Xeografía e Historia

Riscos globais

No 1º trimestre do curso 2023/24, na materia de Xeografía e Historia impartida en 3º ESO, o alumnado estivo traballando de forma conxunta co fin de elaborar un informe o impacto ambiental do cambio climático en diferentes accidentes xeográficos ubicados en distintos continentes.

Nos traballos adxuntos pódese ver:

  1. Imaxe satélite do accidente xeográfico.
  2. Mapa coa localización do accidente xeográfico.
  3. Riscos ambientais: resumo da problemática do cambio climático que está afectando a este accidente xeográfico.
  4. Imaxes da apariencia do accidente xeográfico a pé de campo.

 

 

 

Visita ao Mosteiro de Oia

O 14 de abril de 2023 o alumnado de 2º ESO e 4º ESO realizou unha visita guiada ao Real Mosteiro de Oia. Nesta actividade os alumnos e alumnas puideron coñecer os feitos máis significativos dos 600 anos nos que estivo activa esta institución, a cal foi o lugar de residencia dos coñecidos como "monxes guerreiros", ata chegar a converterse durante a Guerra Civil Española nun campo de concentración do bando sublevado. 

Desta forma, o alumnado puido coñecer o modo de vida dos monxes, apreciar a arte románica e barroca que forman deste monumento, e ver os grafitos realizados sobre as paredes polos prisioneiros republicanos que estiveron presos neste lugar.

Relación da climatoloxía coa paisaxe

Dentro do proxecto de Meteoescolas, o alumnado de 2º ESO estivo realizando un traballo de investigación na materia de Xeografía e Historia no que tiveron que buscar imaxes sobre os distintos tipos de paisaxes que existen no territorio español, e relacionalos coas características climatolóxicas asociadas a cada tipo, co fin de amosar a influencia do clima sobre as características paisaxísticas.

Para facer este traballo formaron grupos de 4 persoas, nos que crearon unha presentación seguindo as indicacións da Guía da actividade (ver adxunto).

Os mellores traballos aparecen recollidos na documentación adxunta.

 

Saída didáctica Tui

O venres 21 de outubro de 2022 o alumnado de 2º ESO visitou a Catedral de Tui, como parte das actividades complementarias da materia de Xeografía e Historia. Durante esta visita, o alumnado puido coñecer a historia deste monumento a través da visualización dos escudos de armas das familias nobres que contribuíron á súa construción, proceso durante o cal estiveron acompañados de dous guías do Museo Diocesano Catedralicio de Tui.

Despois da visita á catedral tamén fixeron un percorrido polo casco histórico, co fin de coñecer a ruta xudía, é dicir, os restos do pasado que conectan Tui coa comunidade de xudeus e xudeoconversos que viviron nela.

No seguinte vídeo pódese ver unha selección das fotografías tomadas durante a visita.

Saída didáctica a Tui

O venres 17 de decembro de 2021, o alumnado de 2º ESO do CPI de Cova Terreña foi de visita a Tui, como parte das actividades extraescolares da materia de Xeografía e Historia. O obxectivo desta saída didáctica era que coñecesen o patrimonio histórico e artístico desta cidade, que tivo un protagonismo indiscutible no pasado medieval de Galicia. Deste modo, os alumnos e alumnas puideron contemplar o legado da arte románica e gótica que está presente na catedral de Tui, así como os restos do barrio xudeu que forman parte do seu centro histórico, mentres dous guías turísticos lles ían dando explicacións sobre a relevancia histórica e artística de todo aquilo que ían observando.

Nas fotos que se adxuntan pódesen ver algúns dos monumentos que foron visitados, tales como a fachada principal da catedral de Tui, a súa torre e claustro, así como algunhas das rúas da ruta xudía.

Análise de datos meteorolóxicos

Na materia de Xeografía e Historia,
como parte do proxecto de Meteoescolas, durante este primeiro
trimestre o alumnado de 1º ESO estivo consultando en MeteoGalicia
os datos de temperaturas, precipitacións e refacho máximo de varias estacións
meteorolóxicas repartidas por toda Galicia. A finalidade deste proxecto era que
o alumnado fose capaz de explicar cal é a relación que existe entre a presenza
das borrascas e os anticiclóns e as variacións dos datos meteorolóxicos.

Nos arquivos adxuntos pódese consultar a guía con
todos os pasos que o alumnado tivo que realizar para desenvolver este proxecto,
así como os mellores traballos resultantes do mesmo.

