Poesía no camiño

O vindeiro 22 de outubro o IES Lucus Augusti acollerá o recital "Poesía no camiño"

Lugar / hora: Salón de actos / 11:45 a 13:25

Alumnado: 1º BAC de Humanidades e CC SS

Organiza: Departamento de Filosofía

Descrición: O proxecto de Fundación Uxío Novoneyra forma parte da programación O Teu Xacobeo” da Xunta de Galicia e ten como obxectivo recuperar a memoria das referencias e influencias da temática xacobea na poesía actual, seguindo a ruta do libro “Arrodeos e desvíos do Camiño de Santiago (Ámeto Mítico)”. Trátase dunha experiencia de escrita itinerante no que participan os poetas Grace Wells, Demián Rabilero, Tálata Rodríguez, Diego Horchowski, Fátima N. Delgado y María Luiza Fernandes da Silva, procedentes de Irlanda, Cuba, Colombia, Arxentina, Galicia e Brasil, respectivamente.

A experiencia ten como obxectivo recuperar influencias coma a lírica provenzal e a mística sufí que chegaron as nosas terras polos Camiños, recuperar o ámeto mítico, esa xeografía soñada do país que imaxinou Uxío Novoneyra. Ademáis de reactivar a temática xacobea trátase tamén de achegar ao alumnado ao feito poético en vivo.

DEPARTAMENTO DE FILOSOFÍA

Xefe/a de departamento:

JUAN CARLOS FERNÁNDEZ NAVEIRO

Horario de reunión semanal:

Martes, 11.15

Profesores/as do departamento

Profesor/a

Materia/s que imparte

Recepción

Pais/nais

Alumnos/as

JUAN CARLOS FDEZ.NAVEIRO

VALORES ÉTICOS

MAR CARBALLO CELA

COEDUCACIÓN

CARMEN GONZÁLEZ LÓPEZ

ASIGNATURAS IMPARTIDAS:

FILOSOFÍA - 1º BACHARELATO

HISTORIA DA FILOSOFÍA - 2º BACHARELATO

PSICOLOXÍA - 2º BACHARELATO

COEDUCACIÓN - 1º BACHARELATO

VALORES ÉTICOS - 1º, 2º, 3º, 4º ESO

HISTORIA DA FILOSOFÍA - 2º BAC. ADULTOS

PSICOLOXÍA - 2º BAC. ADULTOS

Neste curso non temos libros de texto oficiais.

Consultar os textos recomendados con cada profesor.

Propoñemos como recomendados os seguintes textos:

Título do libro

Editorial

FILOSOFÍA 1                 FILOSOFÍA  1         Varios  978-84-8-349-421-9  Rodeira-Edebé

PSICOLOGÍA

Vela León, J.A.

978-84-8483-845-6  Laberinto
VALORES ÉTICOS ESO  VALORES ÉTICOS 1, 2, 3, 4 X.Martí Orriols / C. Prestel Alfonso     Vicens Vives

Historia de la Filosofía

Laberinto

Vicens Vives

Anaya

DEPARTAMENTO DE FILOSOFÍA

ACTIVIDADES EXTRAESCOLARES

Curso 2019/2020

-Viaxe a Atapuerca/Museo Evolución Humana (Burgos),  para 1º BAC. A realizar en outubro.

-Colaboración co Clube de Letras do IES.

A realizar en horario lectivo no Instituto:

-1º Bacharelato/Coeducación século XXI: Charlas sobre prevención da violencia de xénero.

-Valores Éticos (ESO): Charlas con internos do cárcere de Bonxe sobre prevención de drogodependencias.

-Psicoloxía 2º Bach: Charla con psicólogo/a experto en problemáticas xuvenís.

-Aula de poesía no Camiño de Santiago. Para alumnado de BAC de Humanidades e CC.SS., a realizar o 22/10/2019.

-Charla (por determinar) sobre filosofía contemporánea para Bacharelato de Humanidades e CC.SS.

-Promoción e divulgación da Olimpiada de Filosofía (que este curso celebra a súa fase final en Santiago en abril de 2020).

Programaciós 2019/20

Pendentes de 1º de BAC:

·         A asignatura dividirase en 2 partes, según a estructura que se detalla a continuación.
·         Dentro de cada parte haberá que facer un traballo sobre algunha das temáticas correspondentes a esa parte, e un exame sobre as mesmas.
·         O exame computará un 70% da nota, e o traballo un 30%. Neste valorarase a orixinalidade do plantexamento.

·         As partes para traballar e examinarse son:

1ª parte:

-Cuestións xerais sobre o significado da filosofía en relación coa ciencia, e cuestións históricas sobre a orixe da filosofía.

-A constitución do coñecemento e teorías da verdade.

-Natureza e Cultura.

-1º exame: a finais de xaneiro

-entrega do traballo: o día do exame.

2ª parte:

-Reflexións filosóficas sobre o ser humano.

-Teorías éticas. Significados da liberdade.

-Teorías políticas. O contrato social.

-2º exame: abril

-entrega do traballo: o día do exame.