, Idioma estranxeiro, 3 anos, 4 anos, 5 anos, Recursos, Novas, Ed. Musical, 1º Ciclo Prim., 2º Ciclo Prim., 3º Ciclo Prim.

BREOGÁN, un rei mitolóxico en 3ºB

 

No miradoiro do Monte Viso agardará un dos personaxes máis coñecidos da mitoloxía galega, BREOGÁN, que hoxe personifica a nación galega. Un rei que, en Brigantia (A Coruña), construíu unha torre tan alta que podería referirse á Torre de Hércules que desde o seu alto se divisaba Irlanda. Unha historia dá lugar á estirpe celta desta illa, os milesios.

     

O TARDO, un ser mitolóxico perverso en 3º B

O TARDO, aínda que se asemella o trasno, non ten nada que ver con el, este e mais perverso, e gústalle entrar nas casas con moito coidado de que non o vexan e tirar con todo.

O que mais lle gusta e sentarse enriba do peito das persoas mentres dormen, causando dor, pesadelos e angustias, e polo que se sabe facíalle moita gracia.

 

            

SEMANA DO ESPAZO en 3º B do 4 ao 11 de outubro

As Nacións Unidas (ONU) proclamou esta semana en 1999. As datas da Semana Mundial do Espazo foron escollidas tendo en conta que o 4 de outubro de 1957, o primeiro satélite artificial da Terra, o Sputnik, foi lanzado ao espazo exterior  para facer unha exploración do mesmo.

Nace “Mulleres no Espazo” un proxecto co obxectivo de poñer en valor a contribución das mulleres na carreira espacial, así como promover e potenciar esta profesión nas xeracións vindeiras. Estímase que ao redor de 70 mulleres estiveron no espazo, entre elas Valentina Tereshkova (1962)Svetlana Savotskaja (1982), Sally Ride (1983) e Eileen Collins (1999). Das 508 persoas que estiveron no espazo, só 68 (o 13 por cento) foron mulleres.

Algunhas curiosidades  sobre o espazo:

• O espazo contén unha baixa densidade de partículas, formada por plasma espacial, nubes de po interestelar e raios cósmicos, entre outros elementos.

• Estímase que o Universo xurdiu hai aproximadamente 13.700 millóns de anos.

• O Universo ten 2.000 millóns de galaxias e un número incalculable de estrelas, buracos negros, nebulosas e outros obxectos astronómicos.

• A astronauta rusa Valentina Tereshkova foi a primeira muller astronauta da historia ao abordar o Vostok.

• Non hai ventos nin sons na lúa.

• O primeiro ser vivo en orbitar arredor da Terra foi o canino “Layka”, enviado ao espazo polos soviéticos en 1957.

• O chamado "lixo espacial" está formado por aproximadamente 23.000 obxectos, entre satélites inactivos, foguetes usados ​​e partes de equipos enviados ao espazo.

• As pegadas dos primeiros astronautas permanecerán intactas na Lúa durante millóns de anos, xa que un milímetro de rocha da Lúa se erosiona cada millón de anos.

• Saturno é o único planeta do sistema solar que ten unha densidade inferior á da auga.

• O traxe dun astronauta está valorado nuns 12 millóns de dólares.

• A Estación Espacial Internacional ten as dimensións dun campo de fútbol, ​​cun peso estimado de 500 toneladas.

• Os astronautas poden experimentar un aumento da súa altura, xa que no espazo as vértebras do corpo humano se expanden, debido á gravidade cero.

• Actualmente uns 4.000 satélites orbitan arredor da Terra.

• Hoxe as naves espaciais tardarían máis de 700.000 anos en chegar á estrela máis próxima.

• No planeta Venus o Sol sae polo oeste e ponse polo leste.

E como actividade final na clase estamos deixando constancia en dous murais todo o investigado e aprendido:

      

 

PAN E POESÍA, DIA DO PAN E DA ALIMENTACIÓN en 3ºB, 16 de outubro

O día 16 de outubro conmemórase o DÍA DO PAN  e o DIA DA ALIMENTACIÓN, datas establecidas pola Unión Internacional de Panadeiros e Pasteleiros (UIBC) para darlle a relevancia necesaria a estes dous conceptos do dia a día na nosa vida.

Unha boa saúde está relacionada cunha boa e sana alimentación!

O pan que hoxe coñecemos e degustamos con tanto pracer remóntase ás culturas máis antigas que habitaron a Terra. Desde a antigüidade, este alimento exquisito foi elaborado con trigo.

Para elaboralo era moi habitual triturar os grans e ao mesturalos con auga formaban unha pasta que logo se utilizaba para facer pan. Co paso dos anos e o uso de novos inventos, o trigo podíase procesar nos fornos para elaborar este alimento.

Os exipcios foron os primeiros en descubrir como se producía o fermento para darlle un mellor sabor ao pan e foi simplemente deixando fermentar a masa.

Os gregos introduciron o uso do mel e dos froitos secos na súa elaboración e os romanos innovaron novas técnicas a través de enxeñosos equipos como as amasadoras e é deste imperio onde nace oficialmente o primeiro colexio de panadeiros.

Desde entón, o pan gañou fama e aceptación en todas as sociedades do mundo. Hoxe é unha gran industria con moita demanda, xa que se pode adquirir a un custo moi baixo e cun alto valor nutricional.

Dende hai tempo o pan forma parte da nosa dieta, por iso, aquí vos deixamos unha relación dos tipos de pan que se consumen na actualidade e os diferentes ingredientes que se utilizan na súa elaboración. Entre eles están:

  • Pan de trigo: este tipo de pan pódese elaborar en dous tipos diferentes, pan branco tradicional e pan integral. Este último é máis saudable pola cantidade de fibra e nutrientes que proporcionan ao organismo.
  • Pan de millo: este pan é sen glute, moi baixo en purinas, ideal para persoas con altos niveis de ácido úrico e para celíacos.
  • Pan de centeo: Elabórase mesturando outros tipos de fariña para que adquiran unha consistencia máis esponjosa. Ten unha maior cantidade de fibra e ao degustarse ten un sabor amargo.
  • Pan germinado: A súa principal característica é que na súa elaboración se utiliza a propia semente de cereal germinado, polo que non é necesario engadir levadura.
  • Pan de espelta: Ideal para persoas que padecen intolerancia ao trigo, xa que é máis dixestíbel porque ten unha maior cantidade de fibra e unha menor cantidade de glute.

Para iso tamén levamos a cabo na clase unha degustación deste alimento que debe formar parate da nosas dieta diaria pero sempre con sentidiño:

E tamén un pequeno proxecto a desenvolver na aula titulado PAN E POESÍA, dentro da materia de Língua castelá:

    

DIA INTERNACIONAL DAS MULLERES RURAIS en 3ºB, 15 de outubro de 2024

O 15 de outubro celébrase o Día Internacional da Muller Rural, co obxectivo de recoñecer ás mulleres rurais a súa contribución ao desenvolvemento rural, á erradicación da pobreza e á mellora da seguridade alimentaria.

O 18 de decembro de 2007, a Asemblea Xeral das Nacións Unidas estableceu o 15 de outubro como Día Internacional da Muller Rural. Na declaración inicial, a organización reclama mellorar a condición das mulleres rurais, prestando atención ás súas necesidades, e tamén empoderar. no ámbito social, económico e político.

 O lema 2024 do Día Internacional da Muller Rurais é o seguinte: “As mulleres rurais como sustentadoras da natureza para o noso futuro colectivo: construír a resiliencia climática, conservar a biodiversidade e coidar a terra para acadar a igualdade de xénero e o empoderamento das mulleres e das nenas: GARDIANS DA NATUREZA"

Conseguir a igualdade de xénero e o empoderamento das mulleres rurais, que representan a cuarta parte da poboación mundial, é fundamental na loita contra a pobreza extrema, a fame e o cambio climático.

Estas mulleres producen a metade dos alimentos do mundo e protexen o medio ambiente. Como agricultores, afrontan e adáptanse ao cambio climático mediante prácticas sostibles, uso de sementes resistentes á seca e proxectos de reforestación líderes. Os seus coñecementos ancestrais e os seus roles como empresarias e activistas convértenas en líderes nas súas comunidades.

 Porén, o cambio climático afecta máis ás mulleres rurais, especialmente ás indíxenas e campesiñas, que dependen da agricultura e viven en condicións máis vulnerables. É urxente cambiar este paradigma.

O noso pequeno gran de area para acadar esta ilusión qeda reflexado neste mural onde todos e todas aportamos ideas:

  

MICROSCOPIOS EN 3º EDUCACIÓN PRIMARIA

O alumnado de 3º E. Primaria está aprendendo a usar os microscopios.

As nenas e nenos de 3ºA e de 3ºB xa fixeron unha práctica moi sinxeliña para ver os estomas das follas do acivro, uns orificios que se atopan na epiderme das follas e que teñen unha dobre función; permitir o intercambio de gases e manter un nivel axeitado de auga na planta. 

Despregamos os cinco microscopios que hai no noso centro e a nosa aula converteuse por un día nun pequeno laboratorio. Ademais de facer esta práctica, o alumnado tamén puido ver as células da epiderme da cebola (unha preparación que realizaron outros compañeiros/as maiores en cursos anteriores). 

  

  

 

  

  

Noutra sesión veremos os protozoos que hai nunha gota de auga. Preparamos unha infusión botando restos de folliñas secas nuns frascos que conteñen auga recollida dunha poza. Nunha semaniña estará lista para coller algunha mostra de auga e observala a través do microscopio. 

