Marzo 2018

Obradoiro sobre racismo, igualdade e valores

Ao longo desta semana, o alumnado de ESO reflexionou sobre o racismo  nun obradoiro conducido por Antoinette Torres Soler, unha muller cubana de raza negra que chegou a España no 2007 a través dun matrimonio mixto.Ela estívonos contando moitas das súas experiencias dende que chegou; xa antes de chegar, a xente dicía que ela se trasladaba a España para conseguir os papeis e para gañar diñeiro e non por amor ao seu marido, co que actualmente leva doce anos casada e ten unha filla. Tamén nos contou a ocasión na que estaba ..... seguir lendo a crónica de JORGE QUELLE - 3º ESO no blogue de Perdourando.

Morre Stephen Hawking, formidable divulgador científico

En Oxford, Reino Unido, o 8 de xaneiro de 1942, nace Stephen Hawking. Aos seus 21 anos a súa vida cambiaría para sempre ao ser diagnosticado de Esclerose Lateral Amiotrófica (ELA), unha enfermidade dexenerativa que o deixou postrado nunha cadeira de rodas. Este 14 de marzo de 2018, aos seus 76 anos, faleceu na súa casa de Cambridge. É autor dunha gran parte dos descubrimentos da astrofísica moderna, como as novas teorías do espazo-tempo e a radiación dos buracos negros.

Para facer unha pequena reseña sobre este físico teórico, contamos coa colaboración de Cándida Campos, profesora de física e química no IES Persouro de Burela, a cal nos prestou un pouco do seu tempo para contestarnos a preguntas sobre Stephen Hawking para poder saber algo máis sobre el. .... seguir lendo no blogue de Perdourando a entrevista de Andrea Santos Pereiro – 4º ESO B

Charla STEM: QUE TEN QUE VER A QUÍMICA CON NÓS?

O venres 16 de febreiro tivo lugar na biblioteca do IES Perdouro unha charla sobre química (biotecnoloxía, fármacos, plásticos…) para o alumnado de 3º e 4º da ESO.

O profesor de Química Orgánica da USC, Ricardo Rigueira Vega, falounos sobre a importancia e o uso da química nas nosa vidas e na natureza, así como a súa utilización nos fármacos, nos plásticos… Nesta charla tamén nos definiu palabras como biotecnoloxía, ecoloxía, nanotecnoloxía e outras ciencias.

Despois, púxonos exemplos da relación desta ciencia con aspectos da nosa vida cotiá. Por exemplo, coa alimentación e a maneira de cociñar ou de conservar os alimentos. O café non ten o mesmo sabor se o facemos a 90ºC ou a 110ºC, é dicir, coa temperatura a que o elaboramos na casa ou a que se utiliza nunha cafetería. Tamén aprendemos por que os alimentos se conservan grazas ao escabechado ou á curación (deshidratación), etc.

Expuxo tamén o caso de principios químicos naturais como o extraído da semente dun tipo de teixo que se utliza en tratamentos contra o cancro. Como a produción natural non é suficiente, a industria química fabrica un principio químico sintético baseado no natural para poder satisfacer as necesidades a nivel mundial.

Grazas tamén aos avances da bioquímica, a anestesia puido producirse a gran escala, o mesmo que ocorre coa aspirina. A continuación, incidiu na importancia práctica desta disciplina e nas mentiras que sobre ela utilizaron grandes industrias para vender os seus produtos.

Para rematar puxo exemplos de publicidade relacionada coas ciencias para saber o que comprar e o que non.

A charla finalizou cunha rolda de preguntas que o profesor contestou moi amablemente.

Foi unha charla moi teórica pero tamén moi interesante, xa que permitiu ampliar o noso coñecemento tanto de Tecnoloxía, como de Física e Química.

Eu paro - 8 de marzo

Acto revendicativo conxunto celebrado esta mañá entre os dous institutos de Burela. Alumnas e profesoras, xuntas somos máis.

A concentración feminista tivo lugar no patio do IES Monte Castelo de 12 h a 14h e interviron varias rapazas de bacharelato de ambos institutos lendo textos, poemas, recitados propios e fragmentos de obras literarias en prol da muller. María Areán, Iria Fernández, Andrea Rivas, Romina Pereira, Clara Iglesias, Florecia Santos, Claudia Olaya e Maka Ledo foron ... seguir lendo no blogue de Perdourando e poder ver os vídeos