Skip to Content

Complementarias

'El jardín de Matisse' e 'Maus', primeiras lecturas compartidas nos clubs de lectura

O álbum ilustrado El jardín de Matisse inaugurou o clube de lectura Petiscos de Arte con nada máis e nada menos ca 29 rapaces e rapazas de 1º e 2º da ESO, que renderon homenaxe a Matisse nunha explosión de formas e cores que invadiu a Biblioteca. Na próxima sesión descubriremos a Yayoi Kusama. 

Pola súa banda, o alumnado de Bacharelato, acompañado polas profesoras de Historia, Bea e María e a coordinadora do clube, Cristina, achegáronse a unha obra mestra da BD, premiada cun Pulitzer en 1992: Maus, de Art Spiegelman.

Deste modo, comeza a súa andaina o clube Historias de Historia, cunha necesaria ollada ao pasado para entender e reflexionar sobre os perigos que nos asexan no presente.

Visita á Escola de Minas

O pasado mércores 30 de outubro o alumnado de Bacharelato de Tecnoloxía Industrial de 1º e Xeoloxía de 2º visitou a Escola de Enxeñaría de Minas e Enerxía da Universidade de Vigo acompañado polas profesoras Saínza e Tania.

Alí foron recibidos polo seu subdirector e puideron realizar unha xornada de portas abertas para coñecer diversas  instalacións da facultade, como os laboratorios de xeotecnoloxía e de mecánica de rochas. Posteriormente dividíronse en dous grupos, os de Xeoloxia asistiron a un taller de recoñecemento de minerais, mentres que os de Tecnoloxía realizaron dous módulos da aula aberta de tecnociencia, nos que desenvolveron varias actividades prácticas de combustión e novos materiais.

 

Introducímonos na narración oral con Federico Pérez

Galería de Imaxes

O actor e guionista Federico Pérez Rei visitou o noso centro os pasados 25 de outubro e 8 de novembro para impartir un Curso de Iniciación á Narración Oral ao alumnado da materia Obradoiro de Habilidades Comunicativas.

Ao longo de dúas sesións, o noso convidado, Premio Mestre Mateo 2019 á Mellor Interpretación Masculina de Reparto no multipremiado filme Trote, de Xacio Baño, foinos dando as súas claves para construír historias e levalas ao escenario: dende como captar o motivo do que pode xurdir o relato, como darlle forma, como botar man da improvisación no directo, o aproveitamento da cultura popular e rural como fonte de inspiración e espello na que aprender, etc. e, finalmente, como compartirlas ante un auditorio. Aquí foi cando Sabela, David e Isaac mostraron e interpretaron as historias nas que están traballando para participar na fase final do XVIII Concurso Tíralle da Lingua, que terá lugar o próximo 28 de novembro no Teatro Principal de Santiago. Aínda quedan días para traballar os relatos pero vese que hai madeira de contadores e contadoras en Soutomaior.

Dende aquí agradecemos a gran disposición, a proximidade e o cariño de Federico demostrada nestes encontros co noso alumnado e á AS-PG pola súa colaboración e por organizar este certame. O Tíralle da Lingua procura incentivar e normalizar o uso oral da nosa lingua, converter o idioma en instrumento de comunicación normal, de creación e recreación de historias, de lingua de uso do noso sistema educativo, en definitiva, de devolverlle ao galego o espazo que lle corresponde.

Moitas grazas, Fede! Moitas grazas, AS-PG! É a quenda de Sabela, David e Isaac!

 

O IES de Soutomaior participará en dous programas do Plan Proxecta 2019-2020

O noso centro foi seleccionado en dous programas do Plan Proxecta para o Curso 2019-2020 segundo a resolución provisional publicada hoxe pola Consellería de Educación, Universidade e Formación Profesional. Este Plan está orientado a fomentar a innovación educativa nos centros a través de programas educativos que desenvolvan as competencias clave como eixe do currículo e os elementos transversais, nos cales se inclúe a educación en valores.

En concreto, os programas aprobados son Educación Patrimonial e Escola Verde. No primeiro deles, baixo a Modalidade "Mirando polo Camiño", o alumnado (dende 1º da ESO a 1º de Bacharelato) pescudará sobre o patrimonio e os bens comúns do Camiño portugués desde o punto de vista antropolóxico, histórico, arqueolóxico, arquitectónico, xeográfico e lingüístico. Hai que de salientar que nesta modalidade só se admite un único centro en toda Galicia para cada un dos Camiños de Santiago e que, ademais, se enmarca dentro do desenvolvemento do Proxecto Interdisciplinar de Centro "Miña Casiña, meu lar".

No segundo dos programas, Escola Verde, foron seleccionados 10 centros escolares de todo o país, e pretende mellorar o comportamento ambiental do alumnado e o profesorado de todo o centro. Está coordinado polo Departamento de Bioloxía.

Botan a andar os Clubs de Lectura do instituto

 
Neste mes dá comezo unha nova edición dos Clubs de Lectura do noso centro coa participación de 45 alumnos e alumnas. Haberá tres clubs, que compartirán as súas lecturas en sesións de carácter mensual ata o mes de maio. A maiores, entre febreiro e marzo, volverá o club de lectura e cinema integrado no proxecto interdisciplinario relacionado coa viaxe de fin de etapa de 4º ESO.
 
Nestas semanas darán comezo os seguintes clubs:
  • Petiscos de arte (títulos e calendario), con alumnado de 1º e 2º ESO. Tras a lectura compartida de álbumes ilustrados relacionados con artistas como Matisse, Yayoi Kusama ou Louise Bourgeois, o alumnado realizará un traballo artístico inspirado na obra dos autores e autoras traballados.
  • Lecturas pola igualdade (títulos e calendario), on alumnado de 2º, 3º e 4º ESO. Todas as lecturas propostas xirarán en torno a problemáticas relacionadas coa violencia de xénero, a igualdade e a diversidade afectivo-sexual.
  • Historias da historia (títulos e calendario), con alumnado de 4º ESO e Bacharelato. A través da banda deseñada, achegarémonos a narracións baseadas na realidade, ás veces biográficas, outras ficcionadas, con temáticas como o holocausto nazi, a venda de preferentes, a guerra civil ou as pioneiras en materia de igualdade.
Que teñades unha feliz singradura e boas lecturas!

Achegámonos á xestión de residuos e á compostaxe e á situación do monte en Galicia

Nas últimas dúas semanas, entre o luns 16 de outubro e o martes 5 de novembro, o Departamento de Bioloxía organizou dous tipos de charlas divulgativas que forman parte dos proxectos que están en marcha actualmente no noso IES:

Charla-coloquio: Ás voltas coa compostaxe

A producción e xestión dos residuos constitúe unha liña de actuación importante do centro, en canto ás boas prácticas no propio centro e en canto á concienciación sobre o tema de toda a comunidade educativa. Por este motivo, ademais desta charla, ao longo do curso vanse levar a cabo unha serie de actividades relacionadas co tema dos residuos.

Esta charla, que se enmarca no Plan Revitaliza da Deputación de Pontevedra, pretende ser un punto de achegamento ao tema do lixo doméstico (tipoloxía, volume, precaucións), á súa xestión e tratamento. Ademais, céntrase na importancia da compostaxe como alternativa necesaria, ao ser máis económica e ecolóxica ca os tratamentos actuais. Nela participaron todos os niveis educativos de ESO e 1º de bacharelato e foi impartida por Antón, de Amigos da Terra.

Charla da técnica forestal do concello

Participou o alumnado de 3º e 4º ESO e 1º de Bacharelato. Despois de abordar en clase a temática da actual situación do monte en Galicia e a súa xestión co alumnado de 4º ESO e  1º de bacharelato, a técnica forestal do Concello de Soutomaior, Ánxela, falounos do seu traballo, da problemática dos incendios forestais, o estado dos nosos montes (centrándose no noso concello), da normativa ao respecto e o seu cumprimento. Foi unha charla moi cercana aos rapaces e ás rapazas, porque incluso os/as que quixeron puideron formular situacións particulares do estado das súas fincas, situándoas no mapa de parcelas catastrais e vendo claramente os límites das faixas de protección contra incendios.

Dan comezo os obradoiros do Programa de Educación Afectivo-Sexual Ímolo ghozar!

O alumnado de 3º ESO estreou no día de onte, xoves 25, o Programa de Educación Afectivo-Sexual Ímolo Ghozar!, que pon en marcha o Concello de Soutomaior a través da súa Concellería de Igualdade e o CIM, e que se desenvolverá ata o 22 de novembro no noso centro.

Esta iniciativa procura fomentar unha correcta educación sexual no alumnado e inculcar nel valores de respecto, igualdade e diversidade dentro das súas relacións afectivas e sexuais. Para iso, en dúas quendas de obradoiros dunha duración total de 4h, cada grupo de 1º e 3º da ESO e de 1º de Bacharelato, participará en actividades centradas nos roles de xénero e a detección de condutas de abuso e agresión sexual e afondarán en conceptos como a sexualidade ao longo do ciclo vital dunha persoa, a igualdade e a equidade, os diversos mitos e crenzas sobre o sexo…

Ao finalizar o programa, o alumnado realizará a súa propia guía “Ímolo ghozar”, na que recollerán todas as súas reflexións, experiencias e achegas para apoiar e mellorar o desenvolvemento de posteriores edicións do programa. Unha vez realizada, a guía poñerase ao dispor da comunidade educativa para a súa utilización nas actividades habituais dos centros.

English Day

O pasado mércores 9 de outubro o Departamento de Inglés e a editorial Burlington Books organizaron, ao igual que no curso pasado, un "English Day", isto é, un workshop no que Tammy, a nosa convidada, foi introducindo o alumnado de 2º e 3º da ESO e de English Comunication (2º BACH) en diversos aspectos da cultura e os países anglófonos ao xeito do concurso "Who wants to be a Millonaire?", motivando e fomentando deste modo tan lúdico a interacción, en inglés, co alumnado.

Non podedes seguir roubándonos o noso futuro!

Para ver máis imaxes do acto, accede ao Álbum de Imaxes.

Con esta advertencia pechou o noso alumnado a Semana polo Clima que se desenvolveu no IES de Soutomaior para sumármonos á Folga Global polo Clima, convocada para que os gobernos declaren, de maneira inmediata, a emerxencia climática e para que tomen as medidas concretas necesarias para reducir rapidamente a cero as emisións netas de gases de efecto invernadoiro.

O alumnado e o profesorado, vestidos de verde para a ocasión, participaron un acto simbólico durante o recreo, que consistiu na escenificación da morte do planeta, nun minuto de silencio e na lectura dun manifesto. Nel, o alumnado destacou o seu papel “en defensa do futuro, dun planeta vivo e dun mundo xusto”, reinvindicouse como “unha xeración que non quere sentirse impotente” ante este estado de emerxencia climática e que esixe “unha nova cultura económica orientada ao ben común, una nova cultura da auga, da enerxía, agroalimentaria, da mobilidade, da saúde, da ordenación do territorio e as cidades, da igualdade e dos dereitos”.

Este paro simbólico culminou unha semana de actividades de sensibilización ambiental sobre o cambio climático (video-fórum, lectura de textos e debates, elaboración de carteis e pancartas reinvindicativos, etc.), organizadas polo Departamento de Bioloxía, que inaugurou hoxe a exposición O noso mundo, o noso futuro, a nosa opción, cedida polo Centro de Extensión Universitaria e Divulgación Ambiental de Galicia e que consta de 19 paneis que pretenden contribuír ao coñecemento do fenómeno do cambio climático, as súas causas e as respostas que se están propoñendo para facerlle fronte.

PRENSA

"O IES de Soutomaior súmase á folga global polo cambio climático", Faro de Vigo (28-09-2019).

Distribuir contido


by Dr. Radut