"SUXESTIÓN DE..."
. Raquel García (2-4-20):
Durante este curso temos falado moito nas clases sobre o medio ambiente; xa a principio de curso nalgunhas clases viamos a Greta Thunberg urxindo aos líderes mundiais a facer algo para parar a contaminación e nos últimos días algúns de vós fixestes presentacións en clase acerca de como axudar ao noso planeta,…
Pois ben, estes días atopei pola web este poema que nos leva a reflexionar sobre como esta situación cambiará o noso planeta e tamén a nós mesmos,…
I hope you enjoy its reading as much as I did,…
“ And the people stayed home.
And read books, and
listened, and rested, and
exercised, and made art, and
played games, and learned
new ways of being, and were
still. And listened more
deeply. Some meditated, some
prayed, some danced. Some
met their shadows. And the
people began to think differently.
“And the people healed. And
in the absence of people
living in ignorant,
dangerous, mindless, and
heartless ways, the earth
began to heal.
“And when the danger passed,
and the people joined
together again, they grieved
their losses and made new
choices, and dreamed new
images, and created new ways
to live and heal the earth
fully, as they had been
healed”
Kitty O’Meara ( via Soul Alchemy)
. Eva Dios (01-4-20):
Aplicaciones para disfrutar de “tu” música
Estas aplicaciones de recomendación musical pueden ayudarte a encontrar el próximo gran hit, o simplemente tu banda preferida. Son fantásticos servicios para escuchar música por streaming en Internet. Funcionan a través de una base de nuestros gustos, que se irán ampliando a través de etiquetas que ayudan a identificar grupos musicales y hacer recomendaciones en base a similitudes. Así, podemos descubrir bandas y artistas en estos días en los que la música nos sirve de vía de escape.
1. LAST.FM
Se trata de una de las mejores aplicaciones de recomendación musical, que a través de un software específico que podemos descargar en la computadora o en el móvil, identifica todas las canciones que escuchamos.
Entre otras cosas, gracias al scrobbler el sistema permite que testeemos la compatibilidad que tenemos con el resto de los miembros de la comunidad, así como también recibir recomendaciones específicas de artistas similares. Como usuarios, podemos asignar determinadas etiquetas a artistas, y en base a estas etiquetas se harán las recomendaciones.
2. Deezer music
Permite escuchar dos horas diarias de música en streaming. Ya después de los 120 minutos, los usuarios deberán pagar para obtener la versión premium.
Tendrás que registrarte; de lo contrario, solamente tendrás la oportunidad de reproducir hasta 30 segundos una canción. También puedes crear tus propias listas de reproducción y compartir cada canción con tus amigos.
3. BANDHOOK
Es una aplicación para usar con la tablet (para Android) que nos permite recibir recomendaciones en base a nuestros artistas favoritos. Lo que tenemos que hacer es cargar las bandas y solistas que más nos gustan para poder comenzar a recibir recomendaciones, pero, además, también tenemos acceso a una lista de bandas similares a la banda que hemos buscado. También podemos obtener más información sobre nuestros artistas favoritos, con una biografía completa. La aplicación incluye enlaces a las principales plataformas de Streaming como Spotify y Deezer, para escuchar la canción completa.
. Susana Burgo (31-3-20):
Hola a tod@s!!
Por fin tenéis tiempo para ese ansiado “curso rápido de Filosofía” que siempre me estáis solicitando.(jeje) En el siguiente enlace, encontraréis unos videos dinámicos, didácticos y hasta divertidos que os ayudarán a repasar los autores, escuelas, conceptos…más significativos de la Historia de la Filosofía. Nivel principiantes, no os asustéis.
unboxing philosophy
Se oye mucho estos días que la ciencia nos sacará de esto, y claro que sí, pero….también nos hacen falta el Arte y la Cultura, gracias a todos los artistas y creativos que nos ayudan a expresar, a canalizar, a compartir , lo que los no creativos y sin don artístico alguno, como es mi caso, no somos capaces. Para muestra….una hermosa canción de Jorge Drexler; “codo con codo”. Un mensaje de esperanza y de unión, que compuso estos días.
En este enlace, encontraréis películas para pasar mejor estos días de confinamiento
https://cineconene.es/creadores-liberan-peliculas-confinamiento/
. María Álvarez (30-3-20):
Creación de MEMES!
¿Que son os memes?
Os memes son imaxes acompañadas dun texto curto con frases orixinais, normalmente de ton humorístico e cuxo fin é expresarse.
¿Como podemos facer un uso pedagóxico dos memes?
Ao analizar toda a súa concepción e finalidade, vemos que é unha ferramenta que pode servir para, por exemplo:
1. A memorización.
2. Incentivar a creatividade.
3. Reforzar o uso da síntese.
4. Estimular a imaxinación para construir e transmitir coñecemento.
5. Relativizar os conflictos utilizando o humor.
E un longo etc.
Para que vexades un exemplo dun meme que acabo de facer mentres correxía os exames do alumnado, mándovos este:
Hai moitas páxinas online para creación de memes. Unha delas, é a
seguinte:
https://imgflip.com/memegenerator
. Laura Díaz (29-3-20):
* A partir de mañá luns, os nomes do profesorado que envía as súas suxestións aparecerán en orde alfabético, non seguido no día de hoxe para que poidamos participar na votación do festival de cine.
. Mariluz Paramio (28-3-20):
El texto que adjunto, para esa sección que habéis abierto en vuestra web, es mi pequeña contribución como ex de ese Centro. Lo ha escrito Gregorio Luri en su blog " EL café de Ocata" y creo que es muy significativo por su contenido y a lo mejor cumple las expectativas o requisitos y dice así:
""El coronavirus ha resuelto con su mera presencia una gran cantidad de falsos debates que, vistos desde aquí, parecen ahora entretenimientos de ociosos. En educación, por ejemplo, estamos redescubriendo la importancia insustituible de algo que nos falta: la relación cara a cara entre un maestro que sabe y un alumno que quiere saber. La educación no va de lectura de libros, sino del valor de mi interpretación del significado de este libro y el tasador del valor valioso es el maestro. No va de resolver problemas, sino de resolverlos ante alguien que puede comprender la lógica que me guía hacia el éxito o el error. No va de aprender autónoma mente a ser autónomo, porque en el aprendizaje de la autonomía es imprescindible que alguien nos vaya orientado, corrigiendo y enlazando en cada paso equivocado que damos. Hay mucha información que puede ser transmitida sin la presencia directa de un maestro, pero para evaluar la relevancia de esa información, necesitamos una relación cara a cara con alguien que sepa medir nuestra ignorancia."
Besos de codo,
La Paramio
* A suxestión de hoxe é contribución da nosa ex-compañeira do departamento de Lingua Española Mariluz Paramio, de quen leva o nome a biblioteca do Río Cabe e a quen agradecemos a colaboración.
. Xan Rosende (27-3-20):
Per aspera ad astra
Ten a súa orixe na Eneida, nunha frase de Virxilio: sic itur ad astra ("así se va a las estrellas");Séneca o Xoven escribiu máis tarde non est ad astra mollis e terris via ("no hai un camiño fácil desde a terra ás estrelas"). De ahí sae o famoso aforismo. Que habitualmente se traduce por “ através das dificultades chégase ás estrelas, ó éxito”.
Tivo moito éxito e hoxe é un lema do máis prolífico,por exemplo do estado de Kansa, ou de moitas forzas aéreas, así ou abreviado, ad astra. Tamén o utiliza a NASA, mesmo para referirse ós caídos en acto de servizo, pero esta interpretación non encaixa moito coa súa orixe pois os mortos “non ían ceo” senón que , tod@s, baixaban o reino de Hades, no mundo subterráneo.
Podémolo citar en infinidade de contextos, por exemplo, para referirse á actual situación de “confinamento” ( que por certo deriva do latín finis,finis: límite, fronteira; quedar confinado é quedar dentro dunha fronteira, dun límite). Encerra unha mensaxe de esperanza, a luz ó final do túnel, chegar a bon porto tras a tempestade,…
Xa os romanos sabían ben de desastres: en Roma os incendios eran habituais, (que llo digan a Nerón), a erupción do Vesubio borrou do mapa ás cidades de Pompeia e Herculano no 79 d.C., a plaga antonina e a peste cipriana nos séculos II e III, as invasións bárbaras et cetera et cetera.
Poderíamos atopar centos de miles de exemplos onde situar o famoso aforismo, o que nos leva a comparar o latín con santa Bárbara, que só nos acordamos dela cando trona. Pero persoalmente prefiro comparar ó tan denostado, tan inútil, tan anticuado latín co abono. Si, co abono. Para comer necesitamos abono. Para plantar tomates, pimentos e cebolas, para botar as patacas e o pan, para as flores tan chulas que tes no xardín, no balcón e no salón. TODAS precisan do abono.Igual que nós precisamos do latín e do grego.
Na próxima suxerencia falareivos das múltiples aplicacións da palabra virus e outras herbas…e voltarei a falarvos dos “astra”.
Para rematar, unhas pequenas suxerencias de accíon:
a a) Busca quen eran Virxilio e Séneca. Merece a pena sabelo.
b) No libro VI da Eneida tes unha maravillosa descripción do máis alá, en termos de esperanza. No libro II, a caída de Troia.
c) O ano que nos deixou o enorme Kirk Douglas e como tempo hai, podede revisar (ou ver por primeira vez) a imprescindible “Espartaco”, e se queredes máis, a menos coñecida pero igual de recomendable “Senderos de gloria” (Paths of glory), ambas dirixidas por Stanley Kubrick.
d d) Unha canción de esperanza:
noutra versión:
e unha canción de resistencia:
(do autor de Hallelujah; ten moitas versións)
E unha de amizade, nun dialecto mal coñecido:
. Patricia Barrientos (26-3-20):
Á miña proposta é o seguinte enlace onde podedes facer exercicio e de paso refrescar o inglés.
Ahhh! E se poñedes o modo subtitulado tamén repasades a gramática inglesa.
https://www.youtube.com/channel/UCiP6wD_tYlYLYh3agzbByWQ
Moito ánimo e manterse activ@s!!
. Carmen Morais (25-3-20):
Podedes ver este vídeo:
e preguntarvos como facer para chegar á Lúa (sabendo que hai 384.400 km de distancia desde a Terra)
cun "sinxelo" papel. So se trata de dobralo, pero... cantas veces habería que facelo?
Podedes enviar a vosa resposta ao correo do centro. A ver quen é o primeiro/a en facelo.
Un saúdo, ánimo e forza!
. Maite Carreira (24-3-2020):
Aos que me coñecedes non vos vou sorprender. Vino tres veces en directo e as tres veces saín emocionada. Espero que vos guste.
Gustaríame, tamén, lembrarvos algo
https://www.youtube.com/watch?v=eAR_Ff5A8Rk
Moitos bicos de ánimo
. Carlos Parada (23-3-2020):
Ante estes días de incerteza, que nos resulta difícil entender…
nestes momentos de soidade, que non pensabamos que puidesen existir…
nesta loita persoal e social, que nos toca vivir…
non esquezamos pelexar, saborear, gozar, compartir e VENCER!!!
A miña proposta é que sempre traballemos o CORPO, a MENTE e as EMOCIÓNS, e nesta viaxe interestelar dentro das nosas vivendas deberíamos facelo aínda máis intensamente!!!.
Para o cal aconséllovos acompañar este traballo diario coa música de SES e máis en concreto con “TEMPESTADES DE SAL”
GOCÉMOLA!!!
https://www.youtube.com/watch?v=dF5euFA_gOU.... Tempestades de Sal…Concerto San Froilán--Outubro-2017…
................................................
Esta sección nace para que os distintos membros da comunidade educativa nos fagan suxestións/recomendacións propias (libro, poema, canción, acción, exercicio, texto, reflexión, etc...) para manter a conexión de tod@s co centro ante esta situación tan excepcional.
Se queres facer unha aportación podes facelo a través do email do centro (ies.rio.cabe@edu.xunta.es).
Grazas a tod@s pola vosa colaboración.