Aula Sensorial

A ESTIMULACIÓNMULTISENSORIAL E O ENTORNO

Queremos compartir con vós neste post, un pouco de información para que entendades tamén, porque nos plantexamos a conveniencia deste espazo no centro.

A estimulación multisensorial é a presentación controlada de estímulos a través dos canais sensoriais cunha función eminentemente terapéutica e/ou educativa.

É unha potente ferramenta que segundo as evidencias permite:

A nivel social: Aumenta condutas prosociais e promove condutas adaptativas con xeneralización.

En canto a emoción e conduta: Estado emocional positivo, sensación de intimidade e relaxación. Diminúe as condutas disruptivas.

No ámbito Cognitivo: Efecto positivo sobre a concentración. Estado de alerta e resposta ao contexto Mellora a calidade de vida: actividades acordes ao perfil sensorial Organización e regulación da percepción e a acción, e con elo, da linguaxe, o pensamento, a emoción e incluso a memoria. Intervención en primeiras etapas comunicativas Estimulación cognitiva.

A nivel Sensoriomotor: Procesamento sensorial Habilidades motoras funcionais Conciencia de sí mesmo ferramentas para rehabilitar o equilibrio e a marcha Modelo sensoristasis

O que se pretende con este espazo é estimular dende a súa etapa evolutiva, habilitar contextos facilitadores, unha interacción que lle permita construír aprendizaxes e xerar nos nenos e nenas sentimentos de competencia.

ENTORNO MULTISENSORIAL

"Un lugar donde se pueden desarrollar las estimulaciones básicas del desarrollo y, por tanto, emerja el placer sensomotriz: expresión evidente de la unidad de la personalidad del niño, puesto que crea unión entre las sensaciones corporales y los estados tónicoemocionales y permite el establecimiento de la globalidad”(Aucouturier ,1985)

É un ambiente de estímulos controlados, onde se facilita a exploración, o descubrimento e o goce de diferentes experiencias sensoriais

Que posibilita un despertar sensorial mediante sensacións primitivas, intensas, holísticas, de alto contido emocional que xeneren respostas adaptadas.

É un entorno enriquecido que pode influír na estrutura do cerebro mediante os mecanismos de plasticidade cerebral dependente da experiencia

Un entorno accesible física y cognitivamente, dotado de elementos que proporcionan estímulos preferentemente primarios.

Facilita a comprensión do medio e de un mesmo e invita á exploración.

Os materiais dos que queremos dotar a aula permitirán traballar os tres sistemas sensoriais: exteroceptivo, propioceptivo e interoceptivo.

Neste espazo son múltiples os obxetivos de intervención que se poden plantexar neste entorno:

• Respostas ante variacións de estímulos (visuais, táctiles, propioceptivos, etc.)
  • As emociones e os recordos
  • Narración e comunicación: comprensión, descrición, relacións, vivencias, etc.
  • O ritmo e o movimiento con música e apoio visual
  • Atención, concentración, anticipación, etc.
  • Recoñecemento de persoas e de obxectos
  • Memoria e interpretación visual
  • Psicomotricidade, exploración do entorno, motricidade grosa, motricidade fina
  • Coñecemento de corpo
  • Relaxación

E outros moitos.

Esperamos que esta síntesis teórica poda aclarar e amosar os múltiples aspectos positivos que este espazo pode xerar no alumnado.

O DESENVOLMENTO DO PROXECTO

O CEIP San Xosé Obreiro inicia este proxecto no curso académico 2019/2020 coa súa participación no progama Arteixo Innovación.

Esta idea se nos plantexa ao analizar as necesidades do noso centro.

Detectamos cada vez mási dificultades no alumnado relacionadas con: a falta de estimulación a idades temperás, concentración na realización das tarefas, relacións óptimas con seus iguais, aumento de conductas disruptivas,...

A situación derivada da pandemia provocada polo COVID 19, deixa en pausa este proxecto que volve a retomar no curso 22/23. Momento no que dende o equipo de TIC´s se analiza cal é o espazo máis axeitado para instalar dita aula e se inicia a transformación da mesma, tendo en conta que a aula estrá destinada principalmente a alumnado en idades temperás (E.I. e 1º ciclo de E.P.), e tamén a aqueles alumnos/As cons dificultades conductuais, de atención ou que presenten necesidades educativas especiais derivadas de trastornos como o espectro autista, retrasos madurativos, etc.

Pero por supusto nel terá cabida a intervención con todo o alumnado do centro.

Aproximadamente no mes de marzo o espazo está creado e se lle presenta o alumnado, levando a cabo sesións de exploración dos materiais dos que dispoñemos que son principalmente de estimulación visual e táctil.

No presente curso 2023/2024 iniciamos un PFPP para profundizar neste ámbito e sacar o máximo rendemento a este espazo do que dispoñemos no centro. Isto nos leva a facer pequenas modificacións en canto a disposición de materiais, a coñecer como planificar as sesións dentro do espazo, a analizar que materiais debemos adquirir que nos permitan estimular outros sentidos, etc.

E puxémonos mans a obra, así que vos iremos contando máis cousiñas.