Bioloxía e Xeoloxía

Programacións Revisadas do Departamento de Bioloxía - Xeoloxía do curso 2019-2020

PROXECTO RÍOS 2019

Un curso máis participamos no Proxecto Ríos.

A saída de outono fixémola ao río Longarela de Louro en xaneiro co alumnado de 1º de bacharelato de Bioloxía e Xeoloxía, porque debido á escaseza de chuvias o río tiña moi pouco caudal e non podiamos analizar todos os parámetros físico-químicos e biolóxicos que se empregan para determinar a calidade das augas. Como Luchy, a nosa fotógrafa oficial e aúnica que ten xeito no departamento, non puido vir non temos reportaxe fotográfica. Un desastre.

ACTIVIDADES PROXECTO RÍOS 2017/18

Un curso máis, o centro participou no Proxecto Ríos. Nesta ocasión, cunha novidade: cambiamos o río Valdexería de Muros, polo Longarela de Louro. Tamén, como en cursos anteriores, realizamos dúas saídas para facer un estudo completo da súa saúde ambiental, unha no outono e outra na primavera, co alumnado de 1º de bacharelato.

Ademais, durante a Semana Cultural, fixemos unha visita á depuradora de augas residuais de Esteiro, para coñecer os procesos a que se deben someter as augas residuais antes de vertelas ao medio.

Aquí vos deixamos algunhas imaxes destas actividades.

NOVAS MATERIAS LOMCE DO DEPARTAMENTO DE BIOLOXÍA E XEOLOXÍA

Nos seguintes enlaces podedes atopar información das novas materias LOMCE que impartirá o Departamento de Bioloxía e Xeoloxía.

Esperamos que a información vos sexa de axuda á hora de facer a escolla.

4º de ESO:

Cultura Científica

1º de Bacharelato:

Cultura Científica

INSPECCIÓN PRIMAVERA RÍO VALDEXERÍA. 1º DE ESO.

Como o curso pasado, o centro participou no Proxecto Ríos.

O 6 de xuño realizamos dúas saídas co alumnado de 1º de ESO ao río Valdexería para levar a cabo a inspección de primavera. Na saída, observamos e recollemos a información necesaria para determinar a saúde do río. Fundamentalemente, aprendemos a identificar algúns macroinvertebrados que se usan como bioindicadores, medimos algúns parámetros físicos e químicos que indican a calidade das augas e observamos a presencia de lixo.

No seguinte vídeo, podedes ver algunhas das fotos das saídas:

MODELO DE PLANTA POTABILIZADORA

Os alumnos e alumnas de 1º de ESO montaron un modelo de planta potabilizadora e estudaron que ocorre en cada un dos pasos do proceso.

No seguinte vídeo, podedes ver un resumo da actividade.

ESTUDO DO EFECTO DA CHUVIA ÁCIDA SOBRE AS PLANTAS. 1º DE ESO.

Durante o 3º trimestre, o alumnado de 1º de ESO realizou un estudo do efecto da chuvia ácida sobre a vexetación.

No seguinte vídeo podedes ver un resumo da actividade.

Como soarse o nariz

O Colexio Oficial de Fisioterapeutas de Galicia (CoFiGa) ven de súmase á campaña “12 meses, 12 consellos de saúde”, co obxectivo de previr lesións que sofre a poboación provocadas polos malos hábitos. As curtas de animacion pódense ver no canal do CoFiGa en Youtube.

O primeiro videoconsello ten recomendacións sobre como soarse o nariz para evitar patoloxías como sinusitis, neumonía ou bronquiolitis:

A campaña “12 meses, 12 consellos de saúde” comenzou no ano 2013, promovida polo Colexio de Fisioterapeutas da Comunidade de Madrid. Na actulidade, ademais do Colexio Oficial de Fisioterapeutas de Galicia, tamén participan os Colexios homónimos de Cataluña, País Vasco e Navarra.

RESUMOS PROGRAMACIÓNS DEPARTAMENTO CIENCIAS NATURAIS 2015/16

Nos seguintes ficheiros adxuntos están os resumos das programacións do Departamento de Ciencias Naturais para o curso 2015/16.

Saída Proxecto Ríos Campaña de primavera

O pasado 18 de maio, realizamos a saída ao río Valdexería para realizar a inspección correspondente á campaña de primavera do Proxecto Ríos co alumnado de 4º de ESO.