30.- Levantamos moedas con imáns.

Os alumnos/as de 5º de Educación Primaria fixemos experimentos con imáns para ver e  explicar os campos magnéticos.

Materiais:

• Imans, un en forma circular que servirá de base para a primeira moeda.

• Moedas de 5, 2 e 1 céntimos

Os alumnos/as teñen que utilizar un imán para levantar o maior número de moedas, en cadena, posible.

Os materiais ferromagnéticos, como o metal das moedas, alínean o seu dominio magnético cara un campo magnético exterior. Desta forma convírtense en imáns capaces de atraer outros obxectos ferromagnéticos e polo tanto extende o seu alcance de imán pero este dominio magnético debílitase a medida que a distancia aumenta polo que terán que xogar con esas distancias para que as moedas non caigan.

Aproveitamos para seguir experimentando e  metemos unha agulla nun bote de cristal con tapa de metal. O reto era conseguir que a agulla se mantivese de pé no aire sen tocarse co imán, atraída pola forza que exerce o imán. Movemos imáns pola mesa observando como polos da mesma carga se repelen e por último observamos como ao prender lume nas agullas que están no aire atraídas polo imán perden o magnetismo e caen. A explicación é que a calor desalinea os dominios magnéticos, facendo que o magnetismo diminua. Polo contrario, cando o imán se expón a baixas temperaturas, a súa propiedade magnética mellora e a forza aumenta.

Álbum: STEAM 23-24 -> 30.- Levantamos moedas con imáns.