Maio 2019

Obradoiro da prehistoria

O pasado luns día 29 de abril, os alumnos/as de 1º ESO recibimos unha charla sobre as armas que as persoas prehistóricas usaban para cazar.
Dous monitores arqueólogos da GaliPat Servizos Culturais foron os encargados de explicarnos os métodos da caza na prehistoria. A charla resultounos moi interesante a todos os/as alumnos/as, xa que nos ensinaron réplicas dunhas lanzas que se supoña que empregaban para cazar.
Logo, pasamos a práctica e saímos ao patio. Alí había un cartón no cal estaba debuxado un animal: un cervo. O noso obxectivo era, usando unha lanza con propulsor, conseguir darlle ao animal. Resultounos moi entretido e todos (incluída a mestra) se animaron a probar.
Ao final, foi unha experiencia moi instrutiva, e, ao mesmo tempo, divertida.

Accede ás fotografías no noso álbum, aquí.

Ramón Real González - 1º ESO C

Obradoiro da prehistoria

Ao final, foi unha experiencia moi instrutiva, e, ao mesmo tempo, divertida.

Accede ás fotografías no noso álbum, aquí.

Ramón Real González - 1º ESO C

Obradoiro sobre escritura medieval

O pasado luns 29 de abril ás 16:00 horas, realizamos un obradoiro sobre escritura medieval a cargo de GaliPat Servizos Culturais.
Comezamos esta actividade, recibindo unha pequena explicación. Logo, fixemos o obradoiro, no cal, tivemos que realizar un selo. Primeiro, pensamos o que queriamos debuxar, e para elo, os profesores déronnos unha folla con exemplos. Unha vez ideado plasmámola no papel, ademais tivemos que escribir as nosas iniciais e poñer ex-libris, que era unha marca de propiedade.
Seguidamente, tivemos que punzar unha especie de goma. Para eso, démoslle a volta ao noso debuxo, para que ao colocar o selo, quedara axeitado. Finalmente, mollamos a goma nunha pintura vermella e pousámola nunha folla. Todo o material empregado por nós, levámolo para a casa.
Outra parte da actividade, consistiu en ver como era a primeira imprenta. Explicáronnos como funcionaba esta máquina, ideada por Gutenberg (século XV), e un compañeiro de 2º ESO B fixo unha demostración de como funcionaba.

Accede ao albúm de fotografías aquí.
Álvaro Mesa, Santiago Casal e Álvaro Fernández.- 2º ESO A

Obradoiro sobre escritura medieval

Accede ao albúm de fotografías aquí.
Álvaro Mesa, Santiago Casal e Álvaro Fernández.- 2º ESO A

Ruta polas Terras de Miranda

O martes 30 de abril, ás oito e media, os alumnos/as de 2° ESO realizamos unha viaxe programada polo departamento de Xeografía e Historia e Relixión.

Ao comezar o día fomos ao castro de Saa, na Pastoriza, onde nos contaron os datos máis importantes deste: que era un dos máis grandes, que está romanizado e que aínda se está a estudar. Logo fomos ao mosteiro de Lourenzá. Despois estivemos na fraga de Riotorto. Alí fixéronnos unha demostración de como traballaban o ferro. Poidemos ver o funcionamento dun mazo de auga e como os ferreiros fabrican os coitelos de forma artesanal. Deseguido, completamos unhas fichas sobre esta fraga e a charla sobre o traballo do metal, e mais tarde unha búsqueda sobre a flora da fraga. Ao rematar estas actividades, xantamos.

Pola tarde visitamos en Meira os restos do mosteiro de Santa María: a igrexa, o claustro, etc, e ensináronnos una maqueta do mosteiro cando estaba completo. En último lugar tivemos que lembrar todo isto cubrindo unhas fichas.

Accede a reportaxe fotográfica aquí.

Dámari Carballo , Lucía Ciria e Jessica Villamizar - 2º ESO B

Ruta polas Terras de Miranda

Accede a reportaxe fotográfica aquí.

Dámari Carballo , Lucía Ciria e Jessica Villamizar - 2º ESO B

Proxecto Neo

Non deixes de escoitar o noso programa semanal radiado por Radio Burela.
Os mércores de 5 a 6 da tarde emitimos en directo.
Tamén podes escoitarnos cando e onde queiras na radio á carta.

Proxecto Neo

Non deixes de escoitar o noso programa semanal radiado por Radio Burela.
Os mércores de 5 a 6 da tarde emitimos en directo.
Tamén podes escoitarnos cando e onde queiras na radio á carta.

Conferencia Especial Día das Letras Galegas - Antón Fraguas

O profesor Amancio Liñares Giraut impartiu unha conferencia sobre a figura homenaxeada das Letras Galegas deste ano, Antón Fraguas. Falounos da infancia do historiador, antropólogo e xeógrafo no Concello de Cotobade, dos seus estudos en Santiago, das persoas que coñeceu e que foron influentes para el. A partir da información recibida, o alumnado de 2º de ESO que tomou nota de todo, terá que elaborar unhas presentacións sobre o historiador e defensor da lingua.
Accede á reportaxe fotográfica aquí.

Conferencia Especial Día das Letras Galegas - Antón Fraguas

Accede á reportaxe fotográfica aquí.