O comportamento do aire
O aire non o vemos, pero ten un peso, ocupa un lugar (está en todas partes) e exerce unha forza sobre a superficie dos obxectos ou da auga. Imos experimentar cuns experimentos sinxelos para que os alumnos o entendan mellor.
-
A balanza do aire
Creamos unha balanza para decatarnos de que o aire ten un peso.
Materiais: dous globos, dúas varillas, duas latas e cinta adhesiva.
Facemos unha balanza co material indicado. Os alumnos teñen que observar o desequilibrio da balanza cando nun dos dous extremos pegamos un globo inflado ó máximo, e no outro extremo pegamos un globo sen inflar. Conclusión: o aire pesa.
-
O aire ocupa un lugar e está en todas partes.
Aínda que un bote estea vacío está ocupado por aire. Isto é o que verán os alumnos cun experimento no que o único que precisamos é unha vasija chea de auga e un vaso.
Pasos:
-
Darlle a volta o vaso e sumerxilo na auga.
-
Inclinar o vaso ata que saian burbullas de aire.
¿Que pasa?
No primeiro paso o vaso contén aire e a auga non entra. No segundo paso o aire busca unha vía de escapa, sae en forma de burbullas e a agua ocupa o seu lugar.
O vaso vaise enchendo de auga pouco a pouco.
Conclusión: o aire ocupa un espazo.