Agregador de novas

Educación achega 553.000 euros a 110 ANPAS de toda Galicia para cofinanciar os servizos de comedor escolar que xestionan

Novas eduxunta - Sáb, 2019-09-21 11:00
Summary: O Goberno galego financia ata un máximo do 50 por cento do custo deste servizo en cada centro Idioma Gallego

Un total de 110 ANPAS de toda Galicia resultaron beneficiadas coa convocatoria de axudas da Consellería de Educación, Universidade e Formación Profesional para o cofinanciamento do servizo de comedor escolar xestionado polas asociacións, federacións ou confederacións de nais e pais do alumnado dos centros públicos non universitarios dependentes da Consellería e que imparten os niveis de ensinanza básica obrigatoria ou o segundo ciclo de educación infantil;   e que se corresponde co curso 2018-19.

O Diario Oficial de Galicia publica a relación de que obteñen apoio financeiro para este servizo, para o cal a Consellería destina un total de 553.000 euros.

A Consellería financia ata un máximo do 50 por cento do custo do servizo do comedor do centro escolar correspondente. As axudas, que se outorgan en réxime de concorrencia competitiva, poderán ser empregadas para sufragar o custo diario do menú por comensal e polos días de asistencia destes ao comedor, así como, se é o caso, a vixilancia e coidado do alumnado durante o uso do comedor.

Tamén poden destinarse a costear os gastos orixinados pola contratación de persoal para atender o alumnado con necesidades específicas e os derivados da contratación de pólizas de seguro vinculadas directamente á prestación do servizo de comedor escolar.

BolsasComedores escolaresEnsinanzas de réxime xeralConsellería de Educación, Universidade e Formación ProfesionalServicio de Xestión de Comedores Escolares dos Centros Docentes non UniversitariosAlumnadoFamiliasCentros
Categorías: Novas

Carmen Pomar dálles a benvida aos docentes en prácticas que se incorporan ao sistema educativo este curso

Novas eduxunta - Sáb, 2019-09-21 10:00
Idioma Gallego

A conselleira de Educación, Universidade e Formación Profesional, Carmen Pomar, deulles a benvida esta mañá aos docentes en prácticas que este curso se incorporan ao sistema educativo galego e que hoxe participaron nunha xornada de formación inicial específica celebrada en Santiago.

Pomar subliñou que a formación do profesorado é un “factor determinante” na calidade do sistema educativo; de aí que o seu departamento estea a facer unha importante aposta por unha oferta formativa flexible e orientada segundo as temáticas e especialidades, e que tamén teña en conta as demandas, as necesidades e os intereses dos propios docentes.

 

Información xeralFormaciónConsellería de Educación, Universidade e Formación ProfesionalProfesorado
Categorías: Novas

Educación ultima o Protocolo de dislexia, que facilitará a intervención preventiva desde a escola ante dificultades de aprendizaxe do alumnado

Novas eduxunta - Ven, 2019-09-20 16:42
Summary: Así o anunciou hoxe a conselleira Carmen Pomar con motivo das IV Xornadas Galegas de Dislexia que se celebran en VigoA conselleira de Educación, Universidade e Formación Profesional asegurou que esta guía busca ser unha axuda para a detección precoz e intervención psicoeducativa destas alumnas e alumnosPomar subliñou que un dos principais retos da educación do século XXI é a atención á diversidade, “que vai unida, de xeito indisoluble, coa potenciación do talento”Lembrou que neste curso se vai reforzar a orientación coa incorporación dun segundo orientador nos vinte centros educativos con maior número de alumnado Idioma Gallego

A Consellería de Educación, Universidade e Formación Profesional está ultimando o Protocolo para a intervención psicoeducativa da dislexia e/ou outras dificultades específicas de aprendizaxe, que en breve vai estar a disposición do conxunto da comunidade educativa galega. Así o anunciou hoxe a conselleira Carmen Pomar con motivo das IV Xornadas Galegas de Dislexia organizadas pola Asociación Galega de Dislexia (AGADIX) que se celebran en Vigo, nun acto no que estivo acompañada da delegada territorial da Xunta en Vigo, Corina Porro.

A conselleira de Educación explicou que este protocolo, -que se configura como unha guía de axuda na detección e intervención psicoeducativa acorde á realidade de cada unha desas alumnas e alumnos-, vai servir de apoio tanto aos profesionais do ensino como ás familias. Unha iniciativa que -en palabras da conselleira- “pon de manifesto a preocupación da Consellería de Educación para que todo o alumnado encontre na escola o espazo adecuado para o seu desenvolvemento persoal e social”. “Sen dúbida -abondou- un dos grandes retos da educación do século XXI é a atención á diversidade, que para min vai unida, de xeito indisoluble, coa potenciación do talento”.

