ORIENTACIÓNS SOBRE TÉCNICAS DE ESTUDO E HÁBITOS ALTAMENTE EFICACES.

1. Autoavaliación.

Expresión dos coñecementos de xeito activo: explicamos a outras persoas o que aprendemos e permitimos que nos fagan preguntas ao respecto.

A autoavaliación é útil incluso cando apenas temos coñecementos sobre algo. Antes de aprender algo novo podemos preguntarnos e dicirnos o que sabemos sobre o tema. Esta reflexión axuda a incorporar os novos coñecementos e a xuntalos cos xa existentes.

2. Aprender en pequenas doses.

Aprender pouco a pouco ao longo do tempo é mellor que tragarse unha grande cantidade de coñecementos de xeito concentrado.

Debe distribuírse o plan de estudos en segmentos pequenos e introducir de xeito regular as fases de comprobación e de distensión entre as unidades didácticas.

3. Preguntarse: “porqué”.

Tratar de investigar e descubrir por un mesmo. En vez de aprender en base a respostas e solucións, é mellor procurar a inferencia do coñecemento. É certo que leva máis tempo pero funciona mellor.

4. Saber o que (aínda) non se sabe.

Buscamos a relación entre o novo aprendizaxe e o que xa sabíamos. “¿que ten isto que ver co que xa sabía?”, “onde teño dúbidas ou lagoas sobre isto?”.

5. Aprender de xeito diverso.

Ler, anotar conceptos­clave, autoexplicarse as interrelacións, contárllelo a outros e facerse preguntas.

Erros a evitar:

1. Estudar moito dunha vez. Mellor un pouco todos os días.

2. Fronte ás técnicas rutinarias illadas (subliñar, resumir,...) usar diversas.

3. Recoller datos e memorizalos sen pensar. O importante é entender.

4. Medo a equivocarse. A timidez é contraproducente.

5. Xeralmente, escoitar música estridente e co volume alto.

REGLAS DE OURO:

1. Para aprender hai que escoller, discriminar, distinguir o importante do irrelevante,...

2. Hai que relacionar: todo o que aprendemos está relacionado...

3. Tamén hai que esquecer: a información mais recente despraza á antiga,...

4. Para aprender hai que sentir. Procurar aplicar sentimentos positivos ao que aprendemos: emocionarmos,...

FINALMENTE:

­ Expresar o coñecemento coas propias palabras é mais proveitoso que o estudio pasivo.

­ Con respaldo emocional (amigos) aprender é mais doado.

­ Aprendido non é igual a recordado.