Skip to Content

Novas da Xunta

Contenido sindicado
Actualizado: hace 23 horas 34 mins

A Xunta mellora o modelo galego de ensino híbrido coa nova plataforma cREAgal, que permitirá crear contidos interactivos de calidade e personalizados

Lun, 27/05/2024 - 18:17

Summary: 

Esta ferramenta foi deseñada por máis dun centenar de docentes e contribuirá a reforzar a atención á diversidade e o seguimento individualizado do alumno

A través dela, ofrécense recursos educativos innovadores gratuítos e en aberto, materiais que o profesorado poderá deseñar e adaptar ao seu uso na aula

Con este proxecto, enmarcado na Estratexia Educación Dixital 2030, a Consellería de Educación atende a unha demanda da comunidade educativa

Idioma Gallego

A Xunta de Galicia vai reforzar o modelo galego de ensino híbrido coa posta en marcha, a partir do vindeiro curso escolar 24-25, da plataforma cREAgal, unha ferramenta innovadora de acceso gratuíto e aberta ao conxunto dos centros escolares que incorpora propostas metodolóxicas e contidos curriculares que abranguen todas as áreas de coñecemento e dá resposta a unha demanda da comunidade educativa, pois se melloran deste xeito os contidos dos que dispoñen a diario para traballar en distintos niveis.

A Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional elevou ao Consello da Xunta un informe sobre a entrada en funcionamento deste novo recurso que permitirá o desenvolvemento de contidos interactivos e personalizados para mellorar a atención á diversidade de necesidades na aula, o seguimento individualizado do alumnado e a orientación en base ás súas preferencias. Trátase, por tanto, de facilitar que o profesorado, a través desta nova ferramenta, poida desenvolver recursos de calidade que dean resposta ás necesidades específicas da súa aula e dos seus estudantes.

Deste xeito, a partir do vindeiro curso 2024-25, cREAgal ofrecerá recursos educativos en aberto, uns materiais que o profesorado poderá libremente adaptar á súa aula de acordo coas estratexias pedagóxicas e metodoloxías innovadoras que desenvolven. Os materiais que nutren a plataforma foron deseñados, baixo unha coordinación común, por máis dun centenar de docentes, que traballaron no último ano na preparación da plataforma.

Materiais vencellados aos currículos

Todos os recursos son gratuítos a través das aulas virtuais de cada centro; teñen un alcance global, xa que cobren integramente todos os currículos das áreas e materias desde 5º de Primaria ata 4º curso de ESO, e un enfoque universal, xa que poden utilizalo todos os centros. Ademais, cada recurso acompañarase dunha guía didáctica na que se se expón unha situación de aprendizaxe, o reto que o alumno debe alcanzar, o produto final que ten que desenvolver, así como os criterios de avaliación de competencias.

A Consellería comezou a traballar neste proxecto no curso 2022-23 co deseño das bases piloto dos recursos educativos en aberto, que xa este curso se foron perfilando para 5º de Primaria e que se irán implementando paulatinamente ata 4º curso de ESO (xa que os dous últimos cursos de Primaria e a etapa de Secundaria é cando o alumnado galego comeza a empregar recursos didácticos dixitais con carácter xeral).

Avanzar na calidade e equidade do ensino

Na súa utilización práctica, cREAgal vai favorecer avanzar un chanzo máis na calidade e a equidade do sistema, xa que a flexibilidade e adaptabilidade dos recursos didácticos que aporta fan que o proceso de ensino-aprendizaxe sexa máis efectivo e inclusivo. Ademais, promove a aprendizaxe colaborativa do alumnado, con actividades grupais, e reforza a competencia de aprender a aprender, cun diario no que o alumno reflexiona acerca das dificultades atopadas, desenvolve a súa autonomía e saca conclusións útiles para seguir.

O proxecto cREAgal enmárcase na Estratexia de Educación Dixital 2030, que ten entre as súas accións de impacto xerar un ecosistema dixital adecuado nos centros educativos e formar tanto a profesorado como a alumnado nestas novas competencias e tecnoloxías, para o cal é prioritario abordar a constante mellora dos contidos dixitais.

Así mesmo, con este novo recurso, Galicia avanza no cumprimento das normativas europeas e estatais de asegurar as competencias dixitais do alumnado e blindar a igualdade de oportunidades, facilitando igualmente o traballo dos seus docentes.

 

Información xeral Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional
Categorías: Novas da Xunta

A Xunta eleva a 665 os auxiliares estranxeiros no sistema educativo galego para o vindeiro curso, récord histórico do apoio á aprendizaxe de linguas

Lun, 27/05/2024 - 18:07

Summary: 

O Consello da Xunta dá luz verde ao convenio co Estado para a dotación de parte deste recurso, que se completa con acordos coa Comisión Fulbright, entre outros

O Goberno galego destina máis de 4,7M€ a esta liña de actuación no marco da Estratexia Galega de Linguas Estranxeiras, Edulingüe 2030

Idioma Gallego

Un total de 665 auxiliares de conversa nativos de países estranxeiros apoiarán a aprendizaxe de idiomas nos centros educativos galegos o vindeiro curso 2024/25. Así se desprende do informe analizado hoxe polo Consello da Xunta, coincidindo coa aprobación do acordo entre o Ministerio e a Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e FP para a dotación de parte deste recurso humano, que se completará con acordos coa Comisión Fulbright, Hanban (entidade académica chinesa) e o Instituto Camões de Portugal, ademais da liña de axudas aos centros concertados.

Trátase dun récord histórico no número de persoas que colaboran no apoio á aprendizaxe do inglés, francés, portugués, alemán e chinés. Supón, en concreto, un incremento en 10 auxiliares respecto do actual curso. Desde o ano 2009, cando houbo 67 auxiliares, o número deste apoio tense multiplicado por 100.

O Goberno galego destina máis de 4,7M€ a esta liña de actuación, cun incremento de case 75.000€ respecto do ano académico 2023/24, no marco da Estratexia Galega de Linguas Estranxeiras, Edulingüe 2030.

Líderes en auxiliares de alto perfil académico

No caso da colaboración co Ministerio aprobada hoxe, serán en total 495 auxiliares (463 de lingua inglesa, 15 de lingua francesa, oito de lingua portuguesa, sete de lingua alemá e dous de chinés). O Goberno galego financia de xeito íntegro a estadía destas persoas en Galicia, ademais de asignalas aos diferentes centros plurilingües, con seccións bilingües ou escolas oficiais de idiomas. A maiores, Galicia contará con outros 39 auxiliares dos que lle corresponden do reparto que realiza anualmente o Ministerio.

A estes 534 auxiliares destes acordos engadiranse proximamente o resto dos auxiliares que se incorporarán ao sistema educativo galego a través das devanditas vías de colaboración con outras institucións, sumando un total de 665 auxiliares de conversa para o vindeiro curso.

Entre eles cómpre salientar os 40 auxiliares de conversa estadounidenses de alto perfil académico en inglés que chegan cada curso ao ensino galego a través da colaboración coa Comisión Fulbright. Neste caso a Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e FP financia o 87% do convenio de colaboración.

De feito, Galicia é a comunidade autónoma que máis auxiliares de alto perfil académico recibe a través desta colaboración coa Comision Binacional España-Estados Unidos de América para o intercambio cultural, educativo e científico.

Aposta polas linguas estranxeiras

Esta liña de actuación está enmarcada na Estratexia Galega de Linguas Estranxeiras, Edulingüe 2030, que ten como obxectivo para os próximos anos consolidar os programas de éxito desenvolvidos na última década no impulso do plurilingüismo, en concreto na liña de impacto 5, centrada nas dinámicas de alta especialización de apoio lingüístico.

O modelo plurilingüe da Xunta, que implica a impartición de ata un terzo do horario lectivo en lingua estranxeira, comezouse a aplicar no curso 2010/11 para as etapas de educación obrigatoria, isto é, de Primaria e ESO. Xa a partir do curso 17/18, a Consellería de Educación ampliouno ás etapas de Infantil, Bacharelato e Formación Profesional. No actual curso 2023/24 hai un total de 500 centros plurilingües.

Ao abeiro destas políticas o alumnado galego está á cabeza entre os de mellor nivel de inglés de España segundo o ranking internacional EF EPI, o único baseado en avaliacións do idioma realizadas por 2,1 millóns de persoas de 111 países.

Amplo grao de satisfacción

Os auxiliares de conversa son un elemento clave para acercar a realidade cultural e lingüística do seu país de orixe ao alumnado galego, ademais dunha figura cun éxito consolidado na nosa comunidade. Non en balde, o 99% das persoas coordinadoras dos centros participantes consideran moi positivo este apoio e o 50% das persoas auxiliares de conversa solicitan renovar un curso máis en Galicia.

As persoas auxiliares de conversa desenvolven a súa actividade maioritariamente en centros plurilingües, escolas oficiais de idiomas e centros educativos con seccións bilingües. Reciben unha axuda económica e realizarán actividades de apoio á docencia da lingua estranxeira no centro de destino, sempre supervisados por unha persoa profesora titora-coordinadora.

Información xeral Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional
Categorías: Novas da Xunta

A Xunta inxecta case 1,6 M€ no centro de investigación interdisciplinar en tecnoloxías ambientais, Cretus, tras incorporarse á rede de excelencia

Lun, 27/05/2024 - 15:21

Summary: 

O secretario xeral de Universidades, José Alberto Díez, visita este centro da Universidade de Santiago de Compostela centrado na concepción, desenvolvemento e avaliación de tecnoloxías ambientais sustentables

Idioma Gallego

A Xunta de Galicia vai inxectar preto de 1,6M€ no Centro de Investigación Interdisciplinar en Tecnoloxías Ambientais, CRETUS, da Universidade de Santiago de Compostela (USC), tras a súa incorporación á Rede de Investigación de Excelencia de Galicia, que aglutina os axentes investigadores máis punteiros que operan nas universidades galegas.

O secretario xeral de Universidades, José Alberto Díez de Castro, visitou esta mañá o centro para coñecer de primeira man as principais liñas de investigación que está liderando así como para dar a coñecer o apoio da Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional a estes espazos co obxectivo de asegurar un financiamento estable da súa actividade científica ata o ano 2027.

Neste compromiso estratéxico para seguir promovendo a investigación científica de calidade como axente de desenvolvemento socioeconómico, a Xunta de Galicia vén de incrementar un 31%, ata acadar os 23,6M€, o orzamento destinado á Rede de Centros de Investigación Universitaria de Galicia, a que incorpora cinco novos centros. Deles, dous son de máxima categoría, como é o caso do CRETUS, mentres que tres son da nova categoría de colaborativos, os que aspiran a entrar nos vindeiros anos e que tamén recibirán financiamento autonómico.

Este apoio consolida o modelo galego de investigación universitaria, que sitúa a Galicia entre as cinco mellores comunidades autónomas do Estado en apoio á actividade investigadora. Ademais, Galicia é a única Comunidade cun programa completo de formación investigadora, cubrindo as etapas predoutoral e posdoutoral, así como cun programa de retención de talento.

Combinación das diferentes áreas de ciencias

O Centro Interdisciplinar en Tecnoloxías Ambientais, CRETUS, iniciou o seu funcionamento en 2015 como agrupación estratéxica coa ambición de promover un centro de investigación referente na concepción, desenvolvemento e avaliación de tecnoloxías ambientais sustentables.

Desde a súa orixe, o propósito de CRETUS foi combinar as capacidades de diferentes áreas de ciencias experimentais (ecoloxía, ecotoxicología, modelización, química analítica e química ambiental), ciencias sociais (dereito ambiental, psicoloxía social) e de enxeñería (biotecnoloxía ambiental, enxeñería ambiental, enxeñería de procesos) cunha visión holística, para abordar retos máis ambiciosos atendendo a un triplo enfoque: diagnóstico + tecnoloxía + impacto.