Precisamente Galicia foi pioneira no conxunto do Estado en contar cun Decreto de atención á diversidade do alumnado, a través do cal se foron implementando unha serie de protocolos como os de TDAH, TEA, Atención Educativa domiciliaria ou Diabetes, aos que se van sumar en breve os de dislexia e de altas capacidades, todos eles ferramentas esenciais para avanzar no desenvolvemento dun sistema educativo inclusivo e equitativo que, á súa vez, contribúen á construción dun clima escolar positivo e respectuoso coa diversidade.

Ademais, este mesmo curso vaise reforzar a dotación de orientadores nos centros escolares (todos eles contan cun orientador), cun segundo profesional naqueles vinte centros con maior número de alumnado; a maiores dos especialistas en Pedagoxía Terapéutica (PT) e Audición e Linguaxe (AL), os equipos de orientación específicos (EOE), os coidadores e os intérpretes de lingua de signos que traballan no sistema educativo galego.

A conselleira aproveitou a súa intervención para poñer en valor a organización destas xornadas por parte de AGADIX, aos que agradeceu a colaboración activa e as achegas realizadas para a elaboración do Protocolo para a intervención psicoeducativa da dislexia que será presentado proximamente.

Atención á diversidadeEnsinanzas de réxime xeralConsellería de Educación, Universidade e Formación ProfesionalProfesoradoAlumnadoFamiliasCentros
Categorías: Novas

Educación acometerá unha rehabilitación enerxética en oito centros escolares en 2020, cun investimento de 5,2 M€

Novas eduxunta - Ven, 2019-09-20 11:48
Summary: Trátase do CEIP de Palmeira (Ribeira), CEIP Monte dos Postes (Santiago de Compostela), IES Lama das Quendas (Chantada), CEIP Pedro Casielles Rollán (Xove), CEIP Padre Feijoo (Allariz), CEIP Curros Enríquez (Celanova), CPI da Cañiza (A Cañiza) e CEIP do Carballal (Marín)En todos eles levarase a cabo unha reforma que incremente a eficiencia enerxética e que abrangue actuacións específicas en cubertas, fachadas, carpinterías e luminarias, entre outrasDesde 2016 a Consellería realizou intervencións deste tipo en 38 centros (8 deles rematados ao inicio deste curso), que supuxeron un investimento de máis de 18 millóns de euros Idioma Gallego

A Consellería de Educación, Universidade e Formación Profesional vén de encargar os proxectos para a rehabilitación enerxética completa en oito centros escolares de Galicia -a razón de dous por provincia- no vindeiro ano 2020, unha actuación que suporá un investimento total de máis de cinco millóns de euros.

Os centros obxecto desta actuación son CEIP de Palmeira (Ribeira), CEIP Monte dos Postes (Santiago de Compostela), IES Lama das Quendas (Chantada), CEIP Pedro Casielles Rollán (Xove), CEIP Padre Feijoo (Allariz), CEIP Curros Enríquez (Celanova), CPI da Cañiza (A Cañiza) e CEIP do Carballal (Marín).

Deste xeito, o departamento que dirixe Carmen Pomar, continúa coa aposta firme pola mellora das infraestruturas escolares co fin de ofrecer un maior confort aos seus usuarios á vez que acadar un aforro nos custes de mantemento dos edificios. A iniciativa enmárcase na actualización do Plan de Dotación de Infraestruturas Educativas posto en marcha en 2016, e que conta cun orzamento global de 199,7 millóns de euros ata 2021.

En todos os casos, os traballos supoñen unha reforma enerxética e funcional dos  centros, que xeralmente abranguen actuacións específicas en cubertas e fachadas (illamentos), carpinterías (substitución por ventás con rotura de ponte térmico), luminarias (substitución por equipos de alta eficiencia enerxética) e outros elementos das instalacións. Estas actuacións complementaranse con outras actuacións, como o pintado de aularios ou posibles melloras funcionais segundo o establecido nos proxectos técnicos. Faranse tamén melloras estéticas e funcionais coa incorporación dunha imaxe corporativa única a través da gama de cores empregadas nas aulas, así como en todos os elementos identificativos e sinaléctica dos centros.

Segundo as previsións que manexa a Consellería, de aquí a finais deste ano procederase á redacción de cada un dos proxectos (xa encargados), coa intención de que o proceso de licitación e adxudicación de obras estea rematado antes do vindeiro xuño de 2020.