DÍA MUNDIAL DO CORREO en 3ºB

O día 9 de outubro en 3ºB fixemos un traballo relacionado con este medio de comunicación individual que xa deixou de usarse pero aínda así QUEN NON SE PON CONTENTO OU CONTENTA SE RECIBE UNHA CARTA DUN AMIGO, AMIGA OU SER QUERIDO???

Nos deseñamos o noso propio selo relacionado coa temática do curso A MAXIA DO RURAL e a NON VIOLENCIA.
 
 
 
Traballamos contidos como destinatario/a, remitente, dirección, código postal, partes dunha carta...

DÍA INTERNACIONAL DA NENA en 3ºB

 

O 19 de decembro de 2011, a Asemblea Xeral das Nacións Unidas declarou o 11 de outubro como Día Internacional da Nena, para recoñecer os dereitos das nenas e os retos únicos aos que se enfrontan en todo o mundo.

O Día Internacional da Nena céntrase na necesidade de abordar os retos aos que se enfrontan as nenas e promover o seu empoderamento e o cumprimento dos seus dereitos humanos.

As nenas teñen dereito a vivir de forma segura, saudable e a recibir unha educación, non só durante os seus anos formativos, senón tamén a medida que maduran para converterse en mulleres. Se se apoian e se educan de forma eficaz, as nenas teñen o potencial de cambiar o mundo: como nenas empoderadas de hoxe e como traballadoras, emprendedoras, mentores, xefes de familia, líderes políticos e nais de mañá. Investir na realización do poder das nenas significa defender hoxe os seus dereitos e prometer un futuro máis equitativo e próspero, no que a metade da humanidade participe en igualdade de condicións na resolución dos problemas do cambio climático, os conflitos políticos, o crecemento económico, a prevención de enfermidades e a sustentabilidade global. 

Mentres celebramos o Día Internacional da Nena 2024, doce anos despois da súa creación, a UNESCO rende homenaxe ás moitas formas en que as nenas transforman a nosa forma de vivir, aprender e defender un mundo xusto. 

O tema deste ano, "A visión de futuro das nenas" busca empoderar ás nenas, amplificar as súas voces e apoiar a súa axencia para configurar estratexias e políticas que garantan un futuro mellor para todos. A pesar dos avances, 122 millóns de nenas seguen sen escolarizar.

A UNESCO fai un chamamento a derrubar as barreiras, especialmente nos campos STEM (ciencia, tecnoloxía, enxeñaría e matemáticas), e celebra aos galardoados en 2024 co Premio UNESCO para a Educación das Nenas e das Mulleres, recoñecendo o seu papel vital no empoderamento das nenas a nivel mundial.

Na clase, ademais de preparar un pequeno vídeo onde queremos facer chegar unha fermosa mensaxe

EU SON TODO O QUE VES... E MOITO MAIS!

SON A COR VIBRANTE DA LIBERDADE!

tamén elaboramos dous murais de traballo colaborativo e cooperativo onde nenas e os nenos, como aliados nosos, queremos e buscamos o benestar para as nenas de todo o mundo, para poder chegar a ser o que queiramos ser , sen depender de ser nena o non!

   

O NUBEIRO, un ser mitolóxico do tempo en 3ºB

Os NUBROROS/US, NUBREIROS, ÑUBEIROS, NUBIIROS ou RENUVEIROS son personaxes presentes na mitoloxía asturiana, cantábrica, norte de León e galega (principalmente nas zonas limítrofes con Asturias de Fonsagrada e Navia de Suarna, pero tamén no centro de Galicia​) atribúese a capacidade de controlar o tempo, especialmente as nubes e as precipitacións.

Xeralmente considéranse seres malvados. O seu aspecto varía segundo as rexións, pero case sempre se describen como seres antropomórficos, envellecidos, extremadamente feos, de pel escura, con bocas e orellas grandes e barba espesa. Os seus ollos afundidos parecen brasas vermellas. Adoitan levar un traxe de pel e un sombreiro negro de abas anchas.

   

Os nubeiros teñen grandes paralelismos co Entiznáu da mitoloxía estremeña, aínda que este se diferencia deles polo seu enorme tamaño.

Trátase dun ser sobrenatural que viaxa sobre as nubes co poder de provocar lóstregos, ventos e chuvias a vontade. Vive nas montañas aínda que as veces cambia de forma para mesturarse entre a xente das vilas para ver os desastres que provoca.

Os seus poderes maléficos só poden evitarse tocando as campás mentras se recita un conxuro.

Tenta, nube,

tenta tí,

que Deus pode

máis ca ti.

Tenta, nube,

proba, pega,

que máis pode

Deus que o demo.

Powered by Drupal - Design by artinet