Excursión a Berlín do alumnado de 2º de Bacharelato

Venres 22 de xuño: Para hoxe, último día da viaxe, non tiñamos nada planificado. Finalmente, e logo do acordo de todos, decidimos viaxar a Potsdam, un lugar próximo a Berlín, coñecido polos seus múltiples pazos e lagos, asi como por ser o lugar onde se asinou o Tratado de Potsdam ó final da segunda grande guerra. Tamén se encontra alí a Ponte dos espías, lugar de intercambio de prisioneiros durante a guerra fría. A climatoloxía non acompañou, porque nos choveu case toda a mañá, pero ainda asi pagou a pena. O lugar é incrible! Logo pola tarde fixéronse as últimas compras, e cun certo ton de tristeza por ter rematada esta viaxe tan interesante, xa embarcamos para volver á casa. Foi unha experiencia inesquecible para todos nós. Aufwiedersehen, Berlin!!

Xoves 21 de xuño: Hoxe pola mañán visitamos unha prisión utilizada pola Stassi, a policía estatal da Alemania do leste. Estivo funcionando ata 1990, fundamentalmente para reinsertar ós disidentes do réxime comunista. Hoxe resulta un lugar que estremece ós visitantes. Resultou moi didáctico despois da visita de onte, para comprender que as torturas e humillacións máis refinadas non son patrimonio de ningunha ideoloxía, que calquera sistema totalitario dun signo ou doutro é capaz dos máis repugnantes ataques á integridade das persoas que pensan de modo distinto. A ensinanza que levamos de hoxe: é preciso estar moi atentos para non permitir que estes ataques ós máis elementais dereitos humanos se sigan producindo en calquera lugar do mundo. Despois desta experiencia, e logo de repoñer forzas, visitamos o museo Pergamon, onde puidemos ver as portas de Istar e outras mostras de arte babilónica e grega. Máis tarde fomos contemplar as pinturas que adornan os restos do muro, convertido nun museo de arte urbana. Se puidemos movernos por tantos lugares foi porque hoxe experimentamos a eficiencia dos transportes públicos berlineses, altamente puntuais, rápidos e eficientes. Finalmente ceamos no hotel, cansos pero moi satisfeitos.

Mércores 20 de xuño: Esta mañán fixemos unha visita que nos deixou a todos bastante impresionados: o campo de concentración de Sachsenhausen. O alumnado mostrouse moi respectuoso ante as explicacións completísimas que nos ofeeceu o noso guía. A visita foi longa e intensa. Na viaxe de volta todos permaneciamos silenciosos e como ausentes. Recordar o sufrimento resulta doroso e sobrecolledor, ainda que tamén nos fai tomar conciencia da realidade; coñecer para evitar que se repita. Pola tarde, visitamos o Sony Center, a parte máis moderna en canto á arquitectura, parte do muro divisorio, o monumento ó Holocausto e outros lugares de interese.

Martes 19 de xuño: Iniciamos o día cun percorrido en bus de catro horas por toda a cidade, pasando pola catedral, a porta de Brandemburgo, o monumento ó Holocausto, o Parlamento, o bunker de Hitler, e outros lugares de interese. Logo de repoñer forzas cun Curriwurst berlinés, porque a gastronomía tamén é cultura, visitamos o Neues Museum, para ver o busto de Nefertiti entre outras belezas exipcias. E logo de ver tamén a Sinagoga xudea (queimada durante a noite dos Cristais rotos en 1938) todos acabaron moi cansos. Logo de cear continuaremos.

Luns 18 de xuño: Chegamos a Berlín sobre as oito y media da tarde, e logo de cear fomos dar un paseo polos arredores. Ainda que pareza noite pecha, só son as 9 e media da noite, pero anoitece moito antes. Berlín recibiunos con todos os tileiros florecidos (e hai máis dun millón de exemplares), polo que todo arrecende marabillosamente. Logo de comprobar que Berlín segue sendo unha cidade estupenda para camiñar, fomos durmir todos, porque mañán temos un programa intenso!! Berlin, ich liebe dich!!

Cando pasaban uns minutos das oito da mañá de hoxe, luns 18 de xuño de 2018, o alumnado de 2º Bac partía ilusionado cara a Alemania para vivir unha semana de experiencia cultural na Europa central: Berlín, wir kommen!!!

Nos vindeiros días iremos informando sobre a viaxe, a medida que recibamos información das dúas profesoras acompañantes: Luz Díaz Prieto e Anuncia López Méndez.