Balance 2016-2018

Desde que se puxo en marcha esta acción, en 2016, a Consellería leva investidos máis de 18 millóns de euros en obras de rehabilitación enerxética e integral de 38 centros escolares (todos eles foron construídos hai décadas) ao longo de catro anos.

De feito, no presente ano acometéronse obras deste tipo en Noia, Teo, Láncara, Lugo, Maside, Ourense, Cerdedo-Cotobade e Vilagarcía de Arousa. Todas estas obras estaban rematadas ao inicio do curso escolar.

Aposta polo medio ambiente

Con estas actuacións a Consellería dá cumprimento á Estratexia Europa 2020 e á Estratexia de aforro e eficiencia enerxética no sector público galego para o período 2015-2020, na que a Xunta de Galicia é pioneira entre o conxunto de administracións públicas.

Co investimento en actuacións de eficiencia enerxética e mellora funcional nos centros búscase un aforro enerxético e un menor custo derivado do consumo de luz e calefacción. De feito, as actuacións realizadas entre 2016 e 2019 supuxeron un aforro en termos enerxéticos de 8,3 millóns de kw/hora anuais. Ademais de incrementar o confort nos centros educativos, contribúese a un modelo de desenvolvemento sostible e á concienciación e sensibilización dos máis pequenos na importancia do coidado do medio ambiente.

Como en anos anteriores, os proxectos foron encargados a arquitectos novos nos que se tivo en conta a perspectiva de xénero nun sector laboral (construción) no que a contratación de mulleres é notablemente inferior.

Construcións e mellorasEnsinanzas de réxime xeralConsellería de Educación, Universidade e Formación ProfesionalCentros
Categorías: Novas

Axudas para a acreditación, estruturación e mellora de centros de investigación do SUG cofinanciadas polo Fondo Europeo de Desenvolvemento Rexional (Feder), no marco do programa operativo Feder Galicia 2014-2020, para o exercicio 2019

Novas eduxunta - Ven, 2019-09-20 10:39
Idioma Gallego

Xúntase a Orde do 19 de setembro de 2019 pola que se establecen as bases reguladoras para a concesión, en réxime de concorrencia competitiva, das axudas para a acreditación, estruturación e mellora de centros de investigación do Sistema universitario de Galicia, cofinanciadas polo Fondo Europeo de Desenvolvemento Rexional (Feder), no marco do programa operativo Feder Galicia 2014-2020, e se procede á súa convocatoria para o exercicio 2019.

  • Próxima publicación no DOG
  • O prazo de presentación de solicitudes será dun mes a partir do día seguinte ao da publicación da Orde.

Cál é obxecto destas axudas?

Axudas para acreditación, estruturación e mellora de centros de investigación do Sistema universitario de Galicia (SUG), entendidas como estruturas organizativas de investigación que integran recursos, capacidades e obxectivos para mellorar a súa eficacia.

Quen pode solicitar estas axudas?

As universidades do SUG e destinaranas aos centros de investigación do SUG que obteñan a acreditación como tales nesta convocatoria.

Tipo e intensidade da axuda

Tipo de convocatoria: réxime de concorrencia competitiva
Tipo de axuda: axuda a fondo perdido
Intensidade da axuda: 100%
Orzamento total: 20.480.000 euros

Contía e duración

As axudas serán de aplicación por un período de 4 anualidades.
Nas anualidades de 2020, 2021 e 2022 a contía mínima da axuda que se concederá será de 400.000 €, dos que polo menos 320.000 euros serán fondos Feder, e a máxima de 1.000.000 € dos que polo menos 800.000 serán fondos Feder. Na anualidade 2019 aplicarase o mesmo criterio en función da puntuación obtida tendo en conta que a cantidade mínima será de 5.000 euros e a máxima de 10.000 euros.

A onde acudir?

Consellería de Educación; Universidades e Formación Profesional
Secretaría Xeral de Universidades
Subdirección Xeral de Promoción Científica e Tecnolóxica
Servizo de Planificación e Estruturación da Investigación
San Caetano, s/n 15781 Santiago de Compostela
Teléfono: 881995156
Email: promocioncientifica.educacion@xunta.gal

File:  Orde do 19 de setembro de 2019 (Próxima publicación no DOG)Tema: BolsasEnsinanza: UniversidadeDepartamento: Secretaría Xeral de UniversidadesSubdirección Xeral de Promoción Científica e Tecnolóxica UniversitariaServizo de Planificación e Estruturación de InvestigaciónColectivo: Alumnado
Categorías: Novas

Educación renova a súa colaboración coa ONCE para a atención especializada a 366 alumnos con discapacidade visual

