Animación á lectura

DÍA DAS BIBLIOTECAS

O 24 de outubro, DÍA DAS BIBLIOTECAS, tivemos un contacontos moi especial no colexio.  O mestre Álvaro de música contounos o conto do PAPÓN.

BOLSAS QUE VEÑEN E VAN

Na escola de San Paio quixeron aproveitar o bo tempo e sairon ao bosque a contarlles as árbores, aos mouchos e a mascota Xoaniña Rosalía os contos que levaron nas bolsiñas laranxas o fin de semana.

ANTÓN COMODÓN

Antón foi un neno que cando era cativo facíanlle todo na casa, non facía falta que aprendera nada se non quería. Cando medrou, tiña un axudante, Nicolás, que era o encargado de facerlle todo. Un día Nicolás pensou que xa tiña cartos suficietes para poder ir as Illas Verdes.

Antón non sabía vivir sen axuda: nin vestirse, nin abotoarse os zapatos, nin tan sequera comer só a sopa!

Así pois decidiu comezar unha longa viaxe en busca de Nicolás, atravesando campos, cidades e lugares descoñecidos para él, como unha granxa e un porto.

Durante a súa viaxe Antón foi aprendendo moitas cousas. Cando por fin chegou as Illas Verdes e encontrou a Nicolás deuse conta que aprendera unha chea de cousas e que era capaz de valerse por sí mesmo e foi entón cando decidiu quedarse a vivir e botarlle unha man a Nicolás co seu carriño dos xeados como dous bos amigos.

Un conto que fixo reflexionar aos nen@s sobre a importancia de facer eles as cousas. Aquí vos deixo algúns  dos seus traballos.

21 DE MARZO: DÍA DA POESÍA

Este ano adicámoslle o día da poesía a un dos referentes da literatura española do século XX. O ano pasado conmemorouse o centenario do seu nacemento. Nós dende o noso CRA querémoslle facer unha merecida homenaxe por adicarlle gran parte da súa producción aos máis pequenos.

A NENA E O GRILO NUN BARQUIÑO

A nena e o grilo (OQO, 2010) libro CD de Magín Blanco decorado coas fermosas ilustracións de Leandro Lamas. Os personaxes desta historia vivirán unha viaxe ca que descubrir o mundo a través de aventuras que inciden na solidaridade,o respecto pola natureza, a identidade e o universo afectivo. A partir desta maravilla de obra  as actividades para escolares de Afundación,  permitiunos disfrutar de boa música e teatro en galego para descubrir o mundo a través da curiosidade e a creatividade. Aquí vos deixo as actividades que fixeron @s nen@s das nosas escolas.

EL LOBO DE LOS CUENTOS

No mes de febreiro, os nen@s de primaria de San Cristovo traballamos o conto “El lobo de los cuentos”.  Nesta curta historia poñémonos no lugar do lobo, e reflexionamos sobre o seu papel nos contos infantiles.

O lobo deste conto está cansado de ser sempre malo, agora quere ser bo. Cambia o seu rol, e pode que os nenos o empecen a ver con outros ollos, e tamén aprenderán que existe a posibilidade de cambiar o comportamento. Adentrámonos no mundo das emocións recoñecendo como se vai sentindo o lobo ó longo da historia.

Como con todos os contos, fixemos unha pequena manualidade: un lobo cun rolo de papel hixiénico e dous tapóns de botellas de auga.

MONSTRUO ROSA

Monstruo Rosa é una historia que nos ensina o valor da diferencia e a importancia do optimismo e a positividade, sobre todo nos peores momentos.

Monstruo Rosa é diferente a todos os demais dende que naceu. É moi grande, redondo, moi alegre pero sobre todo é completamente rosa, cousa que destaca moito nese mundo en branco e negro no que lle tocou nacer. Monstruo Rosa podía conformarse, adaptarse ó mundo no que lle tocou vivir, pero non o fixo, decidiu loitar pola súa identidade sen medo ó descoñecido.

A recompensa vale a pena e moito, pois atopou unha sociedade rica e diversa na que foi acollido.

Aquí vos deixo algunhas das actividades que fixeron @s nen@s da escola de San Cristovo:

Antes de ler o conto, os alumnos imaxinaron como sería o monstro do conto únicamente escoitando o seu título. Debuxaron o que imaxinou cada un.

Despois de escoitar o conto, fixeron o debuxo do que máis lles gustou.

·    Xogo de dados no que debuxaron o monstro coa apariencia que lles ía tocando segundo tiraban os dados.

MAGOSTO CON TEATRO NA ESCOLA DE SAN CRISTOVO. O SOUTO DOS PRODIXIOS

Nada é imposible baixo os castiñeiros !!!

Os ourizos falan en varios idiomas, os raposos cantan máis que ben, os coellos bailan zapateado e muiñeira, os sapos compoñen poemas que riman e os osos fan punto de cruz nas silveiras. Temos xirasoles que dormen de día, hai fentos xigantes que soben á lua. As estrugas non pican se lles chiscas un ollo. Aquí non hai pena , só hai alegría.

O día do magosto a parte dos xogos e talleres, a fogueira e a festa houbo teatro con música e unha historia na que os rapaces do CRA disfrutaron un montón, xa que eles foron protagonistas do souto dos prodixios.

SAMAÍN

No Samaín a biblioteca escolar do noso CRA e os espacios lectores das escolas ambiéntanse para a ocasión, traballamos unha morea de contos con este motivo. Aquí vos deixo un resumo de fotos para que o disfrutedes.

Wonder. Todos somos únicos

Os nenos de Educación Primaria da escola de San Cristovo este mes estiveron traballando e reflexionando sobre unha historia sinxela, deliciosa e amable que reflexa a importancia da diversidade e a importancia de aceptar aos demáis tal como son. Aquí vos deixo os seus preciosos traballos