Saltar navegación.

Programacións didácticas. Curso 2021-22

Programacións didácticas do departamento de Matemáticas do IES Marco do Camballón para o curso 2021-22

Profesorado do Departamento. Curso 2021-22

Manuel Lugo Latas (xefe de departamento)

Xosé Díaz Díaz

José Noche Agras

Antía Gómez Trashorras

Sae o cuarto número de Marco Numérico

O presente volume ten carácter monográfico e está centrado na análise dos  datos asociados á pandemia da COVID.

Marco Numérico é a publicación de investigación matemática do IES Marco do Camballón (Vila de Cruces), onde se recollen traballos realizados por alumnado do centro. A revista, de periodicidade anual e xurdida no curso 2017-18 a iniciativa do departamento de matemáticas do centro, quere recoller os traballos de investigación realizados polo alumnado, tomando as matemáticas como eixo central. Os traballos, suxeitos aos estándares de rigor e forma propios do ámbito académico, deben ser orixinais en canto á metodoloxía empregadas, coidar a formulación e contraste de hipótesis e a elaboración de conclusións propias.

Para este último número, o alumnado traballou en exclusiva sobre datos asociados á COVID. O actual contexto pandémico puxo de relevo a importancia de comprendermos os conxuntos de datos, co obxectivo de prever a evolución futuro e anticipar certas decisións. Neste sentido, a pandemia puxo ante a sociedade un volume moi amplo de información que debe correctamente analizada de xeito que sexamos quen de estimar e anticipar a súa evolución futura, mesmo en contextos altamente volatis como o que estamos a vivir.

Polinomio de Lagrange na interpolación da COVID durante o confinamento

Diferenzas divididas na evolucion da mortalidade por COVID

Interpolacións comparadas na pandemia da COVID en Galiza

O teorema de Bayes na detección da COVID-19

Inferencia bayesiana na interpretación dos tests de diagnostico da COVID-19

Nova marca de memorización do número PI

Nuria Torres Novo vén de estabelecer unha nova marca de memorización do número PI con 145 cifras. É un récord moi sólido que, nas tabelas de memorización de PI a nivel mundial, colocarían a marca de Nuria entre as 600 mellores marcas do mundo e entre as 10 mellores a nivel español. Parabéns!

Sae do prelo o segundo volume de Marco Numérico

Marco Numérico é a publicación de investigación matemática do IES Marco do Camballón (Vila de Cruces), onde se recollen traballos realizados por alumnado de ESO e BAC.

O segundo volume de Marco Numérico acaba de saír do prelo. A publicación (de periodicidade anual e xurdida no curso 2017-18 a iniciativa do Departamento de Matemáticas do IES Marco do Camballón) quere recoller traballos de investigación realizados por alumnado de secundaria e bacharelato de centros de ensino galegos que teñan as matemáticas como eixo central. Os traballos, suxeitos aos estándares de rigor e forma propios do ámbito académico, deben ser orixinais en canto á metodoloxía empregadas, coidar a formulación e contraste de hipótesis e a elaboración de conclusións propias. A temática dos artigos é libre, podendo abordar asuntos de interese social e ecolóxico como outros especificamente asociados ao eido da investigación matemática ou numérica.

Do punto de vista educativo, a publicación pretende introducir ao alumnado de secundaria e bacharelato na investigación formal. Deste xeito, o alumnado muda o rol pasivo que habitualmente ten asignado nas escolas por un papel máis activo na adquisición e formalización do coñecemento. Ademais de adquirir competencias específicas da área das matemáticas, esta experiencia pode ser motivadora en termos xerais, ben noutros eidos do coñecemento científico, ben tamén na investigación humanística.

O presente número consta de dúas seccións, Dentro do Marco e Fóra do Marco. Na primeira sección, Dentro do Marco, inclúense os artigos realizados polo propio alumnado do IES Marco do Camballón. Os traballos incluídos neste número son os seguintes:

Novo récord de memorización do número PI

Yassine Fouzi, de 1º ESO, vén de establecer unha nova marca de memorización do número PI no IES Marco do Camballón, cun total de 98 cifras. A anterior marca correspondía a Sonia Rey, con 75.

Este récord coloca a Yassine no posto 615 do mundo do Pi World Ranking (ligazón).

Queremos felicitar a Yassine pola súa marca, que establece un récord ben complicado de superar.

Novos traballos de Tales no Camballón Films

Por volta da primavera, chegan os novos traballos de Tales no Camballón Films. Os resultados seguen a ser moi bos e fan que esteamos moi orgullosos do noso centro.

En 1º BAC foron varias as producións deste trimestre:

- A forma do tempo. Matemáticas e calendario. Ligazón

- Maxia e matemáticas, da man. Ligazón

- A xeometría dos agroglifos. Ligazón

Tales no Camballón Films estrea producións de inverno

A produtora matemática Tales no Camballón Films vén de estrear os novos traballos realizados durante estes meses do curso 2017-18. Os proxectos son ben interesantes e desde a produtora amosamos a nosa satisfacción polos resultados.

Enlaces de interese