Actualmente conta con 99 investigadores que centran a súa actividade en oito áreas de desenvolvemento en I+D: remediación e usos sustentables do chan, tratamento e recuperación de augas, valorización de residuos, bioindicadores, integración de datos e modelado, monitorización fisicoquímica, procesos sustentables e impacto socioeconómico e ambiental.

A Universidade de Santiago, a que pertence o CRETUS, recibirá un financiamento total de máis de 12,7M€ para os cinco centros de investigación da Rede de Centros de Investigación Universitaria de Galicia que acadaron a acreditación en excelencia nesta última convocatoria, o que supón un aumento do financiamento para a USC dun 17%.

Os centros da Universidade de Santiago pertencentes á Rede, ademais do CRETUS, son o Centro Singular de Investigación en Medicina Molecular e Enfermidades Crónicas, CIMUS, que disporá dunha axuda de máis de 2,7M€; o Centro Singular de Investigación en Química Biolóxica e Materiais Moleculares, CIQUS, cunha achega de 3M€; o Centro Singular de Investigación en Tecnoloxías Intelixentes, CITIUS, cunha axuda de máis de 2,4M€, e o Instituto Galego de Física de Altas Enerxías, IFGAE, que recibirá case 3M€ por parte da Xunta.

Información xeral Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional
Categorías: Novas da Xunta

Convocado concurso de méritos específico entre persoal funcionario de carreira e en prácticas do corpo de mestres para cubrir, en comisión de servizos, postos de escolarización a alumnado de atención preferente (ED013B)

Lun, 27/05/2024 - 13:37
Idioma Gallego

Xúntase a Orde do 16 de maio de 2024 da Dirección Xeral de Centros e Recursos Humanos pola que se convoca concurso de méritos específico entre persoal funcionario de carreira e en prácticas do corpo de mestres para cubrir, en comisión de servizos, postos de escolarización a alumnado de atención preferente.

  • O prazo de presentación de solicitudes abranguerá desde o día 28 de maio ata o día 10 de xuño de 2024, ambos incluídos.
  • Neste mesmo prazo, as persoas interesadas poderán actualizar o seu expediente persoal no enderezo web www.edu.xunta.gal/datospersoais e presentar a dita solicitude por medios electrónicos no procedemento normalizado ED011A.

As solicitudes presentaranse obrigatoriamente por medios electrónicos a través do formulario normalizado dispoñible na sede electrónica da Xunta de Galicia https://sede.xunta.gal. Non se admitirá ningunha solicitude que non se presente por medios electrónicos empregando o procedemento normalizado ED013B.

As persoas interesadas deberán cubrir a solicitude así como a folla de autobaremación que consta na sede electrónica no procedemento normalizado ED013B.

 

File: 

Orde do 16 de maio de 2024 (DOG)

Tema: 

Comisións de servizo

Ensinanza: 

Educación primaria

Departamento: 

Servizo de Profesorado de Educación Infantil e Primaria

Colectivo: 

Profesorado

Sección: 

Boletín Portada de boletín
Categorías: Novas da Xunta

O martes remata o prazo para optar aos premios extraordinarios de Bacharelato que recoñecen a excelencia do alumnado

Dom, 26/05/2024 - 15:30

Summary: 

Os galardóns diríxense aos rapaces que rematan esta etapa neste curso 2023/24

A proba presencial realizarase o 19 de xuño

Idioma Gallego

A Xunta ten aberto ata este martes, 28 de maio, a convocatoria dos premios extraordinarios de Bacharelato para recoñecer o desempeño académico sobresaínte do alumnado que rematou esta etapa no curso 2023/24. Serán un total de 20 rapaces os que poderán obter estes galardóns, dotados con 1.000€ cada un e un diploma acreditativo.

Ademais de ter rematado o Bacharelato en Galicia neste curso e ser propostos para título na convocatoria ordinaria do mesmo, os aspirantes deben acreditar unha nota media igual ou superior a 8,75 puntos.

Para acadar o galardón deberan realizar, a maiores, unha proba presencial o vindeiro 19 de xuño, que está estruturada en dúas partes. A primeira delas consistirá nunha análise e comentario crítico dun texto sobre un tema de carácter xeral, histórico, filosófico, científico ou literario, e en responder cuestións de carácter cultural ou lingüístico sobre un texto na primeira Lingua Estranxeira II cursada polo alumnado como materia común do Bacharelato.

A segunda parte consistirá no desenvolvemento de temas, respostas a cuestións ou exercicios prácticos dunha materia de modalidade cursada polo alumnado a elixir entre Ciencias Xerais, Matemáticas II, Matemáticas Aplicadas ás Ciencias Sociais II, Latín II, Debuxo Artístico II, Análise Musical II e Artes Escénicas II.

O prazo de presentación de solicitudes estará aberto ata o 28 de maio. A presentación será, preferiblemente, por vía electrónica a través do formulario normalizado dispoñible  no Portal Educativo e na sede electrónica da Xunta de Galicia. Opcionalmente, poderanse presentar presencialmente en calquera dos lugares e rexistros establecidos na normativa reguladora do procedemento administrativo común.

Información xeral Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional
Categorías: Novas da Xunta

O responsable de comunicación dixital do Museo do Prado expón o martes no Gaiás o seu modelo de éxito en redes sociais

Dom, 26/05/2024 - 15:26

Summary: 

Javier Sainz de los Terreros é o responsable da quinta conferencia do Ciclo de Cultura Científica, que se desenvolve na Cidade da Cultura

Idioma Gallego

O responsable de comunicación dixital do Museo del Prado, Javier Sainz de los Terreros, exporá este martes 28 de maio o modelo de éxito das redes sociais deste centro museístico no Ciclo de Cultura Científica da Xunta.

Baixo o título Estratexias de comunicación dixital. As redes sociais do Museo do Prado, a conferencia de Sainz de los Terreros afonda na revolución que supuxeron dos medios sociais e dixitais na forma na que nos comunicamos e na fórmula aplicada na estratexia dixital do centro museístico: humanizar, honestidade e transparencia. Así mesmo, abordará a influencia na nosa vida diaria da tecnoloxía asociada, como os algoritmos, o uso dos datos e a intelixencia artificial.

Javier Sainz de los Terreros é licenciado en Humanidades e en Publicidade e Relacións Públicas pola Universidade de Navarra, e máster en Xestión e Políticas Culturais na City University de Londres. Leva máis de dez anos como responsable de comunicación dixital do Museo do Prado, responsabilidade na que desenvolve unha estratexia de vídeos en directo diarios a través de Instagram, para mostrar aspectos menos coñecidos da colección do centro, cun gran éxito de audiencia, que posteriormente estendeu a TikTok.

Recoñecementos a nivel mundial

Entre outros recoñecementos, conseguiu para a institución dous Webby Awards da International Academy of Dixital Arts & Sciences, galardón que celebra a excelencia na internet e en 2022 foi seleccionado na lista de top 50 Museum Influencers da revista internacional Blooloop. No mesmo ano, o museo recibiu o premio ForYouFest 2022 de TikTok na categoría contido educativo. Ademais, The New York Times recomenda a do Prado como unha das cinco contas de arte a seguir.

O relatorio poderá seguirse de forma presencia no auditorio Neira Vilas da Biblioteca de Galicia, de 18,00 a 19,30 h., e tamén será retransmitida en streaming na canle de YouTube da Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional.

Calendario do ciclo

A segunda edición do Ciclo de Cultura Científica da Xunta, baixo o lema Tecnoloxía con sentidiño, vai chegando ao seu final, tras as conferencias de Héctor Ruíz Martin, Espido Freire, José César Perales e Juanjo Montiel. 

O 4 de xuño será a quenda de Francisco Bellas Bouza, investigador e especialista en intelixencia artificial do Centro de Investigación en TIC da Universidade da Coruña, quen abordará o impacto das novas tecnoloxías na sociedade con Educación na era da intelixencia artificial: vaiamos a modo.

A última conferencia desenvolverase o 11 de xuño, da man de Luis Sánchez Santos, profesional sanitario do Sergas. Achegará unha visión desde a pediatría e as Ciencias da saúde co relatorio Cruzando saúde infanto-xuvenil e tecnoloxía.

O ciclo está dirixido ao público en xeral, comunidade educativa e aos docentes. O profesorado asistente ao ciclo completo recibirá un certificado de 12 horas de formación do profesorado. Coas charlas configurarase un libro, cun artigo específico para cada unha delas. 

Información xeral Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional
Categorías: Novas da Xunta

Román Rodríguez anuncia que as oposicións do ensino se desenvolverán en 15 localidades de toda Galicia a partir do 22 de xuño

Sáb, 25/05/2024 - 13:33

Summary: 

Haberá 195 tribunais que supervisarán o correcto desenvolvemento do proceso, no que 21.230 persoas optan a 1.743 prazas, o 86% delas de novo ingreso

O conselleiro de Educación destaca a aposta da Xunta pola consolidación da estabilidade docente “na que Galicia é desde hai anos referente estatal”

Idioma Gallego

O conselleiro de Educación, Ciencia, Universidades e FP, Román Rodríguez, anunciou hoxe que as oposicións do ensino se desenvolverán en 15 localidades de toda Galicia a partir do vindeiro 22 de xuño. Fíxoo nunha visita ao Centro Autonómico de Innovación e Formación, “o corazón do sistema de mellora e actualización das competencias docentes, a casa de todos os profesores galegos, que o vai ser tamén de todos os que se incorporen o vindeiro curso ao sistema educativo tras superar as oposicións que imos celebrar”, dixo o conselleiro, que estivo acompañado polo director xeral de Centros e Recursos Humanos, Jesús Álvarez.

Román Rodríguez explicou que o seu departamento ten xa case lista toda a intendencia para organizar estas probas, nas que van participar 21.230 persoas, “que se examinarán non só nas capitais de provincia, senón tamén en vilas cabeceira de comarca como Ribeira, Lalín, O Carballiño ou Vilagarcía de Arousa”, puntualizou.

“Estamos a falar dunha enorme loxística que supón mobilizar 975 persoas para formar parte dos 195 tribunais que xulgarán o procedemento selectivo, un total de 2.730 persoas se contamos tamén os tribunais suplentes”, detallou o conselleiro. “En definitiva, un complexo operativo para garantir o óptimo funcionamento dun proceso de oposicións no que os aspirantes optan a 1.743 prazas”, engadiu.

O conselleiro quixo poñer en valor a aposta da Xunta “por consolidar a estabilidade do piar do sistema educativo público, os docentes galegos, na que en Galicia xa somos desde hai anos un referente estatal”. Neste sentido lembrou que o 86% das prazas son de novo ingreso e as restantes permiten ao profesorado avanzar na súa carreira docente.

Reparto por especialidades e zonas

Os exames desenvolveranse en 15 localidades das catro provincias galegas, en concreto na Coruña, Ames, Culleredo, Ferrol, Santiago de Compostela, Ribeira, Lugo, Castro de Rei, Ourense, O Carballiño, Pontevedra, Lalín, Ponteareas, Vigo e Vilagarcía de Arousa.

O maior número de tribunais estará nas probas das especialidades do corpo de profesores de ensino secundario, un total de 102; mentres que para mestres haberá 76 tribunais, para profesores especialistas en sectores singulares da formación profesional haberá sete, para profesores de escolas oficiais de idiomas cinco, para a acreditación do coñecemento de idioma (galego e castelán) catro tribunais e para inspectores de educación un tribunal. 

Por provincias, haberá 84 na da Coruña, 22 na de Lugo, 23 na de Ourense e 66 na de Pontevedra. A provincia con máis opositores é, en consonancia, a da Coruña, con 9.049 opositores, seguida da de Pontevedra, con 7.586. Na de Lugo están inscritos 2.231 opositores e na de Ourense 2.364. 

Máis de 18.500 prazas desde 2009

Unha vez pechados os datos de inscrición, serán un total de 21.230 as persoas que concorran ás oposicións convocadas pola Consellería de Cultura, Educación, FP e Universidades neste 2024. Das 1.743 prazas convocadas, un total de 1.512 son de novo ingreso. Delas, 520 son para o corpo de mestres, 875 para o de profesores de ensino secundario, 84 do novo corpo de profesores especialistas en sectores singulares da FP e 33 de escolas oficiais de idiomas.

As xeito, as 231 prazas restantes son para que funcionarios docentes poidan acceder ao corpo de profesores de ensino secundario (220) ou ao de inspectores de educación (11). Os datos das sedes poden consultarse no dossier que acompaña a esta información.

“O obxectivo deste proceso é consolidar a estabilidade do piar do sistema educativo público, os docentes galegos, na que en Galicia xa somos desde hai anos un referente estatal”, destacou o conselleiro. Neste sentido lembrou que Galicia é desde hai tempo a Comunidade coa interinidade docente máis baixa de España.

Estas oposicións ratifican o apoio do Goberno galego á estabilidade docente. Non en balde, con este novo proceso elévanse a máis de 18.500 as prazas convocadas desde 2009 no ensino público, o que supón unha importante renovación do cadro de persoal docente.

File: 

Dossier Información xeral Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional
Categorías: Novas da Xunta

O 91% do alumnado de Bacharelato que se presenta ás probas de competencias dixitais logra aprobalas

Vie, 24/05/2024 - 19:56

Summary: 

Román Rodríguez supervisa o desenvolvemento das probas entre o alumnado de 4º de ESO, que se veñen desenvolvendo na nosa Comunidade ao longo desta semana

Galicia é a primeira comunidade en habilitar este sistema específico para o ensino, acreditando o profesorado e os estudantes tal e como establece Europa

Idioma Gallego

O conselleiro de Educación, Ciencia, Universidades e FP, Román Rodríguez, supervisou hoxe no Instituto IES Valadares o desenvolvemento das probas de competencia dixital do alumnado de 4º da ESO, que se veñen celebrando ao longo de toda esta semana en Galicia. “Estas probas servirán para que o alumnado que as supere poida acreditar o nivel superior”, sinalou o representante da Xunta, que estivo acompañado pola directora xeral de Ordenación e Innovación Educativa, Judith Fernández.

Durante a visita, o conselleiro deu conta dos resultados das probas de acreditación dixital que se desenvolveron este curso en 2º de Bacharelato. En concreto, explicou que o 91% dos alumnos que se presentaron ao exame logrou superalo, “unha porcentaxe moi elevada” que lles permite obter o nivel B2 completo. Grazas a estas probas, un total de 6.264 reciben esta acreditación, moi relevante para a procura dun emprego no futuro de acordo co marco normativo establecido en toda Europa.

Galicia é a primeira comunidade autónoma en habilitar un sistema específico de acreditación de competencias dixitais para o ensino, procedemento que se puxo en marcha este curso e que beneficia tanto ao profesorado como aos estudantes. Grazas a el, todo o alumnado que remata a ESO obtén automaticamente o nivel A2 de iniciación en competencias dixitais, mentres que o que remata Bacharelato obtén o B2 parcial. Este é o nivel mínimo determinado polos currículos. A maiores, ofrécese unha proba para que os estudantes poidan demostrar un nivel superior en base aos coñecementos adquiridos.

“Esta aposta da Xunta está na liña dos obxectivos da UE de poder alcanzar no ano 2030 que un mínimo do 80% da poboación conte con competencias dixitais, algo polo que xa estamos traballando de cheo no sistema educativo galego”, engadiu Román Rodríguez.

O desenvolvemento das probas para acreditar o nivel intermedio consiste en superar cinco áreas: procura e xestión de información e datos, comunicación e colaboración, creación de contidos dixitais, seguridade e resolución de problemas.

Tamén en FP e outras ensinanzas

O alumnado de FP, ensinanzas profesionais de artes plásticas e deseño e ensinanzas de Educación Secundaria e Bacharelato para persoas adultas tamén poderán acreditar en Galicia as súas competencias dixitais desde o sistema educativo. Os titulados nestas ensinanzas obterán un certificado de iniciación ou intermedio do seu desempeño neste eido, podendo acreditar as súas habilidades por tres vías: titular nunha das devanditas ensinanzas, superar unha proba específica ou combinando ambas opcións.

O obxectivo destas acreditacións é garantir a axeitada formación e preparación do alumnado e dos docentes para afrontar os novos retos da sociedade, enmarcado na Estratexia EduDixital 2030 que fomenta un modelo de aprendizaxe híbrido en Galicia, onde o dixital e o analóxico conviven e se complementan ao longo do ensino.

Máis de 20.000 docentes acreditados

No caso dos docentes, na primeira fase obtiveron a acreditación case 20.500 profesores e a previsión é que ata finais deste curso este número poida incrementarse ata preto de 30.000, dos cales estímase que máis de 10.000 incrementarán o nivel inicial acadado na primeira fase.

Información xeral Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional
Categorías: Novas da Xunta

Román Rodríguez destaca a gran variedade da oferta de FP na I Feira de Educación, Formación e Emprego

Vie, 24/05/2024 - 19:19

Summary: 

O titular de Educación da Xunta pon en valor este tipo de citas por ser unha “ferramenta moi útil para o alumnado que ten que decidir o seu futuro formativo”

A feira componse de 33 stands, dos que 17 son de centros educativos da provincia

Idioma Gallego

O conselleiro de Educación, Ciencia, Universidades e FP, Román Rodríguez, acompañado polo delegado territorial da Xunta en Lugo, Javier Arias, visitou hoxe a I Feira de Educación, Formación e Emprego de Lugo, “unha ferramenta moi útil para o alumnado que ten que decidir o seu futuro formativo”, afirmou.