Novas eduxunta - Xov, 2019-09-19 13:22
Summary: A conselleira Carmen Pomar e mailo delegado territorial da ONCE en Galicia, Manuel Martínez, asinaron a addenda ao convenio que arrancou en 2013 A Consellería destina a esta medida de atención á diversidade máis de 230.000 euros durante este curso Idioma Gallego

A Consellería de Educación, Universidade e Formación Profesional vén de renovar a súa colaboración coa Organización Nacional de Cegos Españois (ONCE) para prestar atención especializada, inicialmente, a 366 alumnas e alumnos con discapacidade visual en centros educativos de toda Galicia. A conselleira de Educación, Universidade e Formación Profesional, Carmen Pomar, e mailo delegado territorial ONCE en Galicia, Manuel Martínez Pan, asinaron hoxe a addenda ao convenio entre ambas institucións (que arranca no ano 2013), o que fai posible que 6 profesores do corpo de mestres desenvolvan as súas tarefas profesionais nos equipos específicos da ONCE, prestándolle apoio ao alumnado cego ou con discapacidade visual, tanto en educación primaria e 1º e 2º da ESO, como en centros e unidades de educación especial. A Consellería destina a este convenio un total de 230.227,85 euros para o curso 2019/20.

Ao abeiro deste acordo facilítase o acceso do alumnado con discapacidade visual escolarizado en centros ordinarios aos recursos tecnolóxicos e á transcrición e gravación a braille dos libros de textos e dos materiais curriculares. Deste xeito, favorécese a súa inclusión educativa, á par que unha atención especializada e axeitada ás súas necesidades.

En concreto, o convenio permite establecer un marco de colaboración para a atención educativa do alumnado con cegueira ou deficiencia visual grave, así como das súas familias e dos centros educativos aos que asistan; promover a coordinación dos servizos educativos e dos complementarios, organizando e facendo rendibles os recursos das diferentes institucións; e facilitar a conformación de equipos específicos para a atención educativa a este alumnado.  

Neste sentido, o obxectivo do convenio é a unión de forzas para darlle cumprimento ao compromiso fixado pola Consellería a partir da publicación do Decreto 229/2011, do 7 de decembro, polo que se regula a atención á diversidade do alumnado dos centros docentes da Comunidade Autónoma de Galicia. Neste caso xúntanse os recursos materiais da ONCE ao capital humano do profesorado que cede a Consellería neste acordo.

A contía total destinada por Educación a este fin desde que se puxo en marcha a colaboración coa ONCE no ano 2013 ascende a máis de 1,4 millóns de euros.

Atención á diversidadeEnsinanzas de réxime xeralConsellería de Educación, Universidade e Formación ProfesionalEntidades autonómicasProfesoradoAlumnadoFamiliasCentros
Categorías: Novas

Puntuacións provisionais dos premios extraordinarios de educación secundaria obrigatoria ao rendemento académico correspondentes ao curso 2018/2019

Novas eduxunta - Xov, 2019-09-19 11:54
Idioma GallegoAnuncio principal: Convocados os premios extraordinarios de educación secundaria obrigatoria ao rendemento académico correspondentes ao curso 2018/2019

Xúntanse as Puntuacións provisionais dos premios extraordinarios de educación secundaria obrigatoria ao rendemento académico correspondentes ao curso 2018/2019

Servizo relacionado: Premios ao alumnadoTema: Premios autonómicosEnsinanza: Educación secundaria obrigatoriaDepartamento: Servizo de Avaliación e Calidade do Sistema EducativoColectivo: AlumnadoFamiliasCentros
Categorías: Novas

Concesión das axudas destinadas ao cofinanciamento dos servizos de comedor escolar xestionados polas asociacións de nais e pais do alumnado dos centros públicos non universitarios para o curso 2018/2019

Novas eduxunta - Xov, 2019-09-19 07:49
Idioma Gallego

Xúntase a Resolución do 9 de setembro de 2019 pola que se conceden as axudas destinadas ao cofinanciamento dos servizos de comedor escolar xestionados polas asociacións de nais e pais do alumnado dos centros públicos non universitarios dependentes desta consellería, para o curso académico 2018/19.
 

Anuncio principal: Convocadas as axudas destinadas ao cofinanciamento dos servizos de comedor escolar xestionados polas asociacións de nais e pais do alumnado dos centros públicos non universitarios para o curso 2018/2019Tema: Comedores escolaresEnsinanza: Ensinanzas de réxime xeralDepartamento: Subdirección Xeral de Recursos Educativos ComplementariosServicio de Xestión de Comedores Escolares dos Centros Docentes non UniversitariosColectivo: AlumnadoFamilias
Categorías: Novas
Distribuir contido