Charla Obradoiro de Banda Deseñada de Inés Vázquez Ramallal

Para acceder a todas as imaxes pinchar no enlace

Un alumnado moi COMICo

Na véspera do Día das Letras Galegas tivemos a honra de recibir a visita dunha das figuras máis importantes da Banda deseñada en Galicia e fóra da nosa terra: a escritora Inés Vázquez Ramallal, autora do libro Aldara. A lenda do cervo branco (Demo Editorial), proposta polas profesoras Carmen Edreira e Teresa Pastor Novo para o seu alumnado de 1o ESO. O dito volume foi galardoado nos Premios Follas Novas do libro galego, na categoría de banda deseñada. E non foi casual escoller esta data, por varias razóns: a principal, polo seu compromiso coa lingua propia, ao levar o galego ao eido da banda deseñada.

Tamén cómpre salientar o feito de que a obra recende á nosa terra por cada recuncho xa que, como a propia autora manifestou, situou a acción da obra no leste da provincia de Lugo, por terras dos Ancares, indo a documentarse in situ sobre costumes, vivendas tradicionais, carácter das xentes, ... E, como boa galega, concretamente do concello de Carral, inseriu na historia elementos fantásticos e do mundo do Alén, ao puro estilo de Ánxel Fole.

Sen dúbida a rapazada gozou da maxia de ter diante dos seus ollos a persoa que ideou esa historia e quedou abraiada non só pola explicación de como creou esta obra, senón tamén pola magnífica clase maxistral que deu asemade, cun pequeno obradoiro que impartiu sobre os elementos da banda deseñada. Ademais, o alumnado tivo o privilexio de ter nas súas mans os bosquexos dos debuxos do libro, feitos a lapis, e que autora non dubidou en mostrar con sumo pracer.

Por último, os rapaces e rapazas marcharon felices coas súas dedicatorias personalizadas en cadanseus libros, que lles asinou a escritora, todo isto decorado cos traballos de banda deseñada que o alumnado elaborou, baixo a supervisión do seu profesor de Plástica Carlos Montes Pedreira.

Teresa Pastor Novo (Profesora de Lingua Galega e Literatura e coordinadora do EDLG)