A feira está dirixida a estudantes de Secundaria, Bacharelato, ciclos formativos ou universitarios, así como a profesionais do ensino e empresas do sector. Nela participan 33 centros de diferente índole, a través dos cales o Pazo de Feiras e Congresos de Lugo e a Xunta de Galicia queren proporcionar información, asesoramento e orientación aos asistentes para facilitarlles unha adecuada elección sobre o seu futuro educativo.

“É unha boa oportunidade para que o alumnado e as súas familias coñezan a ampla mostra de centros formativos que están ao seu dispor”, destacou o titular de Educación, quen incidiu na gran variedade de oferta educativa que ten a formación profesional galega.

Para amosar a diversidade de familias profesionais e ofertas dispoñibles no sistema educativo de Galicia, a Consellería está representada por 17 centros: os centros integrados de FP CIFP As Mercedes (Lugo), CIFP Politécnico de Lugo e CIFP Porta da Auga (Ribadeo); os institutos IES Monte Castelo (Burela), IES da Terra Chá (Castro de Rei), IES de Foz (Foz), IES Sanxillao (Lugo), IES Muralla Romana (Lugo), IES Lucus Augusti (Lugo), IES San Rosendo (Mondoñedo), IES A Pinguela (Monforte de Lemos), IES Marqués Sargadelos (San Cibrao) e IES Río Cabe (Monforte de Lemos); o Conservatorio Profesional de Danza de Lugo, o Conservatorio de Música Xoán Montes (Lugo), a Escola Oficial de Idiomas de Lugo e a Escola de Artes e Superior de Deseño Ramón Falcón.

Información xeral Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional
Categorías: Novas da Xunta

A Xunta e a Facultade de Ciencias da Educación da USC colaborarán na musealización dos seus fondos a través do MUPEGA

Vie, 24/05/2024 - 13:48

Summary: 

O conselleiro Román Rodríguez reúnese coa decana, María del Mar Lorenzo, para afondar en novas accións cooperativas co gallo do 50 aniversario da facultade

Idioma Gallego

A Xunta de Galicia e a Facultade de Ciencias da Educación da Universidade de Santiago de Compostela (USC) van colaborar na musealización de parte dos fondos da facultade a través do Museo Pedagóxico de Galicia, MUPEGA, dependente da Consellería de Educación, Ciencia, Universidade e Formación Profesional.

Así o acordaron esta mañá o conselleiro Román Rodríguez e a decana da Facultade de Ciencias da Educación, María del Mar Lorenzo, nunha reunión á que tamén asistiu o secretario xeral de Universidades, José Alberto Díez. Ademais desta colaboración, que se formalizará a través dun convenio específico, no decurso da xuntanza, o conselleiro tamén se comprometeu a que o seu departamento colaborará nos actos de celebración do 50 aniversario da creación da facultade.

Así mesmo, a Consellería de Educación vai dotar á facultade dun Polo Creativo como o que xa dispoñen os centros educativos galegos. Isto vai permitir que o alumnado universitario se vaia familiarizando con metodoloxías innovadoras a través destes espazos tecnolóxicos cos que contan os centros educativos galegos.

Información xeral Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional
Categorías: Novas da Xunta

Selección de centros e alumnado matriculado en centros públicos de ensino non universitario da Comunidade Autónoma de Galicia para participar no programa EduMob de intercambio individual de alumnado

Vie, 24/05/2024 - 13:39
Idioma Gallego

Achégase Resolución do 23 de maio de 2024, da Dirección Xeral de Ordenación e Innovación Educativa pola que se convoca a selección de centros e alumnado matriculado en centros públicos de ensino non universitario da Comunidade Autónoma de Galicia para participar no programa EduMob de intercambio individual de alumnado en réxime de reciprocidade con alumnado matriculado en centros pertencentes á Région Académique de Grand Est (Francia) durante o curso 2024/2025.

O prazo de presentación de solicitudes abrangue dende o día seguinte da súa publicación ata o 8 de xuño de 2024.

A solicitude realizarase a traves da sede electrónica da Xunta de Galicia.

 

File: 

Resolución do 23 de maio de 2024 Anexos

Tema: 

Lingua estranxeira Programas e plans Programas europeos e internacionais

Ensinanza: 

Bacharelato

Departamento: 

Dirección Xeral de Ordenación e Innovación Educativa Subdirección Xeral de Ordenación, Inclusión e Innovación Educativa

Colectivo: 

Alumnado Centros

Sección: 

Boletín Portada de boletín Linguas estranxeiras
Categorías: Novas da Xunta

Un estudo constata que o rendemento escolar do alumnado mantense con E-Dixgal, programa que se reforzará con máis calidade, formación e seguridade

Mié, 22/05/2024 - 14:15

Summary: 

Román Rodríguez subliña a necesidade de avanzar no modelo híbrido de ensino galego onde os alumnos compaxinen as máximas competencias analóxicas e dixitais

Deu conta dun estudo censal comparativo sobre 70.000 alumnos, onde se conclúe que os resultados académicos son parellos con independencia do sistema que usen

Idioma Gallego

A Xunta de Galicia vai reforzar de cara ao vindeiro curso 2024-2025 o programa E-Dixgal, de libro dixital, no sistema educativo galego cunha aposta consensuada onde primará a calidade dos contidos, a seguridade no acceso, a formación do profesorado e a información ás familias.

Así o sinalou o conselleiro de Educación, Ciencia, Universidades e FP, Román Rodríguez, con motivo da presentación dun estudo censal entre case 70.000 alumnos sobre a incidencia do emprego do libro dixital nos resultados académicos, así como da folla de ruta para implementar este programa. É o resultado de escoitar á comunidade escolar nos últimos días en xuntanzas de traballo con representantes das anpas, cos equipos directivos dos centros e cos coordinadores Abalar. Na presentación estivo acompañado polo director da Amtega, Julián Cerviño; polo secretario xeral técnico, Manuel Vila, e pola directora xeral de Ordenación e Innovación Educativa, Judith Fernández. 

O titular de Educación explicou que o modelo educativo galego está asentado “como un modelo híbrido onde conviven o analóxico co dixital”, dando así cumprimento aos requirimentos normativos europeos e estatais, xa que tanto o Consello de Europa como as leis e os currículos españois sitúan a competencia dixital como prioridade desde a infancia. Para iso, Galicia ten en marcha a Estratexia Educación Dixital 2030, cun conxunto de accións coordinadas enfocadas a xerar un ecosistema dixital e formar a profesorado e alumnado nestas novas competencias e tecnoloxías, entre as que se encontra E-Dixgal como unha ferramenta complementaria e voluntaria por parte dos centros.

Román Rodríguez salientou que o ensino “non pode quedar ás costas do actual escenario tecnolóxico” xa que a competencia dixital “é unha obriga curricular” no marco europeo e estatal, así como “unha garantía de futuro persoal e profesional” na que hai que seguir traballando “de xeito colaborativo, con rigor, con diálogo e con coñecemento”.

Resultados parellos

Neste escenario enmárcase o ambicioso estudo comparativo sobre a incidencia do libro electrónico no sistema educativo da nosa Comunidade, no que se analizaron os datos consolidados correspondentes ao cursos 2021-22, das notas medias globais dos alumnos dos centros públicos galegos adheridos ou non a E-Dixgal.

Logo de avaliar as cualificacións dun total de 70.000 estudantes de 5º e 6º de Primaria e de 1º e 2º de ESO, os resultados de rendemento escolar son practicamente idénticos en centros E-Dixgal e non E-Dixgal, cunha tendencia a favor dos primeiros dalgunhas décimas.

Estas diferenzas teñen un maior impacto naqueles centros E-Dixgal que levan catro ou máis anos no programa. É dicir: as notas medias globais do alumnado son similares estuden ou non con libro electrónico e, de haber algunha diferenza, esta sempre é a favor do alumnado de centros E-Dixgal, algo que se fai máis evidente naqueles que levan máis anos no programa. De feito, o estudo analiza por separado os centros que levan entre 1 e 4 anos adheridos a E-Dixgal e os que o implantaron hai máis de catro cursos. 

Cómpre ter en conta, igualmente, que a participación territorial no E-Dixgal é semellante nas zonas rurais (o 45,27% dos centros) e nas urbanas (o 50,53% dos centros) polo que o programa é unha ferramenta que tamén contribúe á redución da fenda dixital, que é precisamente un dos retos da Estratexia Educación Dixital 2030. Así mesmo, supón un o un maior achegamento ao eido dixital e as súas metodoloxías didácticas innovadoras.

Mellora de contidos

Doutra banda, no encontro cos medios de comunicación tamén se avanzaron as novas accións para reforzar o programa E-Dixgal co fin de continuar perfeccionando o sistema, sobre todo no que atinxe aos contidos, ao asesoramento e apoio aos centros educativos, á formación do profesorado e á información ás familias.

Así pois, de cara ao vindeiro curso, a Xunta está traballando xa na mellora dos contidos dixitais, tanto no que atinxe á súa calidade como variedade. Para iso, estase ultimando unha nova licitación de contidos por un importe de preto de 4 millóns de euros.

Paralelamente, a Consellería está traballando na nova plataforma Creagal, de recursos dixitais de calidade en aberto, nun dossier deseñado para uso dixital ou impreso con todas as materias e todos os niveis, e na supervisión permanente de contidos que implicará un procedemento continuo de revisión por parte de expertos docentes con coñecementos experiencia nas diferentes especialidades e áreas curriculares.

Formación do profesorado

Canto ao apoio ao profesorado, habilitarase un novo plan de formación específico de ensino dixital e reforzarase a figura do coordinador E-Dixgal. Tamén se continuará co proceso de acreditación de competencias dixitais do profesorado, no que Galicia foi das comunidades en emitir as primeiras acreditacións. Esta certificación está en marcha xa tamén para o alumnado, con probas para estudantes de 2º de Bacharelato e de 4º de ESO.

Co fin de visualizar as boas prácticas e o traballo excelente, crearase o selo Centro de Excelencia E-Dixgal, que se converterán en centros piloto para a posta en práctica de novos recursos e a experimentación de novos avances, ao tempo que servirán como modelos inspiradores na convivencia do analóxico e o dixital para o resto dos centros.

Acompañamento ás familias

Dando cumprimento ás demandas das anpas, outra das liñas de traballo vai ser o reforzo da información, apoio e acompañamento ás familias, con formación específica sobre a competencia dixital e guías de uso dos dispositivos que se materializarán a través das Escolas de Nais e Pais. Tamén se incidirá no reforzo da navegación segura que blinde o acceso dos alumnos a información sensible ou desapropiada para a súa idade.

File: 

Presentación Información xeral Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional
Categorías: Novas da Xunta

Seis centros galegos lanzan a cápsula estratosférica MarumaSat VI para medir a velocidade do son

Mié, 22/05/2024 - 14:06

Summary: 

O CEE de Panxón, o IES Ramón Caamaño, o IES Miraflores, o IES Marco do Camballón, o IES Arcebispo Xelmírez II e o CPI Plurilingüe O Cruce participan no lanzamento deste aparello no marco do proxecto da Axencia Espacial Escolar Galega (NOSA)

Idioma Gallego

A Cidade da Cultura foi hoxe o escenario escollido para o lanzamento da cápsula estratosférica MarumaSat VI, no marco do proxecto da Axencia Espacial Escolar Galega (NOSA).

Durante o voo, que se prolongou máis de dúas horas, a cápsula MarumaSat mediu a velocidade do son a diferentes alturas e creou unha melodía que se obterá empregando ChatGPT para correlacionar notas musicais con algunhas das variables que mide a sonda como pode ser a presión ou temperatura, relacionando así a ciencia coa arte e a accesibilidade. Ademais, no momento do lanzamento ao que asistiu o secretario xeral da Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e FP, Manuel Vila, a cápsula estratosférica levou unha mostra de ADN humano e dun fungo para ver a influencia que neles ten a exposición á radiación UV.

Neste proxecto participaron os alumnos do Centro de Educación Especial CEE de Panxón en Nigrán, do Instituto IES Ramón Caamaño de Muxía, do IES Miraflores de Oleiros, do IES Marco do Camballón de Vila de Cruces, do IES Arcebispo Xelmírez II de Santiago e do Centro Público Integrado CPI Plurilingüe O Cruce de Cerceda.

Un proxecto colaborativo

Estes seis centros educativos conforman NOSA, un proxecto que naceu no curso 2014/15 cuxo obxectivo principal é levar ás aulas un modelo de traballo colaborativo a través do deseño e construción desta cápsula que cada ano realiza un voo suborbital.

O espírito do programa, compartido por todos os docentes implicados, é concienciar o alumnado da utilidade dos coñecementos que adquire para dar resposta a retos tan complexos como desenvolver esta cápsula estratosférica. A iniciativa afonda, ademais, na cooperación entre alumnado dos distintos centros e diferentes idades.

Información xeral Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional
Categorías: Novas da Xunta

Román Rodríguez destaca o compromiso da Xunta coa Rede de Investigación Universitaria de Excelencia, cuxo financiamento se incrementa nun 31%

Mié, 22/05/2024 - 13:59

Summary: 

O conselleiro de Educación e Ciencia reúnese cos 13 centros, aos que o Goberno galego inxecta case 23,6M€ para blindar o seu funcionamento ata 2027

“Estamos a preparar un novo Plan de I+D+i para sumar esforzos e acadar cotas máximas de transferencia de coñecemento á sociedade”, explica

Idioma Gallego

O conselleiro de Educación, Ciencia, FP e Universidades, Román Rodríguez, reuniuse hoxe con representantes das entidades que compoñen a Rede de Centros de Investigación Universitaria de Galicia. No encontro, celebrado na Cidade da Cultura, o titular do departamento educativo do Goberno galego reafirmou o compromiso da Xunta coa investigación realizada nas tres universidades públicas galegas. “Non en balde, vimos de incrementar nun 31% o financiamento desta rede, cunha nova inxección de case 23,6M€ que permitirá que estes centros gocen de estabilidade económica para desenvolver a súa actividade ata 2027”, lembrou.

“A ciencia é unha prioridade para o Goberno galego. Vimos de reforzar organicamente a súa estrutura e estamos a preparar un novo Plan de I+D+i para sumar esforzos, establecer sinerxías e avanzar nun ecosistema de investigación e innovación, dentro e fóra da Universidade, que nos permita acadar cotas máximas de transferencia de coñecemento á sociedade”, explicou o conselleiro. 

Benvida a cinco novos centros

No transcurso da reunión, na que tamén participaron o secretario xeral de Universidades, José Alberto Díez, e a directora da Axencia Galega de Innovación, Carmen Cotelo, deuse a benvida aos cinco novos centros que a Xunta acaba de incorporar á rede, dous na máxima categoría e tres na nova categoría de colaboradores, que aspiran a entrar nos vindeiros anos e que tamén recibirán financiamento autonómico.

Os novos centros co máximo recoñecemento son o Centro de Investigacións Científicas Avanzadas (CICA) da Universidade da Coruña e o Centro de Investigación Interdisciplinar en Tecnoloxías Ambientais (CRETUS) da Universidade de Santiago de Compostela. Pola súa banda, a segunda categoría, de centros colaborativos e creada este ano, estréase co Centro de Innovación Tecnolóxica en Edificación e Enxeñaría Civil (CITEEC) da Universidade da Coruña, o Centro de Investigación en Tecnoloxías, Enerxía e Procesos Industriais (CINTECX) e o Economics and Business Administration for Society (ECOBAS), ambos da Universidade de Vigo.

Os restantes oito Centros de Investigación Universitaria de Galicia veñen de renovar tamén a súa acreditación de excelencia. Trátase dos seguintes: pola Universidade de Santiago de Compostela, o Centro Singular de Investigación en Química Biolóxica e Materiais Moleculares (CIQUS), o Centro de Investigación en Medicina Molecular e Enfermidades Crónicas (CIMUS), o Centro de Investigación Singular en Tecnoloxías Intelixentes (CITIUS) e o Instituto Galego de Física de Altas Enerxías (IGFAE); pola Universidade de Vigo, o Centro de Investigación en Tecnoloxías de Telecomunicacións (AtlantTTic), o Centro de Investigacións Biomédicas (CINBIO) e o Centro de Investigacións Mariñas (CIM), e pola Universidade da Coruña, o Centro de Investigación en Tecnoloxías da Información e as Comunicacións (CITIC).

Os 13 centros contarán cun orzamento de case 23,6M€ para que os máis de 1.530 investigadores que traballan neles poidan desenvolver a súa actividade científica dun xeito estable ata 2027. A Rede de Centros de Investigación Universitaria transforma a potencia individual dos centros máis avanzados do sistema nunha gran forza colectiva mediante a posta en marcha de accións estratéxicas e coordinadas que contribúen a consolidar a súa excelencia, a incrementar o seu impacto social no benestar, na saúde ou na economía, e a situar a Galicia como referente científico no panorama nacional e internacional.

Información xeral Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional
Categorías: Novas da Xunta


by Dr. Radut