Gallego

L2401035 Xestión do benestar do alumnado

Summary: 

A entrada da educación emocional nas aulas da mans de docentes competentes na materia contribúe ao coidado intrapersoal e interpersoal e á mellora do clima de convivencia nos centros educativos. Esta actividade, L2301035 - Xestión do benestar do alumnado, pretende servir para formar ao profesorado na adquisición de estratexias e dinámicas dirixidas ao coidado das persoas e das relacións.
Tes ata o 20 de setembro para inscribirte en Fprofe.
Gallego

Lugar de celebración: CFR de Lugo.

Relatora: Yolanda Fernández López (IES Perdouro de Burela).

Datas: 5 sesións presenciais en mércores ou xoves, do 10 de outubro ao 21 de novembro.

Horario: 17 a 20 horas.

Ademais o curso inclúe 5 horas non presenciais que se corresponden coa realización na aula  dalgunha acción práctica relacionada coa xestión do benestar emocional do alumnado.

Obxectivos

1.Coñecer o marco teórico da intelixencia emocional para favorecer a xestión do benestar.

2.Adquirir mecanismos prácticos de detección e intervención de problemas emocionais e desenvolver actuacións de aula e centro para a prevención e detección de problemas socioemocionais no alumnado.

3.Implementar na aula actividades de benestar emocional.

 

Contidos

1.Marco teórico da intelixencia emocional. O desenvolvemento das competencias emocionais.

2.Mecanismos prácticos de prevención e detección de problemáticas de tipo emocional no alumnado. Factores de protección e indicadores de risco.

3.Estratexias e pautas de intervención ante situacións de risco.

Benestar do alumnado
L2401035

L2401021 Metodoloxías activas na aula de matemáticas

Summary: 

20 horas (6 delas non presenciais) en Burela
Pilar García Agra (AGAPEMA) será a relatora
Gallego

Este curso académico contamos con varios cursos e actividades sobre a área de Matemáticas. Un dos primeiros en comezar será L2401021 Metodoloxías activas na aula de matemáticas, o cal mantén o prazo de inscrición aberto. Esta actividade certifica 20 horas de formación, das cales 14 horas serán presenciais e 6 horas serán de traballo individual titorizado. A fase presencial desenvolverase nas instalacións do IES Perdouro, en Burela; os días 3, 10, 17 e 24 de outubro e 7 de novembro. Este curso será impartido por Pilar García Agra, de AGAPEMA (Asociación Galega do Profesorado de Educación Matemática). Nesta actividade profundarase especialmente nos seguintes contidos e recursos:

 

1. Mosaicos bicolor e teselacións para estudar movementos no plano. 

2. Arte e matemáticas. As coordenadas nun cadro. Xeometrización de cadros. Xeometrización inversa. A relación do n.º de Ouro cos números irracionais. 

3. Introdución as ecuacións de 1º grao con cartolina e mistos. Geogebra para a resolución analítica e gráfica de ecuacións e sistemas; tratamento de datos e estatística básica. 

4. Cubos máxicos, sistema binario, cadrados máxicos e potencias de 2. 

5. Roteiro matemático por Burela. Creación dun roteiro. 

6. MathCityMap e a súa utilización no entorno do centro. Aula virtual da aplicación. 

 

Como vedes será un curso moi práctico, no que se traballarán actividades motivadoras para o alumnado de matemáticas. Fai a túa inscrición a través de FProfe ou ben envía un correo a belenorti@edu.xunta.gal co teu nome completo e DNI solicitando a inscrición.

MATEMATICAS

L2401038 Curso de actualización lingüística e comunicativa (CALC). Inglés nivel C1

Summary: 

60 horas presenciais na EOI Ribadeo
A actividade terá lugar durante os martes do presente curso
Gallego

Seguimos apostando forte polas Linguas neste inicio de curso. Presentamos unha nova actividade de Inglés para a zona da Mariña, concretamente en Ribadeo: L2401038 Curso de actualización lingüística e comunicativa (CALC). Inglés nivel C1. A mesma terá lugar na Aula 3D da EOI Ribadeo durante a meirande parte dos martes do curso académico, ata completar 60 horas de formación. O horario será de 20:00 horas a 22:00 horas e para participar resulta imprescindible ter acreditado o nivel anterior no idioma (B2).

