Gallego

O CAFI deséxavos felices festas

Summary: 

O CAFI deséxavos felices festas
Gallego
O CAFI deséxavos felices festas
O CAFI deséxavos felices festas

G2403013 - Roteiro literario de Por quién doblan las campanas de Ernest Hemingway

Summary: 

Seguindo os pasos de Hemingway pola Sierra de Guadarrama que inspiraron 'Por quien doblan las campanas'
Os heroes do premio nóbel renacen en Guadarrama
Gallego

Roteiro guiado na Serra de Guadarrama, o 17 de maio no que da man do experto en Hemingway, Ramón Buckley, descubriremos os lugares máis icónicos nos que se inspirou Ernest Hemingway para escribir a súa novela Por quién dobran las campanas, unha das súas obras culme na que detalla as dúas Españas que se estableceron durante o desenvolvemento da Guerra Civil Española.

A novela Por quién dobran las campanas  foi escrita por Ernest Hemingway  tras o seu regreso aos Estados Unidos. A novela reflicte cunha exactitude case milimétrica a realidade na que se inspira. No mes de Abril de 1937, a República lanzou un ataque sobre as posicións nacionalistas establecidas en La  Granja e Segovia.  Aínda que a ofensiva non triunfou, a Hemingway axudoulle para establecer a súa novela nun ámbito que coñecía moi ben, a Serra de Guadarrama nas súas vertentes de Madrid e Segovia. Desde o Porto de Navacerrada, controlado pola República, ata a zona de La Granja, en mans dos nacionais, estendíase un extensa espazo, «terra de ninguén» onde Hemingway establece a acción da súa novela.

Na novela nárrase como un grupo de guerrilleiros instalou o seu campamento nunha cova preto de Valsaín e é alí onde Robert Jordan (o protagonista da novela), o dinamitero americano que protagoniza a novela, se dirixe. A misión deste guerrilleiro é voar a ponte sobre o río Eresma para impedir o contraataque das tropas nacionais e facilitar así a ofensiva republicana.

O escritor estadounidense, Ernest Hemingway trasladouse a España como correspondente de prensa de varios xornais americanos e foi compañeiro do pai do relator (referíndose ao pai do guía que nos acompañará durante o desenvolvemento do roteiro de sendeirismo), Henry Buckley, correspondente do Daily Telegraph de Londres. Moitos anos despois da guerra, Hemingway regresou e xunto ao pai do relator que nos acompañará percorreu os escenarios da súa novela.

O noso roteiro  comezarémolo na Venta Arias, situada no Porto de Navacerrada; lugar no que nos fará unha presentación duns 30 minutos nos que nos contará máis acerca de Hemingway,  a Guerra Civil española, e da novela.

A continuación e tras a presentación en Venta Arias, descenderemos (en coche particular) ata  a denominada ponte da Cantina, lugar que é descrito por Hemingway na súa novela e que constitúe o espazo onde as forzas do bando da  República se enfrontan aos Nacionais. Nesta localización realizaremos unha pequena parada, na que poderemos contemplar as incribles paisaxes que a rodean e coñecer máis a fondo a historia deste lugar.

Logo da parada na ponte da Cantina dirixirémonos  ata Valsaín, desde onde arrinca a nosa excursión a pé. Desde este punto subiremos ata a chamada «Cueva del Monje», localizada nas montañas situadas detrás de Valsaín. Esta Cova é o lugar onde se desenvolve a novela de Hemingway e onde o protagonista Robert Jordan se congrefa cos milicianos que lle axudarán na súa misión.

Despois da comida, e situándonos na boca da cova, Ramón Buckley explicaranos máis sobre  a Guerra Civil Española; a confrontación entre os guerrilleiros da República e as tropas nacionais, o papel do protagonista Robert Jordan, o seu encontro cunha moza española, etc. Este transcurso de tempo entre a comida e esta presentación ten unha duración aproximada de 2 horas.

Tras repoñer forzas e coñecer máis a fondo a novela e a Guerra Civil Española, o noso guía conduciranos ao Cerro del Puerco, lugar no que descubriremos e visitaremos o búnker das tropas Nacionais, que aínda se mantén en pé no lugar. Neste punto e da man do noso guía coñeceremos máis a fondo a Batalla de la Granja, sendo este o principal intento da República de apoderarse desta localidade segoviana. El Cerro del Puerco é un excelente miradoiro da parte central da Serra de Guadarrama e un punto estratéxico desde onde poderemos abarcar coa nosa vista toda a extensión da serra, do mesmo xeito que os seus picos máis importantes.