OLIMPíADA DE XEOGRAFÍA 3º ESO

 

Este ano unha seleción dos alumnos de 3º ESO participou na I Olimpíada de Xeografía a distancia, organizada polo Colexio oficial de Xeógrafos de Galicia

Os nosos alumnos enfrontáronse a outros colexios e institutos a través dun exame online con diversas preguntas. Non resultamos gañadores nesta ocasión, pero xa veremos o ano que vén...

Queremos agradecer aos participantes, que obtiveron un diploma e un pequeño agasallo, o seu esforzo e dedicación, e á organización, que salvaron as dificultades para levar a cabo a Olimpíada nun ano coma este.

 

 

Comentario de datos meteorolóxicos

Na materia de Xeografía e Historia, como parte do proxecto de Meteoescolas, o alumnado de 1º ESO estivo consultando en MeteoGalicia os datos de temperaturas e precipitacións de varias estacións meteorolóxicas repartidas por toda Galicia, co fin de explicar as causas das variables mensuais rexistradas durante o ano 2020.

Para poder levar a cabo a análise dos datos extraídos, o alumnado tivo que consultar os Informes Climatolóxicos elaborados por MeteoGalicia. 

Desta forma, puideron constatar a relación que existe entre a presenza das borrascas e os anticiclóns e o aumento ou diminución das temperaturas e as precipitacións.

Nos arquivos adxuntos pódese consultar a guía con todos os pasos que o alumnado tivo que realizar para desenvolver este proxecto, así como os mellores traballos resultantes do mesmo.

PLAN DE CONTINXENCIA. DEPARTAMENTO DE XEOGRAFÍA E HISTORIA

 

PLAN DE CONTINXENCIA

HORARIO

Seguiremos, segundo  o indicado dende a dirección do centro, o mesmo horario que nas clases presenciais, adicando a primeira media hora a clase mediante Webex ou Aula Virtual, e os 20 min. restantes ao traballo individual dos alumnos.

HORARIO DE TITORÍA AO ALUMNADO E FAMILIAS

Seguiremos, da mesma forma, o horario de titorías que temos no modo presencial.

No caso de 2ºA, Luisa Aldao ten a titoría co alumnado os luns de 16:10- 17:00h, e coas familias os mércores de 11:30- 12:20h.

 

No caso de 4ºA, María Pérez ten a titoría co almunado os martes de 13:10-14:00h, e coas familias, o mesmo día de 12:20 a 13:10h.

CORREOS ELECTRÓNICOS DE CONTACTO CO PROFESORADO.

María Luisa Aldao: marialuisa.aldao@edu.xunta.es

María Pérez: mariaiesarte@gmail.com

 

PLATAFORMA VIRTUAL EMPREGADA

Aula Virtual do CPI Cova Terreña:

https://www.edu.xunta.gal/centros/cpicovaterrena/aulavirtual/

4º A/B ECONOMÍA

 

8-XUÑO-2020

 

Hola a tod@s!

 

-Para esta semana propóñovos o visionado da película “En busca de la fecicidad”, de Gabriele Muccino, 2006, e facer un pequeño resúmen da mesma (máximo unha carilla), que podedes enviar ó correo inesgeografiahistoria@gmail.com (No apartado ASUNTO, poñede o voso NOME E APELIDOS e o CURSO 4º).

 

OS ALUMN@S QUE TEÑEN SUSPENSA A SEGUNDA AVALIACIÓN TERÁN QUE REALIZAR AS SEGUINTES TAREFAS (TEMA 4) :-Pagina 79, Actividades 27 e 28 (El sostenimiento del sistema social español).

 

O último día para entregalas é o próximo venres 12 de xuño.

 

Un saúdo!.

 

2º ESO XEOGRAFÍA E HISTORIA ACTIVIDADES

 

8-XUÑO-2020

 

Hola a tod@s!

 

-Para esta semana propóñovos o visionado da película “El rey Arturo (King Arthur)”, de Antoine Fuqua (Estados Unidos, 2004)e facer un pequeño resúmen da mesma (máximo unha carilla), que podedes enviar ó correo inesgeografiahistoria@gmail.com (No apartado ASUNTO, poñede o voso NOME E APELIDOS e o CURSO 2º).

 

O último día para entregalas é o próximo venres 12 de xuño.

 

Un saúdo!.

 

1º ESO XEOGRAFÍA E HISTORIA

 

DÍA 8 -XUÑO-2020:

 

Hola a tod@s!