 

OBXECTIVOS
1. Utilizar o idioma con fluidez e naturalidade, tanto na linguaxe oral coma na escrita, adaptándose con facilidade a unha gama extensa de situacións e rexistros.
2. Comprender e producir textos complexos sobre temas xerais, da súa especialidade e/ou dos ámbitos académico e profesional, cun bo dominio dun repertorio amplo de recursos lingüísticos.
3. Contextualizar as interrelacións entre a lingua e as distintas áreas que se imparten no centro, facendo fincapé nos temas, textos, competencia profesional, situacións aspectos socioculturais e léxico.

 

CONTIDOS
1. A comunicación: idiomas e sociedade.
2. As relacións persoais, a cultura, a economía, o mundo natural,...
3. As relacións sociais, académicas e profesionais.
4. Recursos idiomáticos: usos idiomáticos frecuentes.
5. Énfase na autonomía da aprendizaxe e a autoavaliación.
6. Utilización das TIC.

ingles

L2401039 Formación para profesorado en produción e comprensión oral. Inglés. Nivel B2

Summary: 

60 horas presenciais na EOI de Lugo
As sesións desenvolveranse os martes e xoves de 18:00 a 20:00 horas
Gallego

Andamos por aquí de novo para presentarvos a primeira actividade de Inglés deste curso. Se queres mellorar as túas capacidades orais neste idioma universal, temos a actividade perfecta para ti. L2401039  Formación para profesorado en produción e comprensión oral. Inglés. Nivel B2 celebrarase na EOI de Lugo os martes e xoves de 18:00 horas a 20:00 horas. A formación comezará o 26 de setembro e rematará o 15 de xaneiro de 2025, completando así 60 horas. Recordamos que é imprescindible acreditar o nivel B1 para participar na mesma.

OBXECTIVOS
1. Interactuar espontaneamente en conversas sobre temas de interese persoal ou relacionados coa súa especialidade.
2. Dar opinión e argumentar, aínda que con algunhas limitacións e dificultades, en conversas e debates sobre temas coñecidos.
3. Sintetizar e transmitir oralmente a terceiras persoas o sentido xeral, a información esencial, os puntos principais, os detalles máis relevantes, as opinións e actitudes, recompilados de diversos textos orais ou escritos procedentes de distas fontes.

CONTIDOS
1. Temas de actualidade como: saúde e alimentación, ciencia e tecnoloxía, redes sociais, compras e actividades comerciais
2. Cultura e actividades artísticas, economía, política e sociedade, identidade persoal, información e medios de comunicación,
3. Lecer e tempo libre, relacións persoais e sociais, traballo, educación, vivenda, viaxes e estadías no estranxeiro...

b2

L2402005 Introdución aos recursos de E-Dixgal

Summary: 

12 horas no CFR de Lugo neste primeiro trimestre
4 desas horas empregaranse para a realización de breves tarefas
Gallego

Eres novato/a no universo E-Dixgal? Queres adquirir os coñecementos básicos na plataforma? Tranquilo/a, esta é a túa actividade. Este primeiro trimestre queremos formar, con garantías, a todo o profesorado que participa en E-Dixgal e non ten asentados os seus fundamentos básicos. A través das Xornadas L2402005  Introdución aos recursos de E-Dixgal​​​​​​​ daremos resposta a todas as túas necesidades. Os próximos luns 30 de setembro (16:00 horas a 20:00 horas) e 7 de outubro (17:00 horas a 21:00 horas) verémonos as caras na Aula 1 do CFR de Lugo para introducirnos no marabilloso mundo de E-Dixgal. Unha vez rematadas estas dúas sesións presenciais, contaremos con 4 horas máis para a realización de breves tarefas sobre o aprendido (non presenciais).

Contaremos con dous relatores de excepción como son Óscar Martínez Rama e Alejandro Pérez Prado. Non deixes pasar esta oportunidade! O prazo de inscrición para esta actividade atópase aínda aberto.

 

Obxectivos

1. Familiarizar o profesorado co funcionamento do Espazo Virtual de Aprendizaxe (EVA) do proxecto E-Dixgal e coñecer as súas posibilidades para o desenvolvemento da avaliación formativa no proceso de ensino-aprendizaxe.

2. Publicar recursos e actividades, tanto de produción propia como procedentes da oferta editorial, aplicando criterios didácticos (adecuación á idade do alumnado e á consecución dos obxectivos, accesibilidade, etc).

3. Coñecer as posibilidades do EVA para lle prestar apoio ao alumnado en situacións de ensino-aprendizaxe, incluíndo o establecemento de comunicación de xeito efectivo e seguro.

 

Contidos

1. O Espazo Virtual de Aprendizaxe (EVA) E-Dixgal. Funcionalidades xerais nas modalidades na online e offline.

2. Incorporación de contidos externos e propios nunha materia E-Dixgal.

3. Recursos.

4. Avaliación no EVA.

 

Indicadores de competencias

Competencia dixital docente - 1. Compromiso profesional - A2 - 1.4.A.2.1. Aproveita as oportunidades de aprendizaxe no seu centro e as que obtén a través da rede para o seu desenvolvemento profesional.

Competencia dixital docente - 2. Contidos dixitais - A2 - 2.1.A.2.1. Identifica, con asesoramento, os requisitos que debe cumprir un contido dixital para axustarse a unha situación concreta de aprendizaxe e aplica os criterios correspondentes para a súa busca e selección, incluíndo a compatibilidade coas plataformas virtuais establecidas polas AA. EE. ou as persoas titulares do centro.

Competencia dixital docente - 2. Contidos dixitais - A2 - 2.2.A.2.1. Aplica, con axuda, os criterios didácticos (adecuación á idade do alumnado e á consecución dos obxectivos, accesibilidade etc.), disciplinares e técnicos para a edición e creación de contidos dixitais dirixidos a un grupo de alumnos e alumnas concreto.

Competencia dixital docente - 3. Ensino e aprendizaxe - A2 - 3.1.A.2.1. Integra de forma selectiva (adecuación aos obxectivos, aprendizaxes, alumnado etc.) os recursos dixitais dispoñibles no centro na programación didáctica con axuda doutros e doutras docentes, seguindo o modelo pedagóxico recolleito no P. E.

Competencia dixital docente - 3. Ensino e aprendizaxe - A2 - 3.2.A.2.2. Configura e emprega, co asesoramento doutros e doutras docentes, as tecnoloxías dixitais proporcionadas pola A. E. ou polas persoas titulares do centro para recibir información sobre a aprendizaxe do alumnado durante o proceso.

Competencia dixital docente - 4. Avaliación e retroalimentación - A2 - 4.1.A.2.1 Aplica, de forma guiada, as tecnoloxías dixitais de avaliación proporcionadas pola A. E. ou as persoas titulares do centro para a recollida de información sobre os indicadores fixados na programación didáctica.

Competencia dixital docente - 5. Empoderamento do alumnado - A2 - 5.1.A.2.1. Selecciona e utiliza, en contornos controlados ou con asesoramento, opcións básicas de accesibilidade coa tecnoloxía presente no centro.

Competencia dixital docente - 5. Empoderamento do alumnado - A2 - 5.2.A.2.1. Coñece os recursos dixitais dispoñibles no centro e utilízaos con axuda para atender ás necesidades persoais de aprendizaxe do alumnado aplicando un repertorio variado de estratexias seguindo criterios éticos e pedagóxicos.

