Inclúe-T

CREACIÓN DE MATERIAIS INCLUSIVOS

Dentro dos programas Inclúe (CPInclúe) para fomentar a inclusión educativa, están a creación de materiais que melloren o éxito escolar de determinado alumnado con necesidades especiais. Nestes casos é máis necesario que en ningún outro, contar coa implicación das familias.

Este material en concreto pertenece á modalidade INCLÚE – T, que promove a eliminación de barreiras derivadas de condicións persoais do alumnado. Porque unha escola inclusiva é aquela que se apoia na convicción de que todo o alumnado pode aprender cando se lle outorgan as oportunidades de aprendizaxe axeitadas e se estimulan as capacidades traballando en colaboración coas familias.
Neste caso, este material creouse para favorecer a aprendizaxe dun alumno autista para responder ás súas necesidades:

  • O alumno aprende mellor por vídeos ou outros materiais que pola explicación directa, xa que se distrae no contacto persoa a persoa, e se concentra mellor se non ten que estar pendente da interacción social.
  • É un alumno cunha gran memoria, que responde moi ben á introdución de contidos impartidos en cursos anteriores.
  • Agradece a repetición de determinados contidos exactamente no mesmo formato de imaxes, audios, música de fondo... Fai que lle resulten familiares e facilita a aprendizaxe e a relación de contidos anteriores cos novos.
  • Motívase moito se relacionamos as aprendizaxes con cancións, anuncios e xogos do seu interese, ou con cuestións prácticas da vida diaria. Neste sentido é fundamental o labor da súa nai, que nos transmite os elementos da súa contorna que nos poden resultar útiles para introducirlle as diferentes aprendizaxes (determinadas cancións, xogos, anuncios...), con suxestións sobre o seu uso específico para introducir contidos novos.

Por todo isto, no vídeo que elaboramos, relaciónanse contidos da materia de Tecnoloxía do curso 2023 – 2024 cos contidos impartidos na mesma materia no curso  anterior, cos audios específicos dos vídeos que se empregaron; e tamén con contidos dalgunha outra materia (ciencias naturais, xeografía e historia); ou da vida diaria (como colocar unha pila nun aparato, os riscos da electricidade, que facer se salta o diferencial na casa e se vai a luz...).
Estes apuntamentos presentados no vídeo tenos tamén en papel, e complétanse con exercicios relacionados. A repetición da estrutura da clase tamén o axuda dándolle seguridade: visualización do vídeo, realización de exercicios (de forma individual ou cos compañeiros e compañeiras de clase cando é posible), tempo de descanso.

A VOLTA AO MUNDO EN ALGO MÁIS DE 80 DÍAS

O alumnado de 5º Ed. Infantil, andamos dende o comezo de curso, dando a volta ao mundo en algo máis de 80 días, axudándonos da serie de Willy Fog.  Xa pasamos por Londres, e por París, e ahora tacaríanos visitar Brindisi e o país de Italia, pero aproveitando que temos no cole este ano, unha axuliar de conversa da India, país, que tamén visita Willy Fog, pois decidimos aprender cousas da  India, man de Ritu. Despois voltaremos hacia atrás para poder saber cousas de Italia e de Exipto, pero quizá sexa para o ano.

Dendelogo, se viaxaramos con Willy Fog, Tico e Rigodón, non ganábamos a aposta... xa que nos vamos a outro ritmo, e atopamos tantas cousas interesantes en cada país, que sempre queremos saber máis e máis.

Vamos enseñarvos unha pequena mostra da nosa viaxe por París e das cousas que alí descubrimos.

Fixemos o museo do Louvre, para ter o noso propio museo, nas nosas casas.

Vimos que dentro do Museo do Louvre había un cuadro moi moi famoso, e que nos tiñamos tamén no noso cole. A Gioconda

E por último, fomos tamén a Disneyland. E fisemos un photocoll como se estiveramos alí en persona... Foi divertido!!!

Temos que dar as gracias a todas as familias que colaboran en todas as actividades que lles propoñemos, e tamén ás profes e a Mercedes, que colaboran facendo máis motivadoras as actividades.

E quedamos á espera do que vamos a decubrir con Ritu sobre a India

IMOS COMER FÓRA!

Unha vez máis intentamos que na clase de inglés se empregue a lingua extranxeira coma nunha situación real. Esta vez representamos, en grupos de tres, unha escea cotiadiá nun restaurante: a entrada, a petición da comida e o momento de pagar e irnos. Cada grupo elaborou un guión diferente, engadindo guiños propios e incluímos certos elementos improvisados para darlle un toque máis real e gracioso. 

SEMANA DAS CULTURAS

OBRADOIRO FRANCÓFONO DE ESCRITURA CREATIVA

TALLER DE ROBÓTICA APLICADA Á AGRICULTURA

CHARLA SOBRE PERUGIA E O ITALIANO

MURAL SOBRE AGRICULTURA EN KENIA

MURAL DA COMIDA DE KENIA

RECUNCHO DA SEMANA DAS CULTURAS NA BIBLIOTECA

A semana pasada celebramos a Semana das Culturas no centro con diferentes iniciativas.
O xoves realizouse un obradoiro francófono de escritura creativa en 2º da ESO coa axuda do alumnado de francés de 4º da ESO. Unha vez deixaron voar a imaxinación, dramatizaron o que crearon. Ese mesmo día tivo lugar unha charla para toda a ESO sobre Perugia, unha cidade italiana, e sobre expresións básicas italianas e xestos italianos.
O venres o alumnado de 3º e 4º da ESO asistiu a un taller de robótica aplicado á agricultura. Para o alumnado de 5º e 6º de primaria tamén tivo lugar a charla sobre Perugia e o italiano.
No comedor degustáronse pratos típicos da cultura india, marroquí e latina.
Na biblioteca adicouse un recuncho á exposición de receitas e linguas do mundo (elaboradas por alumnado de primaria e secundaria) e de festivais e moeda da India. Ademáis, diante da biblioteca pódense ver dous murais sobre a comida e a agricultura en Kenia con palabras en swahili.

MENÚS DA SEMANA DAS CULTURAS

Esta semana no Cpi de Castroverde, estivemos celebrando a semana das culturas e dende o servizo de comedor aproveitamos para degustar menús novos propios de estas tres culturas. O mércores conmemoramos a cultura india, e poidemos saborear o polo tandori e arroz con uvas pasas.  O xoves tocoulle á cultura marroquí, e comemos ensalada tabule, e o venres tocoulle á cultura latina, e degustamos unha fajitas recheas de arroz, polo e salsa de tomate, acompañados de ensalada de leituga.  Gustounos probar comidas doutras países! Noraboa pola iniciativa.

Temos que dar as gracias ás nenas e nenos que participaron na decoración desta actividade.

Distribuir contenido