Finalmente e para finalizar o noso roteiro, baixaremos desde o Cerro del Puerco ata Valsaín para rematar a actividade.

A actividade ten unha duración aproximada de 8 horas (10:00 h  a 20:00 h), unha dificultade fácil, unha lonxitude de 10 km, un desnivel positivo de 220 m (230 acumulado) e negativo de 225 m (360 m acumulado).

G2403013 - Roteiro literario de Por quién doblan las campanas de Ernest Hemingway

G2401149 Ensinanza e aprendizaxe baseados en datos. Un camiño cara á acción e á inclusión

Summary: 

Gallego

Desenvolver a alfabetización de datos é crucial por dúas razóns clave.

  • En primeiro lugar, os datos poden brindar información sobre a dinámica da aula, o benestar do alumnado e a inclusión, o que axuda a deseñar actividades de aprendizaxe máis efectivas.
  • En segundo lugar, co auxe da tecnoloxía educativa baseada en datos —como os sistemas de xestión da aprendizaxe, os paneis de control e as ferramentas de aprendizaxe adaptativa—, é esencial avaliar críticamente como estas ferramentas inflúen no ensino e a aprendizaxe.

Este curso presenta principios clave e estratexias prácticas para o uso eficaz de datos na educación. Explorarás como os docentes recompilan e interpretan datos para mellorar a aprendizaxe dos estudantes, personalizar a instrución e fomentar aulas inclusivas. Ademais, explorarás prácticas de datos na aula con espírito crítico; reflexionarás sobre a ética e os beneficios dos datos, así como sobre as ferramentas dixitais baseadas en datos.

G2401149  Ensinanza e aprendizaxe baseados en datos. Un camiño cara á acción e á inclusión

S2401088 Regulación da aprendizaxe a través da avaliación formativa

Summary: 

Con Mariana Morales
Gallego

Avaliar convértese, a miúdo, nunha carreira de obstáculos que o alumno supera e o docente certifica, pero que non responde á finalidade de mellorar a aprendizaxe nin en cantidade nin en calidade.

Nesta actividade propoñémosche realizar unha avaliación formativa que permita realmente o crecemento do alumnado. Por iso convídannos a reflexionar sobre algunhas prácticas de avaliación que quizais repetísemos sen expornos a fondo se funcionan ou non.

  • Por que facemos o que facemos?
  • Que sustento teórico ten?
  • Recollemos evidencias cuxa análise dá lugar a unha acción inmediata posterior capaz de mellorar o proceso de aprendizaxe?

A avaliación formativa non é algo trimestral, mensual ou semanal. Debe suceder á vez que a aprendizaxe, é dicir, dentro das nosas aulas. E, ademais, é posible lograr que os estudantes participen nela de maneira moi activa. Trátase dun labor gratificante para o docente, que comproba como os seus alumnos aprenden máis.

  • Relatora: Mariana Morales
  • Datas:
    • 9 de maio
      • das 16:30 ás 20:30h
    • 10 de maio
      • das 09:30 ás 14:00h
      • das 15.30 ás 18:00h
    • 27 de maio
      • das 17:00 ás 21:00h
    • + 5 horas de traballo individual para achegar unha proposta que deberá ser exposta o último día do curso)
  • ​​​​​​​Código en fprofe: S2401088
S2401088 Regulación da aprendizaxe a través da avaliación formativa

S2402002 Aprendizaxe de linguas a través de técnicas teatrais

Summary: 

Curso para todas os niveis educativos.
Gallego

Datas:

Mércores, 7 de maio de 17 a 20 horas

Xoves, 8 de maio de 17 a 20:30 horas

Mércores, 14 de maio 17 a 20:30 horas

Lugar: CAFI, aula 11

Inscrición aberta ata o 22 de abril, 2025

Imparte: Chusa Pérez de Vallejo

Obxectivos
1.Fomentar a aprendizaxe activa das linguas poñendo o foco na comunicación oral e expresión corporal.
2.Empregar técnicas dramáticas que faciliten a interacción e a fluidez na comunicación.
3.Integrar ferramentas e metodoloxías comunicativas para desenvolverse en espazos culturais variados.

Contidos
1.Técnicas dramáticas aplicadas á ensinanza de linguas: role play, simulación, micro teatro, teatro improvisado.
2.Estratexias e recursos dramáticos que exercitan e facilitan a interacción lingüística.
3.Aplicación dramatizada das novas tecnoloxías: curtametraxes, cancións, vídeos de anuncios, películas, dobraxe.
4.Creación literaria desde a improvisación e traballo con textos literarios en escena.

