Stemlab Galicia

O alumnado de 5º e 6º de primaria xunto co de 1º e 2º da ESO asistiron o venres en Santiago ao Stemlab Galicia ( Science, Technology, Engineering and Mathematics (Ciencia, Tecnoloxía, Enxeñaría e Matemáticas) onde estaba exposto o traballo científico tecnolóxico  de moitos centros galegos.

CLUB DE CIENCIA. BIOLUMINISCENCIA NO LABORATORIO

Biolumniscencia no laboratorio

Experimento de quimioluminiscencia.  Máis ou menos… vagalumes artificiais.

A luminiscencia é un proceso de emisión de luz que non é motivada pola calor (luz fría). Se son os seres vivos os que emiten luz, chámase bioluminiscencia. Nalgunhas reaccións químicas tamén se produce luz e daquela falamos de quimioluminiscencia.

Unha das reaccións químicas  máis coñecidas é a do Luminol, que se emprega en investigación forense.

Os alumnos/as de 1º ESO xa estudiaron seres vivos bioluminiscentes e neste experimento comprobarán, utilizando o luminol, como podemos obter luz no laboratorio.

Biolumniscencia: vagalume Bioluminiscencia: Plancton

TERTULIA LITERARIA DIALÓXICA SOBRE CASTELAO

O luns 16 de abril de 2018, ás 15.25 horas no salón de actos do CPI de Castroverde tivo lugar unha Tertulia Literaria Literaria Dialóxica sobre unha selección de obras de Castelao que se encontran na ligazón inferior.

Estivo coordinada polo departamento de lingua galega.

Escolléronse textos, debuxos e pinturas de CousasCousas da Vida,  Retrincos Galicia Mártir.

IMAXES E TEXTOS PARA A TERTULIA

CONFERENCIA DE ÁFRICA GONZÁLEZ SOBRE NANOMEDICINA

EDUMOTIVA: NANOTECNOLOXÍA, REALIDADE OU FICIÓN

O venres 13 de abril, ás 13.25 horas, no salón de actos do CPI de Castroverde tivo lugar unha conferencia de África González que se encadrou nunha serie de iniciativas para fomentar as competencias STEAM entre o alumnado, especialmente entre as rapazas, achegándolles exemplos de mulleres que destacan en campos de ciencias e tecnoloxía.  Esta actividade puido celebrarse grazas ó programa Edumotiva que pretende promover entre o alumnado valores como a motivación, o esforzo, o pensamento crítico e o traballo en equipo. A conferencia resultou moi interesante tanto para o alumnado como para o profesorado, xa que deu a coñecer a infinidade de aplicacións da nanotecnoloxía e da nanomedicina.

África González: Doutora en medicina e cirurxía, é catedrática de inmunoloxíada  na Universidade de Vigo, onde lidera un grupo de investigación de inmunoloxía. É presidenta da Sociedade Española de Inmunoloxía e directora do Centro de Investigacións Biomédicas (CINBIO) da Universidade de Vigo. É un referente a nivel nacional e internacional en inmunoloxía básica e aplicada; o seu traballo actual céntrase en desenvolver unha vacina para tuberculose, así como en nanomedicina e estudo da toxicidade de nanomateriais. Traballou co Dr. César Milstein (premio Nobel pola tecnoloxía dos anticorpos monoclonais) en Cambridge. Recentemente foi  premiada como muller innovadora a nivel europeo por promover a empresa NanoImmunoTech.

DISECCIÓN DUNHA XARDA

DISECCIÓN DUN PEIXE (XARDA)

Nome científico da xarda: Scomber scombrus

O día 6 de abril, os alumnos/as de 5º de primaria, coa colaboración dos alumnos e alumnas de 4º de ESO, realizaron a primeira actividade de laboratorio correspondente ao terceiro trimestre. Tamén contamos coa presenza dunha alumna, Alba, do Practicum do Mestrado Universitario, que está facendo as prácticas docentes de Bioloxía e Xeoloxía.

Os alumnos/as empezaron estudiando a anatomía externa do peixe e a función das distintas partes e, despois, a anatomía interna identificando e separando os distintos órganos e anotando se o peixe era macho ou femia. Para rematar, puideron observar con estereomicroscopio escamas de sargo e de lubina.