Dinamización Lingüística

...

O PARLADOIRO Curso 2018/2019

LETRAS GALEGAS 2019

De novo estamos celebrando o día das Letras Galegas. Este ano adicado a ANTONIO FRAGUAS.

Antonio Fraguas Fraguas destacou como investigador nos campos da historia, da etnografía e do folclore, entre outros. O seu traballo está recollido en numerosas publicacións, fundamentalmente como colaboración en revistas ou obras colectivas. En todo caso, tamén publicou un considerable número de monografías, entre as que podemos sinalar, a título de exemplo, as seguintes:

• Geografía de Galicia (1953)
  • Historia del Colegio de Fonseca (1956). Tese de doutoramento
  • Aportacións ó cancioneiro de Cotobade (1985)
  • Romarías e santuarios (1988)
  • Do Entroido (1994)
  • A festa popular en Galicia (1995)

DÍA DE ROSALÍA (XAVI e DAVID, 5º PRI.)

Día de rosalia

O 24 de febreiro e o día adicado a Rosalia de Castro, este ano cadra en domingo.  Fai 182 anos do nacemento da nosa poeta galega.

Rosalia de Castro naceu en Santiago de Conpostela en 1837. Casou con Manuel Murguía e tivo varios fillos. Faleceu o 15 de xullo de 1885 aos 48 anos en Padrón, de cáncer de úteno.

Foi unha poeta e novelista galega moi importante. Un dos poemas máis populares escritos por ela chámase Cantares galegos. Hoxe na hora de ler no salón de actos recordaremos algúns poemas máis.

Escribir en galego no século XIX, non resultaba fácil por un gran numero de razóns. A maior parte delas estaban unidas ao pensamento e estruturación da sociedade do momento, a lingua galega estaba moi desaparecida e non lle facían caso.
´Resultado de imagen de rosalia de castro

24 DE FEBREIRO CELEBRAMOS O DÍA DE ROSALÍA

Para celebrar o día de Rosalía no cole este ano o equipo de Dinamización Lingüística propúxonos facer un video coas familias, lendo os seus poemas.

Aquí tedes o resultado, esperamos que vos guste.CLICA na imaxe para ver o video.

Visita da ESCOLA de DANZA VILA de BAIONA

O pasado mércores tivemos unha visita moi especial no colexio, dous bailaríns e o profesor da Escola de Danza Vila de Baiona. Trouxeron os traxes tradicionais galegos de gala e peza a peza foron mostrándonos como se visten para facer os bailes. A continuación o profesor (Eduardo) ensinounos os movementos básicos para bailar unha muñeira e os bailaríns (Rubén e Bea) nos acompañeron e bailaron unha xota moi bonita.

Espero que algún neno ou nena do colexio se anime a disfrutar desta actividade. Mandamos unha nota a casa coa información de hora e lugar das clases.

CLICA na imaxe si queres ver algunhas fotos.

VISITA DO APALPADOR

Esta semana recibimos no colexio unha visita inesperada. O entrañable Apalpador veu á nosa biblioteca xusto cando estábamos contando o seu conto. Saudounos a todos e falounos do que facía polo Courel, cortar leña, apañar castañas e facer carbón.

Apalpounos as barrigas e como estaban ben cheiñas, deixounos un agasarro en vez dunha cunca de leite e unhas castañas.

Como nos gustou a visita deste persoaxe tradicional!!!  Imos ser moi bos para que volva o ano que ben!!!

CLICA na imaxe e verás ao apalpador.

O PARLADOIRO - CURSO 2017/2018

CLICA na imaxe para ver a revista completa

TEATRO 6º

As alumnas e alumnos de 6º de primaria sorprendéronnos con esta comedia teatral titulada "A consulta da doutora Casilda".

Diálogos destornillantes e situacións desesperante para o doutor que non da feito con estes pacientes tan rebeldes.

TEATRO 5º

Resultado de imagen de cataventos e cía

Hoxe os nenos e as nenas de 5º de primaria, sorprendéronnos coa representación teatral de "Cataventos e Cía".

A verdadeira historia de Amanda, a Princesa, e Leonardo, o Poeta, foi o que nos contaron moi ben este aprendices de actores. Quedamos sorpendidos cos diálogos, xestos e decorados destes rapaces e rapazas que nos meteron nunha historia de amor preciosa.

Resultado de imagen de cataventos e cía