 

-Para esta semana propóñovos o visionado da película “Gladiator”, de Ridley Scott. Estados Unidos, 1999 e facer un pequeño resúmen da mesma (máximo unha carilla), que podedes enviar ó correo inesgeografiahistoria@gmail.com (No apartado ASUNTO, poñede o voso NOME E APELIDOS e o CURSO 1º).

 

O último día para entregalas é o próximo venres 12 de xuño.

 

Un saúdo!.

 

A TRANSICIÓN ESPAÑOLA

SEMANA DO 8 AO 11 DE XUÑO

Últimas actividades de Xeografía e Historia!! Noraboa aos que chegaches ao final con todo o traballo ao día! Espero que teñades unha boas vacacións merecidas. 

 

Podedes atopar as últimas actividades do novo tema, A TRANSICIÓN ESPAÑOLA,  coa súa Presentación correspondente na Aula Virtual. Son soamente 5 actividades e fixádevos ben que ao ser as últimas adiantei a data de entrega ao xoves.

Calquera dúbida enviádesme un correo. Vémonos nas dúas videoconferencias desta semana. Non faltedes!

Moito ánimo!

A arte Barroca

SEMANA DO 8 AO 12 DE XUÑO

 

Xa estamos aquí! Estas son as últimas actividades de Xeografía e Historia!

Foi un camiño con algúns obstáculos pero xa están superados. 

Podedes atopar as actividades na Aula Virtual,un documento de Word coas preguntas e xusto enbaixo o lugar para entregalas. 

 

Espero que as disfrutedes, a data límite de entrega adiántase ao xoves, pero é soamente unha actividade con 5 ou 6 apartados.... calcúlolle unha media horiña.

Moito ánimo a todos!

INICIACIÓN A LA ACTIVIDAD EMPRENDEDORA Y EMPRESARIAL ( para los alumnos de esta materia)

ELEVATOR PITCH

Aunque parezca increíble hemos llegado al final.

En unos días todo habrá terminado y la mayoría de vosotros se despedirá del colegio que les vió crecer. 

Como última actividad os propongo una de las más chulas, un ELEVATOR PITCH:

  • Se trata de convencer a un posible inversor de que invierta en vuestra idea, y para ello solo tenéis el tiempo que tarda un ascensor en subir a la  planta 12. Son 20 segundos. 

 

  • Debido a la situación excepcional que estamos viviendo tendremos que flexibilizar las normas, por lo que no es obligatorio hacerlo en grupo, si queréis y podéis mejor, así os repartís el trabajo, si no, lo hacéis individual que no pasa nada. 

 

  • Tenéis que redactar, practicar y grabar un discurso de 20 segundos explicando las ventajas de vuestro proyecto, ese en el que estábamos trabajando en clase antes de que todo esto empezara. 

 

  • La idea original es en un ascensor, pero evidentemente con la que está cayendo no podéis grabarlo en un ascensor, no pasa nada, lo hacéis al aire libre si queréis, pero en todo caso guardando siempre los dos metros de distancia de seguridad. 

 

  • Os dejo una explicación sencilla y clara de cómo hacerlo, con 3 ejemplos y una correctora de excepción en el vídeo de EduCaixa que encontraréis en el Aula Virtual junto con la ENTREGA de vuestro  vídeo con fecha límite el jueves 12 de junio.

O FRANQUISMO

SEMANA DO 1 AO 5 DE XUÑO

 

Queridos alumnos:

Xa estamos a piques de chegar ao final. Soamente un último esforzo. 

Lembrade enviar canto antes as actividades atrasadas, especialmente se son de recuperación. 

As de esta semana xa están dispoñibles na Aula Virtual. Comezamos novo tema, O FRANQUISMO. Atoparedes os epígrafes, a Presentación de Power Point e o documento con 6 actividades sinxelas sobre o tema. 

Ademáis, faremos dúas videoconferencias, mércores e xoves. Como sempre atendo as vosas dúbidas por correo e se alguén quere falar conmigo pode solicitalo ou quedar despois da clase. 

Moito ánimo a todos!!

A Europa do Barroco I

 SEMANA DO 1 AO 5 DE XUÑO

Estimados alumnos:

Esta semana comezamos o último tema,. Parece incible que xa pasara o curso e non nos queden máis que un par de semanas. 

Tendes xa na Aula Virtual o traballo para esta semana, fixádevos que a entrega é para o venres. 

