24 xaneiro
Hoxe toca analizar posibilidades de AVALICIÓN.
Algúns aspectos que tratamos foron:
- 3 TIPOS: SUMATIVA, FORMATIVA E AUTOAVALIACIÓN
-Importancia da AVALIACIÓN DIFERENCIADA.
-AVALIACIÓN DE COMPETENCIAS (KIRKPATRIK EVALUATION MODEL): REACCIÓN
– APRENDIZAXE
- COMPORTAMENTO (mais difícil de cuatificar)
- RESULTADOS
-FERRAMENTAS ÚTILES PARA MEDIR COMPETENCIAS E COMPORTAMENTO:
- Portfolios.
- Simulacións.
- Diálogo na clase.
- Táboas (“rubrics”) con criterios explícitos que miden o progreso en diferentes competencias.
ANALIZAMOS UN CASO COA DINÁMICA “FISH BOWL”
https://sites.google.com/a/dcsdk12.org/etil-academycadre/fishbowl-socratic-seminar
Dúas profesoras comentan o caso de 3 alumnos (Pedro, Filipe e Omar) en Historia e Portugués.
En Historia os 3 teñen unha nota de 4 sobre 5. En Portugués, Filipe e Pedro tamén teñen un nivel superior a 4. Omar, que procede de Angola e vive cuns parentes porque os seus pais están en Angola, traballa coma os outros pero nos exames obtén apenas un nivel de 3. Pola súa actitude e comportamento a profesora considera que a nota final podería ser similar á de Pedro e Filipe. É xusto?
WARM WATER (ASPECTOS POSITIVOS):
Os profesores observadores consideramos que si é xusto porque hai que valorar tamén o traballo, o comportamento e o que progresou Omar, os problemas que superou.
COLD WATER (ASPECTOS NEGATIVOS):
-Hai exames externos e o resultado será probablemente diferente.
-O dominio da lingua oficial do país é imprescindible para o futuro, para seguir os estudos ou desenvolver calquera traballo, mesmo os menos cualificados.
-Pode crear falsas expectativas. Está cerficando unha competencia superior á que o alumno posúe.
-Ambigüidade. Na materia de Portugués non só se avalía a competencia na lingua.
-O resto dos alumnos poden considerar a decisión inxusta porque, con peor traballo, Omar leva a mesma nota. Pode ser desmotivador para eles.
-Hai que pensar nas consecuencias da decisión: Omar podería ter que repetir curso se non logra un certo nivel en portugués.
Tamén vimos a posibilidades dalgunhas FERRAMENTAS DIXITAIS: nearpot.com, Padlet, thinglink.com, kahoot.it, quizizz, edpuzzle, plickers e Learning apps.