FESTA DA LECTURA DO MES DE XANEIRO EN PRIMEIRO DE PRIMARIA

Esta primeira festa da lectura desenvolveuse en torno ao libro "A casa máis grande do mundo" de Leo Leonni en 1º de primaria, dentro do proxecto "Lectura en familia", que forma parte do Club de Lectura do centro.

EXPERIMENTO DE QUIMIOLUMINISCENCIA CON ALUMNADO DE 3º DE E.P.

Experimento de quimioluminiscencia con alumnado de 3ºEP.

A luminiscencia é un proceso de emisión de luz que non é motivada pola calor (luz fría).No caso da quimioluminiscencia, a produción de luz lévase a cabo a partir dunha reacción química. Esta propiedade actualmente, é empregada en diversos campos de investigación entre os que destacan; o inmunodiagnóstico (permite detectar determinadas enfermidades no interior do noso organismo) ou a análise forense buscando probas para localizar un posible asasino.Cando esta produción de luz a leva a cabo un organismo vivo, falamos de bioluminiscencia. Algúns seres vivos como os vagalumes, algúns peixes e algunhas medusas… son capaces de producir luz.

Os vagalumes permítennos comprender o fenómeno de bioluminiscencia. A reacción química que se produce é a oxidación da luciferina, molécula responsable da emisión de luz, a oxiluciferina. Deste xeito, é posible convertir a enerxía química en enerxía lumínica.

O alumnado de 4ºESO realizou unha exposición para os/as alumnos/as de 3º EP sobre a luminiscencia e a súa utilidade en diferentes campos tanto da saúde como da criminoloxía.

Rematada a charla o alumnado de 3º EP en compaña do alumnado de 4ºESO realizaron un experimento para comprobar como se pode obter luz no laboratorio.

Unha das reaccións químicas máis coñecidas é a do luminol. O luminol cando se oxida emite luz de cor azul. Por iso é una ferramenta moi utilizada na investigación forense, xa que pode revelar, en disolución, cun oxidante, ata os restos máis ínfimos de sangue. Para que se leve a cabo esta reacción é necesario un catalizador. No caso do sangue, é o ferro da hemoglobina.

No laboratorio usaremos outro catalizador e oxidaremos o luminol con auga osixenada.

Se queremos obter luz de distintas cores, engadiremos diferentes colorantes cromóforos e conseguiremos luz verde, violeta, vermello-rosado, laranxa-rosado, verde escuro ou amarelo-verdoso.

Importante!!!! Para poder ver a emisión de luz ten que haber escuridade.

LENDO POESÍA NA TORRE DA HOMENAXE

Os alumnos e alumnas de 2º e 3º de ESO realizaron un roteiro literario no que visitaron a  Torre da Homenaxe do castelo de Castroverde. Estiveron acompañados polas profesoras Nanda Suárez Méndez e Crsitina González Grandas. Tanto alumnas e alumnos como profesoras ían caracterizadas con traxes medievais. Felicitamos a profesoras e alumnado por estas iniciativas de levar a poesía á rúa, nun entorno tan próximo e de grande valor histórico e patrimonial.

Durante a actividade leuse unha selección de poesías diversas, entre elas coplas de Jorge Manrique... No CPI Plurilingüe de Castroverde vivimos a poesía!