Xunt@s contra o acoso escolar

18O Congreso Convivencia

Estimadas familias:

Queremos compartir con vós o Congreso de coordinadoras e coordinadores de benestar e convivencia que ten lugar hoxe 18 de outubro de 2023 en Santiago de Compostela. 

BORRADOR DO PROGRAMA

 

2M Día mundial contra o acoso escolar

Y tú… ¿De qué lado estás?

 

QUE PODEMOS DICIRLLE A UNHA PERSOA QUE ACOSA

O 2 de maio celébrase o Día Internacional contra o Bullying ou o Acoso Escolar, co obxectivo de concienciar sobre o risco do acoso escolar e o bullying mas crianzas e na xente moza a nivel mundial, así como buscar os mecanismos para evitar este mal, que hoxe, converteuse nun terrible perigo para a poboación infantil e xuvenil. 

Falamos de Acoso Escolar ou Bullying cando se producen situacións, accións e condutas nas que un ou máis alumnos/as insultan, difaman, ameazan, chantaxean, difunden rumores, pegan, rouban, rompen cousas, ignoran ou illan a outros/as de maneira sistemática ou prolongada no tempo. 

Por iso desde Fundación ANAR lanzan estas guías nas que atoparedes información básica para detectar e previr o acoso escolar xa sexades menores de idade, familias ou docentes.

 

 

 

 

 

 

Congreso de Convivencia e Benestar Emocional

 

PROGRAMA

Benestar Emocional e sentido de futuro.

Dr Luis Rojas Marcos.

 

Mesa redonda. Estratexias de prevención do racismo, a xenofobia e outras formas de intolerancia nas aulas.

Eva Vera Ledo. Directora territorial da Fundación Secretariado Xitano de Galicia.

José Manuel Pérez Folgueira. Docente no CEIP Veleiro Docampo (Castro de Rei-Lugo). Membro da Asociación Estatal Ensinantes con xitanos.

 

Axudando a crecer cando cambian os marcos. Procolo Risco Suicida MOMENTO 5:20:00 DO VÍDEO.

Dr. Alexandre García Caballero. Coordinador de Programas de Prevención e Promoción da Saúde Mental no Servicio Galego de Saude- XS Saúde Mental.

 

A Saúde Emocional na adolescencia: Do paradigma da transgresión ó paradigma da depresión

Ricardo Fandiño Pascual. Presidente de ASEIA (Asociación para a Saúde emocional na Infancia e a Adolescencia).

 

Plan de benestar emocional. Boas prácticas

María Victoria Fernández Mosquera. Equipo de Orientación Específico (EOE) de A Coruña.

Marta Barrios Estoa. Equipo de Orientación Específico (EOE) de Lugo.

 

Riscos Emerxentes na Rede: Claves para a súa Comprensión e Resposta Educativa

Rosario del Rey Alamillo. Titular en el Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación de la Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad de Sevilla.

Previr o acoso escolar implícanos a todas/os

Protocolo xeral para a prevención, detección e tratamento do acoso e ciberacoso escolar _v.2 (pdf)_adaptado ás Leis 39/2015 e 40/2015

 

Perfil da vítima de acoso escolar:

Normalmente atopámonos con crianzas que presentan algunhas das seguintes características ou factores de risco:

  • Ten unha autoestima baixa ou pobre.
  • Posúe poucas ou escasas habilidades sociais.
  • É pouco popular na escola.
  • Pode ter algún tipo de discapacidade física ou psíquica, que a/o fai vulnerable ou débil.
  • Presenta características persoais distintas ás dominantes: obesidade, miopía, unha forma de vestir diferente, falta de hixiene...
  • Pertence a grupos étnicos ou culturais minoritarios.

 

Perfil do/a acosador/a:

A crianza que realiza as accións agresivas, que maltrata e acosa a algún/ha compañeiro/a de clase, polo xeral é un neno ou nena que adoita presentar algunha, varias ou moitas destas características:

  • Provén dunha familia  desestructurada ou que está a atravesar unha situación estresante, como un divorcio, a morte dun dos proxenitores ou un familiar moi querido.
  • Teñen proxenitores con estilos educativos inadecuados, xa sexa por autoritarismo, permisividade, neglixencia, incoherencia, inatención, …
  • Adoitan ser nenos ou nenas  fortes fisicamente que necesitan dominar, ter poder e sentirse superiores.
  • Adoitan ser impulsivas/os.
  • Adoitan ser desafiantes e agresivas/os coas persoas adultas.
  • Teñen baixa tolerancia á frustración.
  • Teñen comportamentos antisociais temperáns.
  • Presentan escasa  empatía ou incapacidade para percibir a dor allea.
  • Son  egocéntricas/os.
  • Teñen unha actitude negativa cara a escola.
  • Adoitan ser crianzas con fracaso escolar.
  • Poden ter sido vítimas de malos tratos domésticos ou acoso escolar.

 

Perfil dos/as espectadores/as pasivos/as:

A) Alumnado: As características que definen a estas crianzas adoitan ser as seguintes:

  • Toleran os malos tratos e se  inhiben sistematicamente cando se producen.
  • Son conscientes dos malos tratos.
  • Coñecen as circunstancias, ao/á maltratador/a, á vítima, onde ten lugar, … pero calan.
  • Poida que colaboren no acoso gravando as agresións, ignorando ou illando aínda máis á vítima.

B) Profesorado e familias: Con frecuencia ambos non damos importancia aos sinais de alerta. Non actuamos ou nos inhibimos ante a resolución do conflito porque son "cousas de nenos". Na nosa man está cambialo.

  

Distribuir contido