Skip to Content
Correo electrónico: ies.ribadeo@edu.xunta.es | Teléfono: 982870666

3.3

Co gallo de conmemorar o Día da Constitución, o alumnado de 2º de ESO A participou na elaboración dun vídeo que ten como obxectivo promover a concienciación sobre a importancia da diversidade lingüística como algo que merece especial respecto e protección.
 
É unha iniciativa do Equipo de Dinamización Lingüística.
 

Peça a peça. Actividade de portugués

Cathia Capelán Díaz , do Departamento de Lingua Portuguesa, deseñou a actividade “Peça a peça” para 4º da ESO e púxoa en práctica o pasado 20 de novembro. Trátase dun xogo cooperativo e dinámico no que o alumnado fai parte activa da biblioteca e aprende ao mesmo tempo.

 

Dinámica:

 

   • Consiste en completar un puzzle obtendo previamente  as diferentes pezas que o compoñen.(O puzzle realizouse utlizando un cartaz de Plambe sobre as Bibliotecas Escolares)

   • A profesora realizou previamente unha selección de libros da literatura galega e portuguesa e colocou as diferentes pezas agochadas nas súas páxinas.

   • Tras atopar os libros, aos que se chega a través dunha serie de pistas, o alumnado recompilou todas as pezas e completou o puzzle.

 

 

Obxectivos:

 

• Coñecer as diferentes seccións en que está distribuída a biblioteca: hemeroteca, linguas (galego, portugués…), sociolinguística…

• Identificala cun lugar para aprender dun xeito divertido e para descubrir magníficas obras literarias.

• Empregar as TAC (tecnoloxias da aprendizaxe e do coñecemento) para a súa investigación inicial inicial nos ordenadores da biblioteca.

• Perfeccionar  o seu nivel en lingua portuguesa e aprender novo vocabulario coa resolución das pistas e a posterior lectura e escrita selectiva dalgún fragmento dos libros.

Xornadas de formación de usuarios da biblioteca

          
Esta semana remataron as sesións de Formación de novos usuarios para o alumnado de 1º de ESO, que tiveron lugar entre o 18 de outubro e o 14 de novembro.

Desenvolvéronse en catro horas lectivas para cada grupo, tres delas na aula cos respectivos titores ou titoras e unha práctica na biblioteca coa coordinadora.

A través desta actividade adquiriron coñecementos sobre distintos aspectos da biblioteca: normas que rexen o seu uso e funcionamento, distribución do espazo, organización dos fondos, xestión a través de Meiga e, sobre todo, interpretación da sinatura dun libro como código que nos permite localizar e ordenar os exemplares nas distintas seccións.

TAM

 

 

En novembro de 2018 incorporamos á sección de Banda Deseñada o primeiro manga galego, TAM,  da autoría de Aldara Álvarez García.

http://www.asega-critica.net/2018/07/a-critica-da-critica-tam-e-o-manga.html

Hora de ler

No curso 20187-2019 iniciamos o proxecto Hora de Ler, recollido no Proxecto Lector do centro. A Hora de Ler supón un tempo reservado á lectura dentro do horario lectivo na que participan todos os grupos de alumnado da ESO. A súa finalidade é a de axudar a crear hábitos de lectura, desvinculándoa das materias puramente lingüísticas. Realizarase durante 20 minutos dunha clase á semana, segundo estableza o Plan Anual de Lectura e desenvolverase na aula, onde o profesorado tamén estará lendo e exercendo como modelo lector.

O Río Pequeno: un gran río

Un curso máis decidimos participar  no Proxecto Ríos. O obxectivo é sensibilizar ó alumnado da importancia de valorar e conservar o noso medio e tratar de educar no dedenvolvemento sostible.                              Mais fotografías

O venres 26 de outubro,  os alumnos de 4º ESO de Bioloxía acompañados polos profesores Maxi Piñeiro e Susi Besteiro saíron ó Río Pequeno  para facer a toma de datos correspondente ó outono. Tras dar un paseo pola zona de estudio para facer a observación xeral, fixemos as análises físico-químicas e biolóxicas na zona de mostraxe para poder cubrir a ficha correspondente e enviala a Proxecto Ríos. Os resultados obtidos foron os seguintes:

 

1.- Calidade hidromorfolóxica:

Respecto ó hábitat, a auga flúe, o nivel de auga é  máis baixa ca en anos anteriores porque leva tempo sen chover. Hai frecuencia moderada de rápidos, o substrato son coídos e gravas con area e limos,  a cobertura de vexetación acuática é escasa e o río está sombreado con claros. Esto lévanos a unha valoración final do hábitat  boa, de 65 puntos, que se interpreta como un hábitat que pode soportar unha boa comunidade de macroinvertebrados.

