VISITA DE MARÍA ZARAGOZA

María Zaragoza estivo no nosos centro o día 19 de febreiro e compartiu con nós momentos inolvidables.

Marái zaragoza

FOTOS DO EVENTO       VÍDEOS

APADRIÑAMENTOS CIENTÍFICOS: QUE HAI NUNHA TINTA?

APADRIÑAMENTOS CIENTÍFICOS

O día 21 de febreiro os alumnos e alumnas de 3º de primaria, coa colaboración do alumnado de Bioloxía e Xeoloxía de 3º  ESO, fixeron a actividade correspondente ao segundo trimestre

“Que   hai   nunha   tinta?”

A tinta é unha mestura homoxénea xa que, a simple vista, non podemos distinguir os seus compoñentes.

Para separar os pigmentos dunha tinta utilizamos una técnica que se chama cromatografía.

A cromatografía é unha técnica de separación de sustancias que se basea nas distintas velocidades con que se moven cada unha delas a través dun medio poroso (papel de filtro) arrastradas por un disolvente (alcohol) en movemento. Permite separar, por procedementos físicos, os compoñentes dunha mestura, neste caso os distintos pigmentos de rotuladores, bolígrafos e tinta.

De esquerda a dereita: bolígrafo negro, BIC verde, rotulador azul  e rotulador vermello

Os alumnos e alumnas investigaron os distintos colorantes que aparecen nas mostras de distintas cores  , anotáronas nunha táboa e gardaron os resultados das súas cromatografías.

APADRIÑAMENTOS CIENTÍFICOS

O día 9 de febreiro os alumnos e alumnas de 5º de primaria, coa colaboración do alumnado de Bioloxía e Xeoloxía de 4º  ESO, fixeron a actividade correspondente ao segundo trimestre

“LOMBARDA COMO INDICADOR DE ACIDEZ”

As distintas sustancias poden ser ácidas, neutras ou alcalinas (básicas), e as súas propiedades son distintas. As sustancias que  utilizamos a diario (na agricultura, en veterinaria, medicamentos, produtos de limpeza, na construción, alimentos…) e os líquidos do noso corpo teñen un grao de acidez distinto, e para medir esta acidez usamos o pH, que é una escala numérica do 0 ao14.

·         Os valores entre 0 e 7 → indican que a sustancia é ácida.

·         O valor 7 → indica que a sustancia é neutra (nin ácida nin básica)

·         Os valores entre 7 e 14 → indican que a sustancia é alcalina (básica)

A lombarda ten un pigmento  violeta escuro, que cambia de cor cando se mezcla cunha sustancia ácida ou alcalina, por eso se utiliza como indicador.

Os alumnos/as investigaron esta propiedade  nas distintas mostras: Almax (medicamento), Aspirina (medicamento), bicarbonato de sodio, Volvone (produto de limpeza), amoníaco doméstico (produto de limpeza e quitamanchas), cemento, cal, cinza,  viño branco, vinagre, zume de limón, leite, xabrón feito na casa, auga da billa, lixivia, gaseosa, deterxente, pasta de dentes, Aquarius, …) Tamén se pode utilizar calquera refresco ( Coca-cola, Fanta, Sprite,…), champú, xel de baño, alimentos…

Os resultados de pH obtidos , segundo a coloración das mostras, anotáronos nunha táboa.

pH>                                                                                           pH<

ENTROIDO 2018

Estas son as nosas comparsas do Entroido 2018. Para ver mellor as fotos fai clic na imaxe ou no enlace.

ENLACE ÁS FOTOS

ENLACE AOS VÍDEOS