Gallego

Educando en igualdade. Blog de recursos para traballar a igualdade nos centros educativos

Co título "Educando en igualdade" circula pola rede un blog elaborado por docentes de diferentes niveis de ensino e especialidades da provincia de Pontevedra. A súa finalidade é contribuír a xuntar e difundir materiais e recursos de interese para a comunidade educativa arredor do tema da igualdade entre homes e mulleres.

Os recursos clasifícanse en distintas seccións segundo a etapa educativa para favorecer as buscas. Ademais, os distintos recursos veñen etiquetados tematicamente para orientar a súa explotación didáctica. Co fin de favorecer o fluxo de información inclúese tamén un apartado de "suxestións" e un correo electrónico de contacto.

 

 

Gallego
Blog Educando en igualdade

Colectivo: 

Sección: 

LOM Sistema de representación de información: 

Nace a rede social Redeiras para favorecer a interrelación entre o profesorado galego

Onte xoves, dentro das actividades do Congreso "Formación e competencias na nova sociedade" centrado nas Tecnoloxías da Información e da Comunicación que está tendo lugar na Mostra do Ensino Galicia 2012, a Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria presentou Redeiras, unha rede social para favorecer a intercomunicación entre o profesorado galego, co fin de fomentar o traballo colaborativo e o intercambio de experiencias como complemento á súa práctica educativa.

Desta forma créase unha rede social de carácter profesional dirixida ao profesorado dos centros educativos públicos de Galicia, proporcionándolle un espazo de encontro, comunicación e colaboración onde intercambiar ideas, propostas, recursos, actividades, iniciativas, etc.

Un espazo profesional

Redeiras é unha rede social educativa con vocación profesional, destinada aos docentes dos centros públicos de ensino non universitario de Galicia e aloxada nos sistemas informáticos da Consellería, nun entorno profesional e fiable.

Trátase dun proxecto desenvolto por Asesores Abalar, fundamentado en tecnoloxías baseadas en software libre (ELGG e LAMP), que toma como base o núcleo da ferramenta de software libre ELGG para crear unha nova rede social integrada no sistema corporativo de autenticación de usuarios da Consellería que incorpora módulos e funcionalidades propias.

Así mesmo, Redeiras ofrece todas as funcionalidades propias de calquera outra rede social, como son a creación de espazos privados e individuais, a creación de espazos de grupo e creación de grupos por intereses comúns, o intercambio de ficheiros, a publicación de contidos personalizados ou de grupo, a posibilidade de compartir ficheiros e documentos, a creación de documentos colaborativos en liña, o intercambio de marcadores de internet, a publicación de contidos multimedia (imaxe, vídeo e son), un servizo de mensaxería interna para uso exclusivo entre os usuarios da rede social, etc.

A nova rede social nace con expectativas dun crecemento continuo, tanto no número de usuarios como no número de funcionalidades, contemplando a posibilidade de futuras incorporacións de novos servizos e melloras nesta plataforma.

O proxecto Redeiras súmase así ao conxunto de ferramentas da web 2.0 que actualmente ofrece a Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria á comunidade educativa.

Gallego
Redeiras

Colectivo: 

Sección: 

LOM Sistema de representación de información: 

“Que día fai hoxe?” do CEIP Santo Paio de Abaixo, Redondela (Pontevedra) 3º premio de Innovación Educativa 2010 Modalidade B (Introdución das competencias básicas na aula dixital) E. Infantil

Sinopse:
Proxecto no que se incorporan diversos recursos TIC ( blog, correo, videoconferencia etc) na aula de infantil para facer estudos climáticos dentro das rutinas da mañá.
O traballo realízase en colaboración con centros de Asturias, León e Tarragona cos que se comparten actividades e material a través do blog: http://www.nuestroentornonosidentifica.blogspot.com/.

Autora: Verónica Camiña García.


Nivel: 2º curso do 2º ciclo de Educación Infantil.


Materiais (anexos):

  • Memoria do proxecto.
  • Material de aula.
  • Material proxectado.
Gallego
"Que día fai hoxe?"

Ensinanza: 

Sección: 

LOM Sistema de representación de información: 

LOM Contido didáctico: 

"Dairas" do IES Manuel García Barros, A Estrada (Pontevedra) 1º premio de Innovación Educativa 2010 Modalidade B (Introdución das competencias básicas na aula dixital) ESO/Bacharelato

Sinopse:

Dairas, unha curtametraxe de animación stop-motion, pretende unha reflexión á realidade de miles de persoas que padecen as consecuencia das guerras, das disputas dos territorios. Conta a crúa realidade dun campamento de refuxiados, guiados por un personaxe principal, Ahmed.

As ferramentas utilizadas son a fotografia, a modelado de plastilina, a música... pero a mellor ferramenta foi o factor humano, a ilusión e dedicación do alumnado.

A historia céntrase nos conflitos bélicos dos saharauis. Os refuxiados vense reflectidos no personaxe de Ahmed, un rapaz que guía ós seus compañeiros cara a un futuro mellor. O nome vén de Daira, (الدائرة en árabe), son pequenos poboados onde habitan os refuxiados saharauis, os núcleos de varias dairas denomínanse wilayas.

O exército, a guerra, os campamentos, a vida cotiá, a casa, a alimentación, o papel da muller, os libros, a importancia e o dereito á cultura. Todos estos temas transcorren en maior ou menor medida polas imaxes que se amosan en pantalla.

 

Nivel:

ESO e Bacharelato.

Autores:

  • Coordinador: Miguel Ángel Carbajal
  • Participantes:

- Xoán Xosé Pérez Viéitez
-Álvaro Pérez Mariño
-Mª José Varela Frade

Materiais (anexos):

  • Memoria do proxecto.
  • a curtametraxe (duración: 23 minutos).
  • Vídeos de exercicios previos dos alumnos:

• -Abel Carbajal: Gato, Monstruo, El Hospital.
• -Ariadna Silva: A Historia de Luis.
• -Laura Carrillo: Lullabye.
• -Marta Rodríguez: Parchís.
• -Alex Vede: Playmobil War.

  • Vídeos del “Cómo se fixo” (Making Off):

“Dairas e a TVG”. Vídeo realizado o 31/10/2010. Visita da TVG ao Centro. Historia do taller de Creación Artística do MGB. Exposición do proxecto. Argumento de "Dairas". Imaxes cos primeiros traballos: area, croma key, plastilina. Explicación da utilización das novas tecnoloxías en Dairas (Aula Virtual, Blog, Vídeo, etc.).
Vídeo realizado o 19/01/2009. Banco de son. Modelaxe das jaimas.
Vídeo realizado o 20/01/2010. Curso de Jose Miguel (Veru). Os pioneiros nas técnicas do stop-motion. Técnicas. Exemplos. Esqueletes profesionais. Efectos, programas a utilizar. Xasón e os argonautas.
Vídeo realizado o 02/03/2010. Un pouco de cabeza. Modelando a plastilina. Realización da maqueta da escola. Bancos da escola. As camas do hospital. Unha jaima por dentro. Tellados e porta das jaimas. Traballo con plastilina, creación de personaxes. Taller de montaxe de vídeo: efectos (fume a medida).
Vídeo da gravación dos “Dereitos humanos”. Grabación cunha alumna marroquí do Centro da Declaracion Universal dos Dereitos Humanos en árabe (4/05/2010).

  • Vídeos das colaboracións:

Vídeo co poeta Manuel Pereira. Recitado do poema “Todo morte”.
Vídeo da gravación do tenor Cesáreo Torres. Auditorio municipal de Vila de Cruces, abril de 2010. Cesáreo Torres (tenor) e Fátima Blanco (piano, alumna do centro), interpretan un lied de Shubert.
Vídeo dos ensaios na Aula de Música das voces do MGB. Abril de 2010.
Vídeo da gravación nos estudios Phonos de A Estrada, das voces do MG.

