Lingua Galega

Departamento de Lingua Galega e Literatura

Burgo Fernández , María Consuelo

Álvarez González, Élida Marta

Núñez Núñez, Teresa  (xefa de departamento)

Programación 2022-23

(As programacións de cursos impares publicaranse proximamente)

Finalistas no concurso do manifesto do correlingua

correlingua

Este ano participaron do noso instituto varios grupos de alumn@s no concurso. Os de 2º de Bacharelato A conseguiron quedar de finalistas: o premio consiste nunha excursión didáctica de dous días dentro do Proxecto Terra organizado polo Colexio de Arquitectos de Galiza, onde colaboran entre outras entidades a Asociación Socio-Pedagóxica Galega.
Parabéns aos nosos alumn@s, que disfrutedes do viaxe!

O Manifesto premiado é "Manifesto máis aquí!", que reproducimos:

Nós os galegos nun momento da nosa historia deixamos de ser nós; dende que lle arrebataron o trono a Xoana a Beltranexa, dun día para outro vímonos avasalados por Castela, impuxéronos un idioma que non era o noso, roubándonos a nosa cultura. Estivemos silenciados ata que nos socorreron uns heroes encabezados pola nosa querida Rosalía de Castro baixo o lema "denantes mortos que escravos", entón puxémonos en pé e comezamos coa nosa loita para recuperar a nosa propia identidade e a día de hoxe nós, coma galegofalantes e ferventes defensores do noso idioma manifestámonos para evitar unha nova etapa de silencio. Dános mágoa a xente que non é capaz de entender o que é sentir morriña pola nosa propia terra.

Recursos

O departamento de lingua galega e literatura recoméndavos a páxina de recursos Na punta da lingua para realizar exercicios, resolver dúbidas de gramática, analizar textos de selectividade...

Lecturas recomendadas para o verán

o señor dos aneisALCALÁ, XAVIER: A nosa cinza. Ed. Galaxia.
BLANCO AMOR, EDUARDO: A esmorga. Ed. Galaxia.
CASTELAO, DANIEL: Os dous de sempre. Ed. Galaxia. || Retrincos. Ed. Galaxia.
CUNQUEIRO, ÁLVARO: Os outros feirantes. Ed. Galaxia.
DEFOE, DANIEL: Robinson Crusoe. Ed. Xerais.
DE TORO, SUSO: A sombra cazadora. Ed. Xerais. || F.M. Ed. Positivas.
DIESTE, RAFAEL. Dos arquivos do trasno. Ed. Galaxia.
DURRELL GERALD: Pic-nic. Ed. Alfaguara.
FOLE, ÁNXEL: Á Lus do candil. Ed. Galaxia.
REIGOSA, CARLOS: Fuxidos de sona. Ed. Xerais.
GOLDING, WILLIAM: Señor das moscas. Ed. Sotelo Blanco.
LÓPEZ RODRÍGUEZ, XAVIER: Días de desterro. Ed. Xerais.

libros de lectura obrigatoria

aquí tedes os libros de lectura obrigatoria do curso 2008/09 para o primeiro ciclo da ESO

Concurso fotográfico: Saudade B

Relaciono esta imaxe coa saudade pola mirada perdida do home, na que se percibe nostalxia, melancolía… En definitiva, o que ou definiría como saudade.

Concurso fotográfico: Saudade B

concurso fotográfico

O departamento de Lingua Galega e Literatura convoca este ano por vez primeira o concurso fotográfico máis orixinal do noso IES. Le as bases, pensa, pon a proba a túa creatividade, cámara en ristre e.... Envia a túa fotografía co texto alusivo á SAUDADE a linguagalegaxm@gmail.com. Anímate!!

O PRAZO DE PRESENTACIÓN DE FOTOGRAFÍAS REMATA O DÍA 12 DE MAIO

O PRAZO DE VOTACIÓN REMATA O DÍA 14 DE MAIO ÁS 14:30

Certame literario das Letras Galegas

O departamento de Lingua Galega e Literatura convoca un ano mais co gallo da conmemoración das Letras Galegas, o concurso de narrativa e poesía dirixido a todo o alumnado do Ies Xoán Montes. Anímate e participa.