Skip to Content

Proxectos

Despedida e avaliación dos clubs de lectura

Os mozos e mozas dos clubs de lectura do centro avalían a experiencia e despídense ata o curso que vén. Agora tócalles gozar dunhas merecidas vacacións... e das lecturas do verán!

E lembremos que non hai mellor recomendación dun libro que a que fan os propios lectores, así que non deixedes visitar o blogue da biblioteca e de inculcar o hábito da lectura no seo das familias.

Vive a túa pluma, vivamos a nosa pluma

Ter pluma (frase coloquial): afeminamento na fala ou nos xestos dun varón. 
Fonte: Dicionario da RAE.

Preguntámonos algunha vez pola orixe e o significado da expresión "ter pluma" que se lle aplicou historicamente aos homosexuais? Pois é unha expresión homófoba, ao igual que "machorro" e outros moitos termos despectivos, froito dos prexuízos que estigmatizan as persoas pola súa orientación sexual e identidade de xénero e revelan unha historia de desigualdade e discriminación social. 

Fronte a estas mostras de odio, o Comando Igualdade do instituto aprópiase da pluma para convertela nunha arma para rachar cos esteriotipos sociais e reinvindicar o dereito a vivir e expresar libremente como nos sentimos. Esta é a mensaxe que quixeron partillar con motivo do 17 de maio, Día Internacional contra a Homofobia, a Transfobia e a Bifobia.

Porque paga a pena!

PaP

 

Descubride vós mesmos porque paga a pena entrando aquí.

Clube da Lingua do IES de Soutomaior.

Fin dos proxectos do curso 2019-2020

Durante este curso académico 2019-2020 o IES de Soutomaior estaba a ser un fervedoiro de proxectos, ideas e traballo en equipo. A pandemia e a situación de confinamento que nos tocou vivir levaron consigo as nosas ganas de aprender, de traballar xuntos e tamén moitas ilusións.

O Proxecto da viaxe de fin de etapa de 4º da ESO (Contratos - programa) estaba a piques de chegar ao seu punto final, coa elaboración da guía de viaxe e a excursión a París, que non puido ser. Todo o que fixemos polo camiño pagou a pena: investigamos, lemos, tivemos sesión de cine, traballamos coas infografías e tivemos unha tarde fantástica dedicada á arte contemporánea que ningún de nós esquecerá, mais, sobre todo, compartimos risos e momentos que gardaremos na memoria como unha experiencia marabillosa que non puidemos culminar. Outra vez será!

O Proxecto Vívete, sobre igualdade de xénero e visibilización do colectivo LGTB+ (Contratos-programa), comezou a súa andaina alá por outubro, cando se configurou o Comando Igualdade. O alumnado participante levou a cabo intervencións co gallo do 25N e o 8M, que serviron para facernos críticos, creativos e sensibles ás problemáticas sociais que nos rodean. Para a memoria do noso centro quedan tamén as imaxes, vídeos, investigacións, performances e intervencións dun alumnado comprometido co futuro. No tinteiro fican actividades que trataremos de recuperar, como a Semana da diversidade afectivo-sexual, o ciclo de cinema LGTB+ e o obradoiro de fanzine, no que tanta ilusión puxeramos.

O Proxecto de educación patrimonial, titulado Miña casiña, meu lar (Plan Proxecta), acababa de dar comezo. Moitos plans e un traballo ambicioso por diante que se viron truncados. Aínda así, tempo tivemos de gozar dos recursos patrimoniais da nosa contorna, e de ler sobre unha das mulleres máis emblemáticas do feminismo e da nosa vila: María Vinyals. Tamén, no marco deste proxecto, o alumnado de 1º ESO traballou arreo para concienciarnos sobre a necesidade de coidar a nosa contorna inmediata, coa limpeza e a reciclaxe.

A celebración da Semana polo Clima, en setembro, espertou en nós a iniciativa de nos converter nunha Escola Verde (Plan Proxecta). Foron moitos os profesores que se implicaron en incluír a educación ambiental nas súas ensinanzas; desfrutamos de actividades como roteiros ambientais, visita ao Centro de Investigación Agroforestal de Lourizán, plantación e sementeira de árbores, charlas sobre residuos, xestión do monte… Participamos activamente na xestión sostible dos nosos residuos e iniciamos outras accións como unha ecoauditoría do centro, a plantación dun xardín silvestre, e outras que sen dúbida haberá que continuar.

E, finalmente, os Clubs de lectura, que reuniron preto de corenta alumnos e alumnas e que foron toda unha experiencia. Petiscos de arte acolleu alumnado de 1º e 2º de ESO que traballou con lecturas sobre artistas da arte contemporánea, facendo verdadeiras homenaxes coas súas creacións. O Club de lectura pola igualdade ofreceunos un excepcional espazo para o debate e a lectura de obras que nos encantaron, tanto aos participantes como aos profesores implicados. O Club Historias da historia abriunos os ollos a outras épocas e a outras realidades, e converteuse nun lugar de encontro entre profesorado e alumnado.

Nunca choveu que non escampara, e o alumnado e o profesorado do IES Soutomaior voltará o curso próximo con máis ganas de facer do noso centro un lugar mellor, comprometido coa realidade e coa nosa contorna.

Grazas a todos e todas, profesorado, equipo directivo, alumnado e o persoal non docente, pola vosa colaboración e ganas de facer!

Pompidou no Proxecto París

A experimentación, a creatividade e o traballo en equipo rachou moitos tópicos que existen sobre a arte contemporánea grazas ao obradoiro que se desenvolveu o pasado mércores na Biblioteca.

O alumnado anticipou a visita ao Centro de Arte Georges Pompidou que terá lugar a finais de marzo e coñeceu, aprendeu e gozou coas propostas dos Jeff Koons, Duchamp, Joseph Beauys, Louise Bourgeois, Matisse, Delaunay, Yves Klein, a escola da Bauhaus..., e coas súas propias creacións, xa que por un día exprimentaron con materiais, formas, cores... como ben se pode ver na crónica da sesión e nas súas caras de curiosidade, paixón e felicidade. 

Primeiros pasos do Proxecto París e novidades dos clubes de lectura

Esta semana deu os seus primeiros pasos o Proxecto París, unha iniciativa na que colaboran diversas materias para dotar de contido didáctico a viaxe de fin de etapa de 4 ESO. E fíxoo cun Obradoiro de procura e tratamento de información guiado pola profesora de Lingua Castelá. Neste proxecto voluntario participan 23 alumnos e alumnas que realizarán, entre outros produtos, a Guía de viaxe da cidade visitada.

No blogue da Biblioteca tamén se dá conta das últimas sesións dos Clubes de Lectura. Así, no clube de Igualdade púxose en común a lectura da novela Cabeza de Medusa, de Marilar Aleixandre, mentres que no clube Historias de historia se partillou o cómic de Jaime Martín, Jamás tendré 20 años,

Visitamos o Castelo de Soutomaior para achegármonos á figura de María Vinyals

Máis imaxes clicando aquí

Esta mañá o alumnado de 1º de Bacharelato deu continuidade aos seus traballos sobre a figura de María Vinyals cunha visita ao Castelo de Soutomaior no marco do Proxecto Interdisciplinar de Centro Miña casiña, meu lar, que procura darlle a coñecer ao alumnado o patrimonio do municipio, establecendo vínculos cos bens patrimoniais e promovendo procesos para a súa protección. 

Tras se achegaren nas aulas á vida desta precursora do feminismo coa lectura de María Vinyals, un talento rebelde, de Isabel Castro, e de comezar a traballar no xogo teatralizado que desenvolverán en maio, hoxe tocaba coñecer o castelo. Así, repartidos en dous grupos, os alumnos e as alumnas coñeceron, conducidos por Anxo, que realizou para nós unha completa e moi didáctica visita guiada, as épocas máis importantes da fortificación, os elementos arquitéctonicos representativos de cada momento, os usos do castelo e as figuras sobranceiras que o habitaron e lle dan relevancia histórica, como Pedro Madruga e María Vinyals, á que se lle dedica unha sala e que é obxecto nestes momentos dunha exposición sobre a súa traxectoria que reflicte o seu carácter pioneiro no campo da igualdade e da xustiza social.

Aproveitamos a ocasión para agradecer a atención prestada polo persoal do Castelo de Soutomaior así como as facilidades que nos están a dar para xestionar o desenvolvemento do noso proxecto neste espazo.

Ademais de aprender algo máis do noso contorno e destas figuras históricas grazas á visita guiada e á interesante e atractiva musealización do castelo, o alumnado tamén visitou os seus magníficos xardíns, onde coñeceron os espazos e visualizaron os espazos en que vai ter lugar o xogo teatralizado que representarán para os seus compañeiros e compañeiras do instituto.

Proxecto Miña casiña, meu lar

Durante este curso académico 2019-2020, o IES de Soutomaior desenvolverá o proxecto sobre valoración do patrimonio natural, artístico, cultural e inmaterial da contorna que leva por título Miña casiña, meu lar. O proxecto vén de ser incluído no programa Plan Proxecta da Consellería de Educación e conta coa colaboración do Concello a través da área de Xuventude e a OMIX e doutras asociacións, colectivos e persoas a título individual que se irán sumando ao longo dos vindeiros meses.
 
