Boix, o fotógrafo de Mauthausen, a memoria da barbarie nazi

Da man dos Departamentos de Xeografía e Historia e Lingua Galega, o alumnado de 4º da ESO acudiu onte, martes 24 de setembro, ao Multiúsos de Redondela para coñecer a exposición "Boix, fotógrafo de Mauthausen", organizada pola Asociación para a Recuperación da Memoria Histórica (ARMH) en colaboración co Colectivo Republicano de Redondela.

A través das imaxes do fotógrafo catalán Francesc Boix, preso de Mauthausen, o alumnado puido coñecer máis de preto a barbarie sufrida polos presos nos campos nazis. A visita guiada polas fotografías, que serviron como proba no xuízo de Núremberg, completouse co visionado do documental "Boix, fotógrafo do inferno". A mostra está aberta ao público ata o 29 de setembro e acolle diferentes actividades divulgativas durante esta semana.

Cómpre lembrar que douscentos galegos foron deportados a diferentes campos de exterminio e concentración. Faleceron 113. e a súa historia aínda se está investigando e dando a coñecer. Para preservar a memoria destes exiliados que pagaron coa súa vida a defensa da democracia, no segundo andar do noso centro acollemos ata o 11 de outubro a exposición "Exilio e deportación. Joaquín Balboa e Antonio Pérez. De Monterrei e Boborás aos campos nazis", elaborada polo profesor Heladio A. Fernández Manso. Consta de 14 paneis en cartón pluma nos que se trata a historia dos republicanos galegos e españois obrigados a exiliarse en Francia a finais da Guerra Civil, e despois deportados aos campos de concentración nazis.

A exposición forma parte da homenaxe tributada pola Asociación Cultural Monterrei, Cultura e Territorio a Joaquín Balboa, deportado a Mauthausen, e está baseada na súa experiencia e, secundariamente, na de Antonio Pérez e as mulleres republicanas membros da Resistencia en Francia, deportados a Buchenwald e Ravensbrück. Cada panel consta de imaxes, introdución ao tema respectivo e testemuños. A exposición ten unha pretensión didáctica, con información relevante para o coñecemento do proceso histórico e a súa repercusión na vida dos, e as, protagonistas.

AnexoTamaño
actividades_Boix.jpg100.89 KB