O pasado 11 de febreiro conmemorouse o día da Muller e da Nena na ciencia,unha conmemoración onde se pretende dar visibilidade a mulleres relevantes no ámbito da ciencia e fomentar as vocacións científicas entre as mulleres.
Este ano o club de ciencia, o club de lectura , a biblioteca e do departamento de plástico do noso centro, quixemos conmemorar esta data facendo unha exposición de mulleres científicas galegas que destacaron en distintos ámbitos.
O alumnado de terceiro da ESO estivo traballando o concepto de densidade e para iso mediu a densidade do granito.
O procedemento a seguir foi:
Mídese a masa dun fragmento de granito na balanza.
-Introdúcese o fragmento de granito nunha probeta con auga e obsérvase o volume de auga desprazada.
-Calculamos a densidade do granito como a masa por unidade de volume.
-Repetimos esta operación con distintos fragmentos de granito e determinamos o valor medio da densidade.
Hoxe o alumnado de 4º da ESO do club de ciencias, estivo a realizar experiencias con distintas masas, comprobando como ao colgalas dun muelle, este sufría distintas elongacións e chegando a conclusión que o elongamento experimentado era proporcional ao peso aplicado (ley de Hooke)
Continuando coa impresión 3D,nesta fase fixemos a impresión do noso modelo.
Para iso primeiro pasamos o noso ficheiro en formato stl a gcode e a continuación imprimimos na nosa impresora.
Hoxe no noso petisco de ciencia, empezamos o proceso de descargar un modelo 3D da páxina de thingiverse, editalo en tinkercad e exportalo en formato .STL co obxectivo de poder convertilo e imprimilo no seguinte petisco.
Aquí podedes ver o proceso:
O alumnado gañador do galardón Quintesciencie da Olimpiada Científica Xuvenil,estanse a preparar coas súas profesoras de bioloxía e física e química os venres pola tarde no laboratorio do noso centro.
Un destes días traballaron coa toma de mostras e a observación das mesmas ao microscopio
Dentro dos nosos petiscos de ciencia, este mércores decidimos sacar ou extraer o ADN da nosa propia saliva.
Para iso, un de nós ofreceuse voluntario para aportar a mostra e a partir de aí, empezamos o proceso.Engadimos sal e un pouco de xabón para romper a membrana do núcleo onde se atopa o ADN e despois engadimos moi lentamente alcol, precitamos o ADN e puidemos observalo.
Aquí tedes o noso ADN precipitado:
Hoxe retomamos os nosos petiscos despois dunha semana de parón.
Fabricamos un indicador natural de Ph con col lombarda.E por que a lombarda?
Pois a lombarda ao igual que moitos froitos como as moras, frambuesas,arándanos etc teñen na súa composición unha molécula chamada antocianidina, que é unha molécula que modifica a súa estrutura en función da cantidade de protones(H+)presentes en disolución.Cando cambia a súa estrutura tamén cambia a súa cor, e grazas a ese cambio de cor, podemos determinar dun xeito bastante preciso o ph de moitas sustancias.
Nós fixemos a determinación do Ph con ácido clorhídrico, lexía, deterxente, auga, bicarbonato, leite,vinagre de mesa e vinagre de limpeza. Puidemos comprobar o cambio de cor e vimos como a química pode darnos unha grata sorpresa.
No segundo petisco de ciencia que levamos a cabo no laboratorio, elaboramos plastilina conductiva. Esta plastilina a diferencia da plastilina tradicional coa que xogamos de pequenos, caracterízase por conducir a corriente eléctrica. E isto... a que é debido?
Pois a que na súa composición leva sal e limón, substancias conductoras da electricidade.
Aquí tedes unha pequena mostra da nosa experiencia:
O primeiro científico que intentou levar a cabo experimentos para obter información que permitira construir un modelo atómico ben fundamentado foi Ernest Rutherford.
O alumnado do club de ciencias xunto coa súa profesora de Física e química reproduciron no laboratorio a experiencia de Rutherford.
O experimento levado a cabo consistiu en deixar caer unha canica unhas 100 vecessobre unha lámina con círculos iguais de diámetro descoñecido.Para a recollida dos impactos colocouse papel carbón sobre a lámina,Fíxose un reconto do número de impactos dentro dos círculos e os impactos na fronteira , considerándose impactos eficaces os que caen dentro dos círculos máis a metade dos que caen na fronteira.
A relación entre a área total da lámina e a área total dos círculos e a mesma que a relación entre os impactos totais na lámina e os impactos eficaces nos círculos. Desta relación obtense o valor da área dun círculo e de aquí o seu radio.
No noso primeiro petisco de Ciencia que ten lugar os mércores no laboratorio experimentamos coa tensión superficial da auga.Vimos cantas gotas de auga collían nunha moeda dun euro, e descubrimos como botando auga con deterxente o número de gotas que collían era sustancialmente menor.(o deterxente é un TENSIOACTIVO).
Nesa fráxil membrana que forma a auga, repousan insectos, que aínda que teñen unha densidade algo máis alta,aproveitan esas forzas intermoleculares na superficie para pousarse.
Comezamos o noso club de Ciencias do curso 23-24 Esperámosvos todos os mércores no laboratorio do instituto para facer un "petisco" de Ciencia. Lembrade que este ano podedes seguirnos no instagram.ANIMÁDEVOS!
|
A física é unha disciplina moi interesante e por tanto, non podía faltar este ano no noso club de ciencia.
O alumnado puxo en práctica as experiencias de Oersted e Faraday, evidenciando como a electricidade e o magnetismo están relacionados entre sí.
Aquí tedes un resumo do traballo realizado:
Outra das actividades que non pode faltar todos os anos no noso centro é o GALIMATES.Unha actividade moi divertida porque consiste en resolver probas do máis variado, usando a lóxica e o inxenio.
Este ano os retos foron moi atractivos e un gran número de alumnado ao final conseguiu a meirande parte dos retos, co cal sentímonos moi orgullosos.
Este ano outra das actividades que realizamos foi un roteiro medioambiental ao Monte Aloia, onde o alumnado participante puido visitar o centro de interpretación ambiental do parque e coñecer cales son as especies vexeitais autóctonas máis importantes dos ecosistemas galegos.
Por outra banda tamén o alumnado aproveitou para facer unha visita ao museo Minergal onde puideron observar unha importante colección de minerais, rochas e fósiles que este museo posúe.
Aquí podedes ver unhas fotos das visitas: