4B

Entroido e "HappyArt" con Pato Gil

As aulas de Esfarrapadas de 4anos B e 4 anos C, coñecemos e traballamos a artista latina, Pato Gil Villalobos.

Esta artista caracterízase polo seu “HappyArt”. Ela mesma defínese como unha COMUNIC+ARTIST, cuxa misión de vida é comunicar a través da súa arte as mensaxes de: amor, luz, unidade e gratitude.

Dende que a coñecemos e nos puxemos en contacto con ela, de xeito persoal, mantivemos unha comunicación constante a través de correos electrónicos, fotografías especialmente enviadas para as nosa aulas; mensaxes de audio e incluso unha vídeo chamada dende Punta del Este (Uruguai).

Este contacto fixo que o noso alumnado tivese unha motivación extra,que estivo unida á emoción e a ilusión que lles casou poder falar ca artista en persoa.

A súa arte e filosofía de vidaen seguida nos contaxiou unha gran ledicia e espírito creativo; ademais da importancia do amor por un mesmo, para estar en harmonía cos demais.


Para dar unidade ao proxecto e, vendo a motivación coa que o noso alumnado acolleu a Pato Gil,decidimos disfrazarnosno desfile de Entroido cunha representación artística da súa obra.  Para a confección e decoración do disfrace, contamos coa especial axuda de pais e nais do noso alumnado, os cales afrontaron esta tarefa con moita ilusión.

 

FRIDA KAHLO

Nas aulas de Esfarrapada de 4 anos B e 4 anos C, realizamos un proxecto de traballo baseado na artista mexicana Frida Kahlo. Esta pintora soubo abrir camiño ás mulleres donas seguras de si mesmas nun mundo dominado polos homes. Loitou pola igualdade.

Neste proxecto aprendemos que a través da arte podemos expresar as nosas emocións e sentimentos. As obras de Frida mostraban as súas dificultades,  a auto aceptación da dor e a pesares das dificultades atopadas, poder desfrutar da vida baixo o seus lemas: "Viva la vida!" e "Pies para que los quiero si tengo alas para volar".

Para motivar ao noso alumnado, fixemos unha exposición cunha representación fotográfica das súas obras, familia, parella... así como, obxectos que a definen e representan ao seu país.

Aprendemos o que é un autorretrato, vendo máis alá do aspecto físico, traballando, así o autococepto e a autoestima dos cativos e cativas:

Esta é unha mostra dalgunhas das actividades levadas a cabo:

 

Para finalizar, coa colaboración das familias, fixemos unha festa mexicana. Cada cativo e cativa decidiu de que personaxe quería vir caracterizado: Frida ou Diego Rivera.  Ámbalas dúas aulas desfrutamos dun momento de festa, baile e mesmo dun petisco típico mexicano: "guacamole" elaborado polos propios cativos e cativas acompañado con nachos.

 

 

 

Xincana Jane Goodall

Como punto final ao proxecto traballado cos nenos e nenas nas aulas de 4 anos B e 4 anos C, levamos a cabo conxuntamente unha xincana; a estes dous grupos uniuse o grupo de 5 anos B cuxa actividade serviulles de motivación para comezar o mesmo proxecto.

O obxectivo principal desta actividade foi que os nenos e nenas descubriran, a través desta actividade motivadora, os diferentes elementos que caracterizan a Jane Goodall e poder descubrir que ela era a personaxe que se escondía detrás de todas as pistas.

A misión principal foi descubrir e analizar a través de pistas que se deixaron previamente en distintas dependencias do centro diferentes elementos de Jane.

A actividade resultou moi interesante xa que os cativos cativas estiveron moi motivados e conviviron nenos e nenas de diferentes idades compartindo aprendizaxes.

As pistas iniciais deixáronse nas diferentes aulas sendo como fío conductor a temática de Jane e os chimpancés:

 

 A primeira pista levounos ata o ximnasio onde descubrimos que unha das cousas que máis lle gustan a esta persoa son os animais.

 

 

A segunda pista levounos ata a biblioteca onde descubrimos que empregaba uns prismáticos para poder ver aos chimpancés.

 

 

A terceira pista conduciunos ata o patio, onde descubrimos un elemento que caracterizaba á nosa misteriosa personaxe, o seu sombreiro.

 

 

 

E, finalmente, descubrimos que de quen eran todos estes obxectos…de Jane Goodall, polo que fomos emocionados ao patio para descubrir a súa tenda de campaña.

 

 

E para concluír, compartimos todos xuntos un anaco no ximnasio en compañía da tenda de campaña de Jane e do noso amigo Óscar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A VIAXE DE ÓSCAR

 Óscar é o protagonista dun documental que leva por título ‘Chimpanzee’.

Nesta producción imos descubrindo a un dos grandes habitantes da selva africana, os chimpancés. No medio de árbores xigantes e da espesura da selva, hai dous grupos desta especie que loitan por un territorio máis productivo. En medio desta loita, aparece a figura deste pequeño animaliño que descobre con asombro cada cousa.

 

Óscar está moi apegado á súa nai, e xuntos desfrutan dos praceres da vida no seo dun grupo de chimpancés.

 

A tranquilidade de Óscar rómpese cando un grupo rival irrumpe  no seu territorio e no conflicto morre a súa nai, quedando orfo e a mercé dos perigos da selva.

 

Sorprendentemente, Óscar será adoptado por un chimpancé macho, establecéndose  entre ambos unha bonita amizade.

  

Despois de visionar este filme, aparece una maleta na nosa aula da que sae un ser que parece estar asustado.

 

As cativas e os cativos enseguida recoñecen a Óscar.

 

O primeiro que fan  é abrázalo é brindarlles o seu amor.

 

E entón, cando decidimos que Óscar fará unha longa viaxe na súa maleta, visitando os distintos fogares dos nenas e nenas da clase de Esfarrapada catro anos B e catro anos C.

 

Con esta proposta os cativos e cativas poderán compartir coas súas familias a esencia de Jane e parte das súas ensinanzas recollidas en dous libros:

 

Yo Jane  e Jane la mejor amiga de los chimpancés que acompañan a Óscar nesta maravillosa viaxe pola vila de Salceda.

 

E xa, para rematar, co noso alumnado fixemos unha pequena mascota con forma de chimpancé empregando tubos de cartón.

Jane Goodall

Durante o primeiro trimestre ás aulas de Esfarrapada 4 anos B e 4 anos C, estivemos traballando a primatóloga por excelencia: JANE GOODALL. Un referente mundial no estudo dos chimpancés.

Os cativos e cativas, coñeceron a vida e traballo de JANE, como todo un exemplo de liberdade e da importancia de loitar por cumprir os nosos soños.

As nosas alumnas e alumnos, elaboraron un libriño cunha colección de traballos persoais que, posteriormente, levaron para compartir coas súas familias.

Esta é unha mostra dalgunhas das actividades levadas a cabo durante este proxecto que tanto motivou ao noso alumnado.

Para rematar o proxecto, e como repaso de todo o aprendido, fixemos unha exposición no corredor do colexio, cunha representación do súa obra e un resumo da súa biografía.

Zanzíbar

 

Nas aulas de Esfarrapada de 4 B e C, durante o primeiro trimestre, fomentamos no noso alumnado a concienciación sobre a situación e a realidade da muller noutras culturas.

 

Esta fotografía empregada como motivación inical, abriu un debate no que os cativos e cativas, comentaron e realizaron todo tipo de preguntas para resolver as súas inquedanzas.

 

 A través dela coñecemos o proxecto "Panje". Este proxecto levado a cabo na illa africana de Zanzíbar, ten por obxectivo, ensinar a nadar ás mulleres sen comprometer as súas crenzas culturais e relixiosas.

 

Posteriormente realizamos unha exposición en cada unha das aulas, con algunhas das fotos más representativas deste proxecto e, falamos da súa autora: Anna Boyiazis.

 

Estas son as fotos incluídas na exposición:


 

Distribuir contido

Back to top