Proxecto de Dinamización lingüística (2019-2020)

Proxecto Dinamización lingüística

Premio Anual Otero Pedrayo para Alumnado de ESO e Bacharelato

Otero PedrayoA Fundación Ramón Oero Pedrayo, co apoio da SXPL, convoca o Premio Anual Otero Pedrayo para Alumnado de ESO e Bacharelato, co fin de contribuír ao coñecemento e perpetuar o legado do escritor ourensán. O prazo límite de envío dos traballos, escritos ou audiovisuais, das dúas categorías (individual e de grupo) será o 20 de febreiro.

Consultade as bases

O Día das Letras Galegas adícase a R. Carvalho Calero

A RAG adiou a celebración das Letras Galegas ata o 31 de outubro pola alerta sanitaria da Covid 19. Porén, queremos adiantar aquí unha pequena referencia a esta destacada figura da nosa lingua.

Ricardo Carvalho Calero (Ferrol, 1910 – Compostela, 1990) foi un dos maiores intelectuais galegos do século XX, tanto como ensaísta e creador como por ser un incansábel galeguista. Estudou dereito na Universidade de Santiago e interesáronlle desde cedo a literatura e a política. A Guerra Civil frustra a súa traxectoria e despois de loitar no bando republicano é represaliado pola ditadura franquista. En 1965 tórnase o primeiro profesor de galego da Universidade. A partir de 1975 comeza a defender as posicións reintegracionistas para o galego, o que provocaría que fose marxinado polas institucións.

Bótalle unha ollada a esta breve animación sobre Carvalho Calero que resume a súa vida e traxectoria literaria.

Polo Samaín, botamos un conto... ou máis!

O Samaín chegou un ano máis ao noso instituto, e o alumnado de 1º e 2º ESO protagonizou toda unha sesión de narración oral que prestou a adultos e pequenos. A actividade comezara xa días atrás coa preparación da sesión de contos, escollidos desde o departamento de Lingua Galega e o equipo de DLG, para dar a coñecer e traballar relatos enraizados na nosa tradición. Xa logo, desde as titorías, artellouse a dramatización das historias, a caracterización e a posta en escena.

A mocidade fala pouco galego