Aprendizaxe de linguas a través de técnicas teatrais
Aprendizaxe de linguas a través de técnicas teatrais

Día Mundial da Poesía

Summary: 

Día da poesía
21 de marzo
Gallego

Este 21 de marzo, Día Mundial da Poesía evocamos a Chus Pato

 cando o corpo rompe

cando o granito rompe

cando xa nada pode consolarno

 nacemos

Chus Pato, Sonora.

Premio Nacional de Poesía, participará nos Obradoiros de mellora da competencia comunicativa do profesorado coa conferencia "Reflexións sobre Sonora".  Podedes anotarvos en Fprofe. Código: G2402006 #cafilinguas

Día da poesía

Climántica. Novos retos tras 18 anos educando sobre o cambio climático

Summary: 

Esta actividade formativa busca actualizar e mellorar a educación sobre o cambio climático a través de enfoques interdisciplinares e competenciais
Gallego

A actividade Climántica: novos retos tras 18 anos educando sobre o cambio climático busca actualizar e mellorar a educación sobre o cambio climático a través de enfoques interdisciplinares e competenciais. Para iso, céntrase en adaptar modelos mentais clave ao ensino, analizar materiais didácticos creados con metodoloxías transversais e debater estratexias e proxectos en curso co apoio de Erasmus+ e da Secretaría de Estado de Educación. Tamén aborda a eficacia das políticas actuais de mitigación e adaptación, a dificultade de cambiar crenzas e actitudes, e a necesidade dun enfoque multidisciplinar para comprender os retos ecolóxicos globais e locais.

Climántica. Novos retos tras 18 anos educando sobre o cambio climático

G2402006 Obradoiros de mellora da competencia comunicativa do profesorado

Summary: 

Obradoiros de mellora da competencia comunicativa do profesorado
Gallego

Conferencias plenarias de apertura e peche.

Obradoiros cun enfoque práctico para a mellora da competencia comunicativa do profesorado complementados con charlas de carácter formativo.

  • Data: 5 de abril
  • Lugar: EGAP. Santiago de Compostela

Non faltedes!

Obradoiros de mellora da competencia comunicativa do profesorado
Obradoiros de mellora da competencia comunicativa do profesorado

G2402038 Xornada do Día das Letras Galegas. O cancioneiro popular

Summary: 

Xornada do Día das Letras Galegas
O cancioneiro popular
Gallego

O vindeiro 26 de abril de 2025, no Pazo de San Roque terá lugar a Xornada do Día das Letras Galegas. O cancioneiro popular.

A Xornada terá dúas partes:

  • Pola mañá diversos estudosos farán un percorrido polas principais caracterìsticas que definen o noso cancioneiro así como un repaso das principais figuras.
  • Pola tarde achegaremos diversas propostas didácticas a partir do traballo nos nosos centros de infantil, primaria, secundaria, FP e adultos.

Agardámosvos!

Xornada do Día das Letras Galegas. O cancioneiro popular

G2403007 Roteiro polos espazos vitais e literarios de Fiz Vergara Vilariño

Summary: 

Fiz Vergara Vilariño
Gallego

O Roteiro do poeta Fiz Vergara Vilariño está dedicada á figura do ilustre escritor galego Fiz Vergara Vilariño, nado na parroquia de Santalla, concello de Samos, o 15 de abril de 1953.

Desde neno Fiz padecía distonía muscular, enfermidade que o conduciu á morte, á temperá idade de corenta e catro anos, o 18 de xullo de 1997.

Datos de interese:

  • Relatora: María Casar
  • Data: 7 de xuño de 2025
  • Lugar: Santalla
  • Código en fprofe: G2403007

Ao longo do percorrido (en coche e a pé), iremos atopando, en puntos referenciados, as obras de 13 artistas que lembran algún poema ou aspecto da vida do poeta

  1. Aira Padrón, artista Primitivo Lareu
  2. Cruce de Foilebar, artista Xesús Otero-Yglesias
  3. Requeixo, artista Manuel Buciños
  4. Muiño de Locai, artista Álvaro de la Vega
  5. O Pedregal, artista Violeta Bernardo
  6. Altamira, Santalla, artista Miguel Macía
  7. O Muiño, artista Fernando Yáñez
  8. A Fonte da Cova, artista Mónica Alonso.
  9. Aira de Tesín, artista Poy
  10. Pozo de Monteiro, artista Caxigueiro
  11. Veiga de Fía, artista Eduardo Valiña.
  12. Augadalte, artista Paco Pestana
  13. A Pedra do Río, Pozo de Beltrán, artista Manuel Caamaño.

 

    G2403007  Roteiro polos espazos vitais e literarios de Fiz Vergara Vilariño