Competencia dixital docente - 6. Desenvolvemento da competencia dixital do alumnado - A2 - 6.5.A.2.3. Coñece e comprende o funcionamento das tecnoloxías dixitais proporcionadas pola A. E. ou as persoas titulares do centro e coñece estratexias didácticas para ensinar a outras persoas a resolver problemas vinculados co seu uso.

e-dixgal

L2401043 Formación para profesorado en chinés. Nivel A1.1

Summary: 

60 horas presenciais na EOI de Lugo
A actividade terá lugar os luns e os mércores do 25/09/2024 ao 13/01/2025
Gallego

Iniciamos o curso académico cunha ampla oferta a nivel de linguas. E un ano máis, apostamos polo chinés. Desde este 25 de setembro ata o próximo 13 de xaneiro de 2025, poderás formarte en tan só 60 horas nun nivel básico neste idioma universal. A actividade L2401043 Formación para profesorado en chinés. Nivel A1.1, cuxo prazo de inscrición se atopa aínda aberto, terá lugar os luns e os mércores na EOI de Lugo en horario de 18:00 a 20:00 horas.

Obxectivos
1. Adquirir coñecementos iniciais sobre as características básicas da lingua chinesa.
2. Comprender e producir textos orais e escritos de nivel de lingua A1.1.
3. Adquirir coñecementos iniciais sobre a cultura chinesa.

Contidos
1. Contidos socioculturais e sociolingüísticos propios do nivel A1.1 (fórmulas de cortesía, relacións sociais, etc.).
2. Contidos estratéxicos, funcionais e discursivos propios do nivel A1.1 (saúdos, presentacións, etc.).
3. Contidos sintácticos e léxicos propios do nivel A1.1 (información persoal básica, traballo e profesións, etc.).
4. Contidos fonético-fonolóxicos e ortotipográficos propios do nivel A1.1 (fonemas, tons, pinyin, trazos, etc.).

chines

G2401022 Creando cultura inclusiva de centro

Summary: 

Xornada de formación de 10 horas
Een Santiago de Compostela na Escola Galega de Administración Pública o sábado 28 de setembro
Gallego

A implementación dunha educación inclusiva pode chegar a ser un camiño difícil e desigual. Supón un proceso dirixido a descubrir os beneficios da diversidade, adoptando actitudes e respostas positivas e de comprensión da diferenza de raza, clase social, orixe étnica, relixión, xénero e capacidades. Este proceso vai máis alá da aula ou mesmo da escola, é un proceso ecolóxico, onde a base é unha cultura sustentada nuns valores que dirixan as políticas e prácticas tanto educativas como sociais. Por iso, á hora de falar de inclusión debe abordarse a cultura organizativa e educativa, entendéndose esta tanto a nivel de centro educativo como de comunidade; unha cultura sustentada por uns principios eixos da acción. Noutras palabras, unha resposta positiva á diversidade depende dunha cultura e valores inclusivos, que promovan políticas e prácticas inclusivas, o que redundará en melloras nos centros educativos. 

Se queres descubir como aplicala, agardámoste nesta actividade:

Obxectivos: 

  1. Tomar conciencia da importancia de crear unha cultura de centro que garanta e vele pola inclusión de todo o alumnado e a participación de toda a comunidade educativa.
  2. Identificar e seleccionar os principios e valores que definen unha educación inclusiva así como as claves para implementar procesos de ensinanza e aprendizaxe inclusivos.
  3. Proporcionarlle ao profesorado boas prácticas sobre a creación da cultura inclusiva en centros educativos.

Contidos: 

  1. Marco teórico e normativo de referencia na creación de culturas inclusivas nos centros educativos.
  2. Definición de valores, actitudes, comportamentos e prácticas que promoven a inclusión e a equidade.
  3. Proxectos educativos referentes en cultura inclusiva.

Datos importantes:

  • Data: 28 de setembro
  • Horario: de 09:00 a 20:00h
  • Lugar: Escola Galega de Administración Pública  en Santiago de Compostela
  • Código en fprofe: G2401022
  • Inscrición aberta en fprofe para todos os corpos e especialidades

https://www.edu.xunta.gal/fprofe/

 

Creando cultura inclusiva de centro

Equipos directivos. Uso de ferramentas e aplicacións institucionais na xestión dos centros educativos. Curso 2024-2025

Summary: 

Actividade formativa de 8 horas de duración para equipos directivos, da que se realizarán dúas edicións: 15 de xullo e 21 de setembro. A inscrición da xornada do 21 de setembro xa está aberta en Fprofe.
Gallego

Competencias profesionais: 

  • Competencia en organización escolar e colaboración - Xestión de centro e calidade
  • Competencia dixital docente - 1. Compromiso profesional

Obxectivos:

  1. Coñecer as diferentes ferramentas e aplicacións institucionais para centros educativos.
  2. Familiarizarse co uso das diferentes ferramentas e aplicacións institucionais para centros educativos.
  3. Resolver posibles dúbidas sobre o emprego das ferramentas e aplicacións institucionais para centros educativos.

Contidos: 

  1. Ferramentas e aplicacións institucionais para uso na xestión de centros educativos: XADE, espazoAbalar, AbalarBox, Webex, Agueiro, Fondolibros...
  2. Portal da dirección, Admisión de alumnado, Persoal centros, SEF (sistema electrónico de facturación), Substitucións, Comedores, xecocentros, Transporte escolar...

Pódese consultar a información detallada en Fprofe: G2402003

imaxe

File: 

Equipos directivos. Uso de ferramentas e aplicacións institucionais na xestión dos centros educativos. Curso 2024-2025

Summary: 

Realizaranse dúas quendas deste actividade formativa: 15 de xullo e 21 de setembro. Está aberta a inscrición en Fprofe da formación do 15 de xullo: G2302054.
Undefined

Competencias profesionais:

  • Competencia en organización escolar e colaboración - Xestión de centro e calidade
  • Competencia dixital docente - 1. Compromiso profesional

Obxectivos: 

  1. Coñecer as diferentes ferramentas e aplicacións institucionais para centros educativos.
  2. Familiarizarse co uso das diferentes ferramentas e aplicacións institucionais para centros educativos.
  3. Resolver posibles dúbidas sobre o emprego das ferramentas e aplicacións institucionais para centros educativos.

Contidos: 

  1. Ferramentas e aplicacións institucionais para uso na xestión de centros educativos: XADE, espazoAbalar, AbalarBox, Webex, Agueiro, Fondolibros...
  2. Portal da dirección, Admisión de alumnado, Persoal centros, SEF (sistema electrónico de facturación), Substitucións, Comedores, xecocentros, Transporte escolar...

Máis información sobre a xornada do 15 de xullo en Fprofe: G2302054 ou escribindo a cafi.equipos.directivos1@edu.xunta,gal

 

imaxe

G2301039 Equipos directivos. Habilidades e destrezas para a xestión efectiva da comunidade educativa

Summary: 

Actividade formativa de 20 horas de duración. Terá lugar o 15, 22 e 29 de maio na Escola Galega de Administración Pública e o 5 de xuño no Centro Integrado de Formación Profesional Compostela (Santiago de Compostela).
Gallego
  • Obxectivos: 

1.Promover un liderado distribuído e eficaz no centro educativo encamiñado á mellora da calidade educativa.

2.Fomentar as técnicas de traballo colaborativo entre a comunidade educativa facendo fincapé no traballo do equipo docente.

3.Promover activamente a interacción verbal adaptándose ao contexto dos interlocutores.

  • Contidos: 

1.Liderado.

2.Comunicación.

3.Xestión emocional.

4.Resolución de conflitos.

5.Habilidades sociais.

6.Comunicación verbal e non verbal.

7.Oratoria.

  • Competencias profesionais:

Competencia en organización escolar e colaboración - Traballo en equipo

Competencia en organización escolar e colaboración - Liderado distribuído

 

imaxe
G2301039 Equipos directivos. Habilidades e destrezas para a xestión efectiva da comunidade educativa