A idea do proxecto é dar a coñecer ao alumnado o patrimonio de Soutomaior, establecendo vínculos cos bens patrimoniais e promovendo procesos para a súa protección. Se ben os eixos do proxecto Miña casiña, meu lar son o Camiño de Santiago portugués ao seu paso polo concello e o Castelo de Soutomaior como símbolo da vila, o alumnado traballará tamén outros puntos de interese turístico e, sobre todo, a valoración, coidado e respecto polo entorno.
 
Así, os obxectivos xerais do proxecto son:
  • Levar a cabo un proxecto a nivel de centro cun enfoque colaborativo e práctico.
  • Favorecer actitudes de respecto e valoración do patrimonio natural, cultural, artístico e inmaterial a través do seu coñecemento.
  • Concienciar ao alumnado do valor do patrimonio lingüístico, histórico, artístico e cultural do Camiño de Santiago.
  • Difundir o valor do patrimonio cultural existente na contorna do centro.
  • Potenciar o traballo en equipo e fomentar o uso da lingua galega.
Estará implicado no proxecto todo o alumnado e profesorado do centro e se traballará por niveis a partir de eixos temáticos concretos:
  • 1º ESO: Contorna inmediata. O espazo do centro e o seu coidado.
  • 2º ESO: Patrimonio natural do Concello de Soutomaior.
  • 3º ESO: Patrimonio inmaterial do Concello de Soutomaior.
  • 4º ESO: O Camiño de Santiago.
  • 1º Bacharelato: O Castelo de Soutomaior e María Vinyals, pioneira do feminismo.

Miña casiña, meu lar xa deu comezo en 1º da ESO e 1º de Bacharelato e podedes seguir todas as novidades a través do blog do proxecto.

Arrincamos!

Presentación do Proxecto París 2020

Este martes 14 tivo lugar a reunión informativa do Proxecto París, unha proposta que, seguindo a metodoloxía de traballo por proxectos que xa iniciamos nos cursos pasados con motivo da excursión de 4º ESO (París 2018: Guía de viaxe e vídeo; e Roma 2019), procura dotar de contido didáctico á saída de fin de etapa traballando dentro e fóra das aulas sobre os monumentos, a historia, a arte, a literatura e o cine como forma de achegamento á realidade.

O Proxecto París 2020 arranca coa implicación de 23 alumnos e alumnas que participarán nestas actividades que se realizarán no calendario que, en horario de tarde e fóra da xornada lectiva, se describe neste tríptico.

O equipo de docentes está coordinado por Cristina Méndez (Lingua Castelá) e está formado por Beatriz González e María Sánchez (Xeografía e Historia), Marta Mosquera (Linguas Clásicas), Román Cerqueiro (Lingua Galega) e Sandra Silva, coordinadora do Equipo de Normalización Lingüística.

Lembrámoslle a todo o alumnado participante que deberá entregar asinada a autorización de asistencia ás xornadas fóra do horario lectivo.

  • Mércores 5 de febreiro, de 15:00 a 17:00.
  • Mércores 12 de febreiro, de 15:00 a 17:00.
  • Mércores 19 de febreiro, de 15:00 a 17:00.
  • Martes 3 de marzo, 15:00 a 16:15.
  • Mércores 4 de marzo, de 15:00 a 17:00.
  • Martes 10 de marzo, de 15:00 a 16:15.

París agarda por nós entre o 27 de marzo e o 1 de abril, mais o alumnado do proxecto comeza dende xa a súa viaxe. Imos aló!

O noso centro desenvolverá tres Contratos-Programa no curso 2019-2020

A Dirección Xeral de Educación, Formación Profesional e Innovación Educativa publicou hoxe a resolución provisional pola que se fai pública a relación de centros seleccionados para desenvolver plans orientados á mellora do éxito escolar no curso 2019/20. O noso centro aposta polas seguintes liñas de actuación:

  • REFÓRZA-T: ten como obxectivo mellorar o rendemento académico do alumnado con dificultades, por medio do traballo ou apoio organizado fóra do horario lectivo, para a adquisición das destrezas básicas que lle faciliten a incorporación plena ao ritmo de traballo ordinario e ás esixencias das diferentes áreas e materias. Reforzaranse as destrezas matemática, en ciencia e tecnoloxía e en comunicación lingüística.
  • IGUÁLA-T: desenvolveranse accións que interveñan no fomento da coeducación, promoción da igualdade de oportunidades entre mulleres e homes, prevención e tratamento da violencia de xénero, promoción do respecto pola diversidade afectivo-sexual, prevención e tratamento da LGBTIfobia e outras medidas semellantes.
  • Mellora do nivel de coñecementos para acadar a excelencia: que trata de dar resposta ao alumnado con maior motivación para aprender, á vez que supón unha medida de atención á diversidade na que se desenvolverán iniciativas de afondamento nos coñecementos do alumnado, co fin de incrementar a excelencia.
Distribuir contido


by Dr. Radut