Correlíngua 2009

O 8 de maio celebrouse en Monforte por segunda vez o correlingua. O correlingua é unha carreira feita como xeito de reivindicar de forma lúdica o noso idioma. Esta idea remóntase á etapa da Transición, cando centos de persoas percorrían camiños e estradas reclamando que o idioma propio de Galicia ocupase o lugar  social que lle correspondía.
Estas carreiras pola lingua recuperounas nos anos 90 a Mesa pola Normalización Lingüística, en colaboración con diferentes entidades culturais. Dende o ano 2001 ata hoxe, conxuntamente coa CIG-Ensino e a AS-PG, estas carreiras pasan a ter unha nova entidade, con dimensión para toda Galicia e procurando implicar todos os centros de ensino. Preténdese ofrecer aos centros educativos unha actividade escolar que provoque a atención da rúa, nun ambiente festivo, que debe ser preparado ao longo do curso para culminar na celebración da carreira.
Na actualidade, grazas ao apoio da Vicepresidencia da Igualdade e do Benestar e da Dirección Xeral de reación e Difusión Cultural da Consellaría de Innovación, da Secretaría Xeral de Política Lingüística e da TVG, permiten ofrecer unha programación máis atractiva e uns premios máis rechamantes para os participantes nos diferentes concursos.

O IES "Río Cabe" participou cos alumnos do primeiro ciclo da ESO.

O programa seguido foi o seguinte:

• 11.00 h. Chegada do alumnado e recepción. O punto de partida e chegada estivo na Praza de Góngora (San Vicente). Como nos queda moi cerca, subimos andando.
  • 11.15 h. Saída da carreira.
  • 11.15-11.30 h. Percorrido.
  • 12.00 h. Festa final. Lectura do manifesto. Actuación De CHÉVERE. Actuación musical.
  • 13.00h. Remate.

ITINERARIO

Saída de San Vicente. Baixada pola Régoa e pola Praza de España. Segue pola Rúa Cardeal deica á Compañía.

Cremos que os nosos alumnos disfrutaron desta carreira, que puideron compartir con alumnos doutros centros, non só de Monforte, tanto de primaria como de secundaria, senón tamén con rapaces de Quiroga, O Barco, Sarria, Chantada, O Saviñao, etc.