Axenda 21 Escolar

Poñendo en marcha os hortos

Tagged:  

Estes días comezamos a limpeza do noso horto, onde esperamos en breve ter unha colleita importante.

Imos, tamén, facer unha reforma dos espazos, aumentando o grosor da capa de terra para poder cultivar mellor as nosas froitas e verduras.

Mmmmm! xa devecemos por comelas.

Charla Dori

Tagged:  

1º Premio no Primeiro Congreso Medioambiental do Barco

Tagged:  

Estamos moi contentos porque vimos de gañar o 1º premio do primeiro congreso medioambiental organizado polo Concello do Barco de Valdeorras, co proxecto "Moitas mans pequenas fan cousas moi grandes".

Neste proxecto explicamos as actividades que levamos a cabo no centro relacionadas co coidado da contorna e a sustentabilidade.

O proxecto presentárono os nenos e nenas do noso comité ambiental.

Tedes máis información e a presentación do proxecto na páxina da Axenda 21.

Noraboa a todos e a todas, xa que é un premio colectivo.

 

imaxe do congreso

Moitas mans pequenas fan grandes cousas

 

A axenda faise entre todos e todas!

Dende hai uns cantos anos, no noso colexio estamos a levar adiante diversos proxectos e actuacións encamiñadas  á educación ambiental do noso alumnado.
prantación no día forestal mundial
Participamos en numerosos proxectos do concurso medio-ambiental Voz Natura referidos ao lixo, á xardineiría, á plantación de árbores.... Tamén participamos nun proxecto de compostaxe doméstica promovido polo Ministerio de Medio Ambiente e nas Semanas da Natureza do Concello do Barco. Houbo ademáis proxectos e iniciativas que desenvolvemos por nós mesmos, sen esperar a que ningunha institución convocará concursos o propuxera actividades.
Dende o curso 2006-07 desenvolvemos a nosa axenda ambiental para o século XXI, a nosa axenda 21 Escolar de Galicia, e neso aínda estamos a traballar hoxendía.


Algúns exemplos

No desenvolvemento da Axenda durante o curso 2006-07 fixemos as seguintes cousas:

  1. Creamos o Comité Ambiental do Centro, con participación do profesorado, o alumnado, nais e pais e persoal non docente.
  2. Analisamos o noso consumo de papel e acordamos medidas para o seu aforro, que se concretaron en 8 puntos que todo o colexio asinou.
  3. Arranxamos un patio interior do colexio e comezamos a traballar para crear unha horta aromática
  4. Fixemos un safari fotográfico sobre as cousas e lugares que nos gustan ou non no noso centro, para elaborar un mapa emocional.
  5. Relanzamos a recollida selectiva de residuos, que estaba un pouco adormecida.
  6. Seguimos traballando coas patrullas verdes que non acababan de coallar nos cursos anteriores.

Durante o curso 2007-2008 centrámonos en afondar nas dinámicas xa comezadas no curso anterior e no aforro enerxético. Tamén tentamos mellorar o funcionamento do Comité ambiental, para facelo máis participativo e democrático.
Unha mostra do que é a participación no centro son as patrullas verdes. O seu funcionamento está moi ben explicado por estas alumnas no vídeo que tedes eiquí mesmo.

Podedes ver como é a nosa filosofía da axenda, e o funcionamento do comité ambiental nestas dúas presentacións.


Separarmos ben o lixo, un xeito de aforrar enerxía

Pois si, se somos quen de separar ben o lixo que reciclar é un xeito de aforrar enerxía e recursosproducimos estaremos aforrando enerxía, xa que evitaremos gastos na extración de materias, a producción dos materiais requerirá menos procesos industriais, e, ademáis produciremos menos lixo. Así que está na nosa man aforrar enerxía, e moita, só cun pequeno xesto, elixindo axeitadamente o colector no que depositar o noso lixo.
Por suposto o mellor lixo é aquel que non se produce, así que a redución é o noso primeiro R, pero  a reciclaxe tamén é moi importante. Por iso preparamos este JClic no que, na realidade virtual, podes ir ensaiando a separar axeitadamente os teus refugallos e contribuír a un mundo máis limpo, máis ecolóxico... máis agradábel para a vida.

Avaliación da Axenda 21

Neste curso queremos saber as vosas opinións sobre as actividades que estamos a levar adiante dende a Axenda no colexio, como valorades os cambios realizados e as novas propostas que fixemos.
Coas vosas respostas seguro que imos mellorar de cara ao ano que vén.

A nosa Paisaxe en V Televisión

Neste programa de V Televisión "Van de verde" fan unha reportaxe sobre as xornadas de paisaxe que se realizaron no noso colexio por mediación da Axenda 21 e o comité ambiental do centro, e no que participaron distintos centros de Galicia implicados na conservación do medio ambiente.
Aínda que o programa enteiro é de moito interese, se queredes ver concretamente a reportaxe do colexio podedes ir ao minuto 9:30 que é cando comeza.

Avaliación dos Piñeiros

Como todos sabedes dende hai un tempiño estamos a fedellar cos piñeiros verdes e vermellos en distintos lugares do colexio, especialmente no comedor, coa intención de controlarmos o ambiente ruidoso que se detectara.

Agora é o momento de avaliarmos se esta medida está dando resultados, e se podemos facer algo para mellorar a súa eficacia. Para iso vos pedimos que cubrades esta enquisa que vos  presentamos aquí.

Moitas grazas pola vosa colaboración.

 

Actividades do ano 2012

Neste curso 2011-2012 realizamos unha serie de actividades para a  posta en marcha da nosa Axenda 21 Escolar, e queremos darlle visibilidade para que todos poidamos ver como, ao través de pequenas accións podemos, aos poucos, cambiar o mundo.

 

Ideas para unha biblioteca silenciosa

@s alumn@s membros do Comité Ambiental do colexio reuníronse para transmitir as ideas que recolleron para termos unha biblioteca máis silenciosa, que é o obxectivo que nos marcamos neste curso 2010-2011.  As principais ideas que se aportaron foron:

  • Traballamos na concienciación do dano que fai o ruído. O ruído é contaminación. Procuramos información nas aulas e faremos murais para concienciar aos usuarios.

  • Comunicarnos na biblioteca escribindo, e non falando. Así melloramos o silenzo e tamén melloramos a nosa caligrafía.

  • Apuntar nunha libreta aos que se porten ben e aos que se porten mal.

  • Realizar un concurso do día menos ruidoso.

  • @s encargad@s da Biblioteca deberían ocuparse tamén do ruído.

  • @s gardiáns do silenzo. Serían encargados levando unha testemuña ata que descubrisen a alguén facendo ruído; nese intre daríanlle a testemuña ao ruidoso que quedaría como encargado do silenzo.

  • A biblioteca é para ler, estudar ou facer xogos de mesa... os que non estean facendo algo disto terán que ir ao patio.

  • Colocar o semáforo do ruído na Biblioteca.

  • Colocar un "Porteiro de Discoteca" na porta da biblioteca que non deixe entrar aos que veñan montando ruído.

  • Agruparse por deberes, xogos, lecturas nos distintos espazos da biblioteca.

  • Maior presenza de profes para controlar a actitude dos que están na biblioteca.

  • Levar unha estatística dos que se portan ben e/ou mal na Biblioteca

Proxectos para o novo século!

Veleiquí podedes ver o noso album de fotografías no que se reflicten as distintas actividades nas que andamos fedellando dende hai uns cantos aniños. Presentámolas clasificadas por temas:

Distribuir contido