Skip to Content

CIENCIA

A MULLER E A NENA NA CIENCIA

O 11 de Febreiro celébrase o día da muller e a nena na ciencia. No centro elaboramos unha exposición de importantes mulleres vinculadas a este ámbito, libros de ciencia e mulleres, e como non podía faltar, o biblicromo en conmemoración deste día.

 

CIENCIA - ESPAZO STEM

 

O obxectivo fundamental desta liña de actuación encadrada dentro do apartado de Bibliotecas Creativas de BibliOia do CEIP Mestre Manuel García é impulsar o ámbito científico.

Es liña de actuación está composta dunha análise das necesidades, unha proposta de obxectivos concretos, materiais e posibles actividades á desenvolver, que impulsen a calidade na ensinanza da ciencia dende un punto de vista máis práctico e motivador.

A alfabetización científica adaptada ás distintas idades do alumnado e a introdución e aplicación do método científico forman parte do currículo e permítenlles coñecer e entender situacións cotiáns e o mundo que os rodea

Este traballo coa ciencia pode desenvolver no alumnado o razoamento científico e pensamento crítico, fomentando a curiosidade e a investigación aspectos relevantes na súa formación, ademais das distintas competencias clave.

ÁMBITOS DE ACTUACIÓN

OBXECTIVOS 

Os obxectivos principais desta liña de actuación son:

1. Adquirir un fondo de materiais mínimo que o alumnado poida ter como referente para a aproximación ao método científico.
2. Aplicar o método científico nas situacións cotiás e próximas.
3. Comprender as características da ciencia e as súa importancia na sociedade.
4. Fomentar a curiosidade, a observación e a experimentación.
5. Combinar razoamento científico e pensamento crítico.
6. Aprender a traballar en equipo.
7. Aprender os procedementos básicos nun laboratorio ou espazo científico.
8. Aprender a coidar e manter o material ordenado e limpo.
9. Ser e actuar de maneira cada vez máis autónoma, resolvendo situación cotiás con actitude positiva e superando dificultades.
10. Participar de forma activa nas actividades propostas.
11. Iniciarse na práctica real adaptada do método científico para abordar conceptos científicos do currículo.
12. Favorecer no alumnado a necesidade de facerse preguntas e chegar a conclusións a través da investigación coñecendo o por que dos feitos que suceden ao seu redor.

 

MATERIAIS DO ESPAZO STEM

Entre algúns dos materiais que dismpoñemos no espazo STEM-CIENTÍFICO son:

 

NORMAS DO EZPAZO STEM

ACTIVIDADES QUE SE REALIZAN

  • Talleres de coñecemento do material científico.

  • Traballo cos cambios de estado.

  • Efecto do calor sobre líquidos e sólidos.

  • Mesturas e disolucións.

  • Separación de mesturas: tamizado, filtración, ebullición evaporación, decantación...

  • Estudio do solo.

  • Observación dos seres vivos: mofo, células de cebola...

  • Reaccións químicas.

  • Electricidade: uso de xeradores, interruptores, motores, pequenos circuítos...

  • Xogo co magnetismo e imantación.

  • Medidas da masa, volume e densidade (sólidos e líquidos).

  • Talleres de alimentación e ciencia.

  • A descomposición da luz.

  • Taller de reciclaxe de papel.

  • Magnetismo e imantación.

  • Son: teléfono, estetoscopio, viaxe do son...

  • Clasificación dos animais.

  • Experiencias coas plantas.

  • Robótica.

  • Realización de maquetas e construccións.
  • Etc.

  

 

 

Distribuir contido


by Dr. Radut