  • Galería de fotografías:

• “Dairas e a TVG”: reportaxe fotográfica da visita da TVG ao centro, que inclúe moitos momentos do “Como se fixo”.
• “Selecta de imaxes da película”: selección das mellores fotografías incluídas na película, cunha pequena animación e banda sonora.
• “Imaxes do blog”: recompilación das imaxes que ilustran as entradas.
“Dairas”, galería de imaxes: selección de imaxes animadas en vídeo que funcionou nun primeiro momento como o avance da mesma.

  • Vídeo do "Avance" da película:

“Trailer” definitivo, cunha duración aproximada dun minuto.


Gallego
Dairas

Sección: 

LOM Sistema de representación de información: 

LOM Contido didáctico: 

"A Esmorga: percorrido cultural pola cidade de Ourense" do IES Cidade de Antioquía e IES Lagoa de Antela de Xinzo de Limia (Ourense) 2º premio de Innovación Educativa 2010 Modalidade B (Introdución das competencias básicas na aula dixital) ESO/Bacharelato

Sinopse:

Actividade que parte da liña argumental da novela "A Esmorga" de Eduardo Blanco Amor, facendo un percorrido polo Ourense artístico, histórico, mitolóxico, arquitectónico e científico. Esto aporta ao alumnado as ferramentas necesarias para interpretar e coñecer a realidade dunha cidade como Ourense.

Nivel: Bacharelato

Autores:

Coordinador: Víctor Javier Pérez Baltar.

Participantes:

Concepción Rúa González

Tomás García García

Jesús Manuel Vázquez Sánchez

Materiais (anexos):

  • Memoria do proxecto.
  • Tres épocas, tres estilos.
  • Vocabulario artístico.
  • A ruta de "A Esmorga".
  • Mitoloxía en Ourense.
  • Percorrido polo Ourense artístico.
  • Portas e murallas de Ourense.
  • Material para o alumnado
Gallego
"A Esmorga: percorrido cultural pola cidade de Ourense"

Ensinanza: 

Sección: 

LOM Sistema de representación de información: 

LOM Contido didáctico: 

"Tictiza, Blog de Aula" do IES Río Cabe, Monforte (Lugo). 3º premio de Innovación Educativa 2010 Modalidade B (Introducción das competencias básicas na aula dixital) ESO/Bacharelato

 

Sinopse:

Blog de aula de Bacharelato na materia de Lingua Castelá e Literatura, co obxectivo de amosar que as TIC e a tiza non están enfrontadas, senon que forman un tándem.

Autora: Mª Luz Paramio.

Nivel: Bacharelato.

Materiais (anexos): Memoria do proxecto.

 

 

 

 

Gallego
Tictiza

Sección: 

LOM Sistema de representación de información: 

LOM Contido didáctico: 

Mi música en el cole

Este recurso é un blog creado por Marina C. Tristán e está dedicado a aula de música de primaria. Atoparemos todo tipo de recursos e especialmente destacamos os dedicados á linguaxe musical.

Gallego
Mi música en el cole

Tema: 

Sección: 

LOM Media: 

LOM Sistema de representación de información: 

Disciplinas: 

Música Meruelo Weblog

Este blog presenta unha das mellores compilacións de recursos que existen actualmente en España e está creado por María Jesús Camino Rentería

Na páxina atoparemos o traballo das diferentes clases de música na ESO do IES Meruelo, composto por actividades a través de distintos media, titoriais, partituras, teoría musical, musicogramas, mapas conceptuais e todo o necesario para a aula de música.
Este blog recibiu o 2º premio no IV Premio Espiral Edublogs 2010

Gallego
musica meruelo

Tema: 

Sección: 

LOM Media: 

LOM Sistema de representación de información: 

Disciplinas: