TRÍPTICO DE ADMISIÓN

 

Prema nas imaxes para velas nun tamaño maior:


 

 

 

30 de xaneiro - Día da Paz

Para conmemorar o Día da Paz o colexio Centieiras realizou varios murais colectivos que están expostos na entrada do centro. Ademais hoxe cantamos dúas cancións escollidas para este día: De que che vale? e O mundo é grande.

 

 

CÓNTOCHE ALGO? - terceira edición-

E chega a terceira entrega da actividade Cóntoche algo?

Nótase que imos mellorando cada mes.

 

Noraboa a todos e a todas porque cada vez temos novas aprendizaxes da nosa cultura.

 

E grazas, unha vez máis, A TODAS AS FAMILIAS  pola vosa axuda e colaboración.

Estamos recuperando moitas tradicións e lendas que pensabamos esquecidas!

 

Lembrade que o GALEGO é a nosa lingua!!

 

Vémonos en febreiro con novas proxeccións!!!!

 

VISITA Á EXPOSICIÓN "TERRAS DE SALITRE"

O alumnado de 1º e 2º de Educación Primaria realizou unha visita á exposición "Terras de salitre" da fotógrafa Cristina Mittermeier. Alí aprendemos sobre o mar de plástico e o que temos que facer para evitar que aumente de tamaño, descubrimos o que leva Cristina na súa mochila e vimos fotografías preciosas. Gustounos moitísimo!

 

MATES EN FAMILIA

Esta semana tocaba taller de MATES EN FAMILIA, e como non podía ser doutro xeito, unha vez máis contamos coa axuda das familias para poder levalo adiante nas distintas aulas de infantil.

As nenas e nenos de 4º de infantil desfrutaron realizando un xogo de grafomotricidade e dous de contar, clasificar e comparar. O que máis lles gustou foi “PESCAR GOMIÑAS” e, coma sempre, a avaliación da sesión foi positiva, colocándose todas e todos na cariña alegre. Moitas grazas ás mamás de Roque e Aitana.

En 5º de infantil traballaron as tiradas cos dados (representando cada cantidade que nos saía co número correspondente), ordenaron a baralla de menor a maior e a carón de cada número fixeron torres de policubos do tamaño que indicaba cada grafía (incluso algún se animou a seguir facendo torres de tamaños maiores). Tamén traballaron a lóxica colocando cubitos de xeo no lugar correspondente nas oveiras e, finalmente, asociaron cantidade coa grafía nos vasiños de cores da mesa de luz. Definitivamente, a MESA DE LUZ foi o que máis gustou, pois calquer material que usemos nela convírtese especial e diferente. Moitas gracias á nai de Javi e á nai e ao pai de Miguel pola súa participación.

En 6º de infantil, aproveitando que están a  estudar o Polo Norte, recortaron COPOS DE NEVE de seis puntas súper sinxelos e botaron unhas partidiñas coa BARALLA DE PEIXES, na que gaña o peixe máis grande (maior) xa que come aos pequenos (menores).  Fixeron  outras actividades como tiradas de dado para sumar ou formar un número con palillos utilizando as decenas para maior rapidez. Grazas a  Lucía, Ana, Marta e a Noelia.

 


COIDAMOS AS PLANTAS

Sofía e Óscar foron os encargados de traer as plantas este mes de Febreiro na clase de 4º de Infantil. En 4 anos os responsables foron Carlos e Miguel e Emma , Asier e Óscar na aula dos maiores, en 5 anos. Entre outras responsabilidades  regan, quitan as follas secas, observan coa lupa e ata debuxan a planta. Na clase de 6º de Infantil o aguacate de Óscar causou moito interese, pois trouxo o  óso en auga con raíz e están esperando a que saia  a planta. Cada día entran directos cara ao aguacate porque queren sorprenderse e velo saír. Nesta ocasión levaremos a cabo o  seu cultivo  xa que queremos  plantalo en terra.

 


CONTACONTOS DE KALANDRAKA

Onte os nenos e nenas de Educación Infantil e de 1º de Educación Primaria gozamos da presencia de Sara e Alex, contadores de Kalandraka. Entre outros contáronnos A Ratiña Presumida, Elmer e Dez dedos nas Mans e dez dedas nos Pés! Todo acompañado con diferentes melodías, foi moi divertido!

 

 

Visita ao xacemento o Caldoval

Visita ao xacemento O Caldoval

O pasado 8 de febreiro o alumnado de 3º e 4º de Ensino Primario realizou unha saída educativa ao concello de Mugardos.

Alí visitaron o centro de interpretación de O Caldoval, xacemento romano no que se recollen os únicos baños privados con palestra descubertos en todo o noroeste peninsular.

Viron un "balneum" rural doméstico que formaba parte dunha "villa a mare" habitada entre os séculos I e V. Descubriron como vivían e se coidaban os habitantes da Galicia romana, o funcionamento dos baños públicos, e as características de cada unha das estancias do circuíto termal, así como a que dedicaban o seu tempo libre: deportes, xogos...

Gustoulles moitísimo e sóubolles a pouco!

UN MAR DE PALABRAS

Continuamos unha semana máis realizando coa axuda das familias os talleres que tanto nos gustan. Nesta ocasión mergullámonos no obradoiro “Un mar de palabras” para traballar moitas cousas relacionadas coa lectoescritura.  

En  4º de Educación Infantil  traballaron a motricidade a través da utilización de pinzas para coller tapóns na auga, colocar chinchetas en porexpan, e coser. A actividade estrela nesta ocasión foi a "PESCA DE TAPÓNS". Moitas grazas as nais de Óscar e de Aitana pola axuda prestada.

En 5º de Educación Infantil traballaron a grafomotricidade, o bingo de imaxes e palabras, ordenaron o abecedario coas letras escritas en tacos de madeira, e, con pinzas, capturaron letras que atoparon na  sopa de letras para logo gardalas no seu lugar correspondente. Despois dunha valoración final positiva todos e todas chegaron a un acordo: gañaron por goleada as LETRAS DOS TACOS DE MADEIRA E O BINGO!!! Agora queda seguir traballando con estes materiais que tanto nos gustan!!! Gracias Lourdes, Ana e Vanesa por facelo posible.

 

En 6º de Educación Infantil o ROBOT DOC, cando aparece,  sempre é moi ben recibido aínda que sexa para avanzar cara a palabras que riman coa que ten Doc. De rimas tamén foi o taller de buscar as parellas que rimaban cos sufixos dados.  O noso dicionario segue presente pero con moita máis soltura o seu manexo; nel, ademáis de buscar palabras, tamén as anotan. O que resultou máis complicado foi facer frases cos policubos, pensado para que separen ben as palabras  nunha frase, pero aínda custa un poco. Grazas Miguel, Lucía, Diego e Ana pola vosa colaboración.



CALENDARIO DO MES DE FEBREIRO CON ESCARVADENTES

Así é como  quedou o calendario do mes de febreiro  despois de decidir se o faciamos do xeito rápido utilizando decenas ou lento con unidades. Pois como podedes ver  quixeron con atadiños de decenas,  que xa confeccionaran nun taller de “mates en familias”, é agora utilizámolos  en moitas ocasións.

O calendario forma parte das rutinas de aula diaria pero sempre con pequenas variables. Nesta ocasión a representación foi con escarvadentes, para que vaian identificando o día e o número que corresponde cos escarvadentes representados. Observamos e manipulamos os escarvadentes, de tal xeito que, para facer o seguinte día tan so tiñan que engadir un escarvadentes.

Isto de contar con decenas gústalles  máis que con unidades, porque todo o que sexa facelo máis rápido, xa sabedes... !

 

Como suxerencia podedes facer o número de cada día con escarvadentes e veredes como a actividade resulta motivadora.



ATOPAMOS UN TESOURO: AS RIMAS

Aínda que xa levabamos dende setembro  facendo o abecedario que contén rimas de animais, non foi ata hai pouco que se deron conta realmente da sonoridade das rimas.  Agora buscan paellas de rimas,  fan frases con esas rimas, escriben e len  poesía, acertan adiviñas... Pero sobre todo xogan e xogan aprendendo cada día MÁIS, sen percatarse, coa CESTA DOS OBXECTOS QUE RIMAN. Esta cesta está chea grazas a colaboración das familias, xa que as nenas e nenos viñeron cos seus obxectos felices e con moitas gañas de participar.

Seguimos coas rimas e agora toca atopar as que riman cos seus nomes. Que estaremos a preparar?

Mentres isto non chega deixámosvos aquí estas páxinas para que vos animedes a seguir xogando cos vosos fillos e fillas na casa ás rimas veredes que ben o pasades!!

https://youtu.be/zZQYzFpjY54

http:/cuidadoinfantil.net/rimas-para-ninos.html

https://youtu.be/TR7H<43lwl8

 

 


MATES EN FAMILIA

Nova sesión de MATES EN FAMILIA. Neta ocasión tocounos traballar o conteo, as formas xeométricas e as cores. O que máis lles gustou foi o CAZA ABELLAS e, como vedes, todas e todos estaban felices ao rematar. Moitas grazas as mamás de Paula e de Manuel pola axuda.

No taller de  Mates en familia de 4 anos traballamos unha morea de cousas; con Yolanda xogamos aos atributos dos bloques lóxicos, con Rosa puxemos enriba de cada número PEDRIÑAS DE CORES que tanto nos encantan para traballar a direccionalidade das grafías, con Manuel traballamos a descomposición dos números repartindo fichas de forma equitativa e finalmente, coa nosa super profe de apoio Teri traballamos as sumas con policubos. Moitísimas grazas familias pola vosa colaboración, sen vós non sería posible!!!!

 Na aula dos maiores de Infantil, o panel do 100 da moito xogo e tanto buscamos números, familias, pandillas, anteriores ou posteriores como números ao chou. Co verme do 100 marcaron números e visualizamos as decenas cunha cor diferente.  Outro taller que atopamos nesta sesión dun Mar de Palabras, foi o de formar decenas con 10 unidades de escarvadentes e unha goma, xa que é moito máis rápido cando queremos contar cantidades grandes. Anotamos os números que faltaban nas series e como taller estrela, porque así resultou na avaliación  por mayoría, destacou o de DOBRAR PANOS.  Esta actividade é moi importante nas nosas vidas diarias  e certo é que a utilizarán en moitas ocasións.

 

Grazas Darío, Laura, Marisa e Marta.



ATOPAMOS UN ESPELLO NO PATIO

"Atopamos un espello no patio"

Con este enunciado sorprendimos ás nenas e nenos ao rematar o recreo. Contestaban:"¿donde está?", "¿de quién es?"... "Non é de ninguén, é un espello natural" dixémoslles. Pero moi pronto o atoparon. Vaia sorpresa, que grande! E alí estaban eles e elas reflexados nas pozas do chan. Tamén estaban reflexandos o cole, as casas, as árbores, sinais de tráfico, tendais de roupa, un cable eléctrico, fiestras,... Foi todo un descubrimento.

Distribuir contido