No referente ó Bosque de ribeira, para unha primeira valoración empregamos o índice QRISI aplicándoo nas dúas marxes. Tanto nunha como noutra parécenos que ten calidade moderada, con bastantes árbores propias de ribeira (amieiro, salgueiro, loureiro, freixo, …) aínda que na beira esquerda nótase máis a intervención humana (prado, casa, ….)

 

2.- Calidade físico-química. Medimos unha serie de parámetros e os resultados son os seguintes: Temperatura de 13º , transparencia boa na zona de mostraxe xa que se aprecian os 4 sectores, nitratos entre 5-20mg/l, osíxeno disolto de 4mg/l e nivel de saturación de osíxeno do 35%. Todos estes datos son moi semellantes ós de anos anteriores e con eles deducimos que a auga do río está en boas condicións.

 

3.- Calidade Biolóxica: para valorala, fixámonos sobre todo nos macroinvertebrados xa que son doados de capturar cun trueiro e son organismos  bioindicadores que dan  unha idea rápida da calidade do ecosistema. Identificamos máis ou menos os de sempre: tricópteros (larvas con estuche) de tipo Limnephilidae e Braquicentridae, larvas de libélula (Gomphidae e Libellulidae) e de cabaliño do demo (Calopterygidae), plecópteros (Perlydae), moluscos (caracolas Lymnaeidae e lapas Ancylidae), Heterópteros como o zapateiro común (Gerridae), planarias e algúnha larva de mosquito (Chironomidae).

Segundo os macroinvertebrados atopados, tendo en conta que cada familia ten asociada unha categoría  (moi boa, boa, moderada, deficiente e mala) e que para determinar o rango de calidade debemos atopar polo menos 3 familias representadas que indiquen o mesmo, chegamos á conclusión de que o tramo de río estudiado  segue a presentar boa calidade tal como indican as larvas de libélulas, dos cabaliños do demo, os tricópteros e os plecópteros.

 

Conclusión:

O río segue a estar en bo estado e así o reflexan os datos da área de mostraxe. De calquera xeito, tamén reseñamos que nun pequeno tramo (máis preto da casa) a auga tiña algunha escuma que pode evidenciar  algún vertido, por exemplo de deterxentes. Isto xa o apreciáramos outra vez pero é nunha zona moi concreta e a pesar diso, nese mesmo tramo poidemos observar troitas pequenas. Polo tanto,  tendo en conta que son estenoicas respecto ó osíxeno e moi esixentes co medio, concluímos que eses vertidos non deben ser significativos.

Pensamos que a actividade merece a pena, gustoulles moito ós alumnos e alumnas, e participaron activamente. Na sesión post-saída, todos cubriron a ficha e cremos que se deron conta de que ás veces pequenos estudios son suficientes para sacar conclusións importantes sobre o estado de saúde do ecosistema. Tamén está xa enviada a ficha a Proxecto Ríos.

Finalmente, comentar que este tipo de actividades axúdannos a todos a tomar conciencia da importancia que ten conservar o medio natural e do importante papel  que cada un de nós desempeñamos nesa tarefa.

Samaín

Con motivo do Día da Biblioteca e aproveitando a cercanía do Samaín, organizamos unha sinxela exposición de libros co motivo desta festa tradicional dende o 24 de outubro e ata principios de novembro.

 

 

 

 

.

Novidades na biblioteca

Libros adicados

 Seguimos traballando na mellora da visibilidade da biblioteca. Neste caso incluímos un novo rótulo na Exposición de Libros Adicados e reorganizamos esta sección retirando vellos títulos e incluíndo outros novos. Entre eles cómpre citar un exemplar de El niño de luz de plata, agasallo do escritor Gonzalo Moure, que nos visitou o mes de xuño do pasado curso para ofrecer unha charla ao alumnado de 1º de ESO

 

 

Libros Libres.

 

Continuando con esta iniciativa, ampliamos esta sección colocando no pasillo das dependencias administrativas do centro unha vitrina con distintas publicacións relativas ao Camiño de Santiago que recibimos a finais do pasado curso da Xunta de Galicia.

 

 

 

 

 

Ampliación sección banda deseñada

Como apuntabamos no noso proxecto inicial, ampliamos a sección de Banda Deseñada coa subscrición á revista  de cómic A viñeta de Schrödinger, nada para dar voz e visibilidade ás bandas deseñadas breves de autores/as galegos/as e cuxo primeiro número sau do prelo en xullo de 2018.     

 

Engadimos á nosa colección a obra “Opuño e a letra”, da poeta Iolanda Castaño,  o primeiro libro da tradición editorial galega que afronta a descuberta do xénero internacionalmente coñecido como Comic Poetry: a conxunción de poesía e  banda deseñada que en galego poderiamos traducir por «Cómic Poético».40 poemas interpretados en viñetas por 40 dos ilustradores máis salientables da escena galega.

Distribuir contido


by Dr. Radut