Atoparedes un vídeo do Terzos españois e as actividades, que engado aquí por se acaso. 

Teremos tamén dúas videoconferencias para poder comentar  o tema e a arte barroca.

Moito ánimo!

O primeiro que tendes que facer e ler, comprender e suliñar o tema 12, é apaixoante. 

Son un par de actividades sinxelas mais a continuación da lectura de Alatriste, fixádevos que a entrega é para o venres. A por todas!

  • Esquema da do exercicio 25 da páxina 340 do libro de texto. 
  • Liña do tempo con cores da monarquía hispánica do século XVII. Aquí ademáis da datas e os reis, engadide os feitos principais.Tendes un exemplo na páxina 317.
  • Ler os seguintes tres capítulos de Alatriste, chegando así ao capítulo 9 incluido. Espero que o estedes disfrutando, 

4º A/B ECONOMÍA

 

 

Hola a tod@s!

 

Para esta semana as actividades propostas para facer son as seguintes:

 

-Páxina 190 : Actividades 24, 25 e 26.(Formas de pensar: Análisis científico.¿Comprar o alquilar una vivienda?).

 

-Visionado do documental “Casas vacías, las nuevas ruinas”, que podedes atopar no seguinte enlace

 

https://www.youtube.com/watch?v=ZhTZrwv4Whc

 

OS ALUMN@S QUE TEÑEN SUSPENSA A SEGUNDA AVALIACIÓN, EN LUGAR DE FACER AS ACTIVIDADES MENCIONADAS, TERÁN QUE REALIZAR AS SEGUINTES (DO TEMA 3):-Página 61: Actividades 29 e 30. (Investiga y actúa: Los precios como mecanismo de información de los mercados).

 

As actividades podedes envialas ó correo inesgeografiahistoria@gmail.com (NO APARTADO ASUNTO, POÑEDE O VOSO NOME E APELIDOS E O CURSO ).

 

O último día para entregalas é o próximo venres 5 de xuño.

 

Un saúdo!.

 

 

2º ESO XEOGRAFÍA E HISTORIA ACTIVIDADES

 

DÍA 1-XUÑO-2020:

 

Hola a tod@s!

 

Co obxetivo de reforzar os contidos tratados ó longo do curso, as actividades propostas para esta semana correspóndense co tema “As cidades da Europa medieval” e son as seguintes:

 

-Páxina 127: Actividades 1 (Fontes iconográficas: A vivenda artesá) e 2 (A arte no seu contexto: As feiras medievais).

 

-Visionado do documental “La Edad Media Ciudades mercaderes y artesanos”, que podedes atopar no seguinte enlace https://www.youtube.com/watch?v=9jA20waUNYQ

 

As actividades podedes envialas ó correo inesgeografiahistoria@gmail.com (No apartado ASUNTO, poñede o voso NOME E APELIDOS e o CURSO 2º).

 

O último día para entregalas é o próximo venres 5 de xuño.

 

Un saúdo!.

 

1º ESO XEOGRAFÍA E HISTORIA ACTIVIDADES

 

DÍA 1 -XUÑO-2020:

 

Hola a tod@s!

 

Co obxetivo de reforzar os contidos tratados ó longo do curso, as actividades propostas para esta semana correspóndense co tema “A civilización grega”, e son as seguintes:

 

-Páxina 225: Actividades 37, 38 e 39.

 

-Visionado da película “Troya (Troy). Wofgang Petersen. Estados Unidos, 2004: película que se centra nos acontecementos que deron lugar á famosa guerra entre troyanos e gregos fai más de trinta séculos, que será por sempre recordada polos poemas homéricos que recrearon de forma mitolóxica os feitos acontecidos. Tra-la fuxida de Helena ( a muller de Menelao, rei de Esparta) co príncipe troiano Paris, os gregos consideran o feito como unha afrenta de honor e asediarán os muros de Troia durante dez anos ata a súa rendición, tra-lo mítico episodio do cabalo no que parte do exército grego logrou pasar os muros da cidade.

 

As actividades podedes envialas ó correo inesgeografiahistoria@gmail.com (No apartado ASUNTO, poñede o voso NOME E APELIDOS e o CURSO 1º).

 

O último día para entregalas é o próximo venres 5 de xuño.

 

Un saúdo!.

 

Distribuir contido
Punto Laranxa contra o acoso escolar

Eventos

« Maio 2024 »
LunMarMérXovVenSábDom
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031