Vida

Naceu na Habana (Cuba) o 17 de maio de 1909. Con catro anos trasladase a Moldes, Boborás, lugar no que pasará gran parte da súa vida e desde a que organizará grandes estudos e documentacións sobre o patrimonio artístico e cultural de Galicia.

Arqueólogo e Escritor. Cursou o bacharelato no Instituto de Pontevedra, sendo alumno de Antón Losada Diéguez.

Estudou Dereito e Ciencias Históricas (Filosofía e Letras) nas universidades de Santiago de Compostela e Madrid. En 1933 doctorouse en Filosofía e Letras pola Universidade de Madrid, cidade na que exerceu a docencia como profesor do Instituto Nebrija.

Desempeñou diversos postos relacionados coa defensa e conservación do Patrimonio Artístico Nacional.

Durante a guerra civil organizou, ás ordes de Eugenio d'Ors, Pedro Muguruza e o Marqués de Lozoya, a Recuperación Artística e foi nomeado inspector dos Depósitos de Arte. En 1946 accedeu ao cargo de comisario da 1ª Zona do Servizo de Defensa do Patrimonio Artístico Nacional, que comprendía as catro provincias galegas, Asturias, León e Zamora.

Desde 1967 ocupou por oposición a dirección do Museo das Peregrinaciones de Santiago de Compostela e, en virtude da reorganización da Dirección Xeral de Belas Artes, foi designado asesor nacional de Museos, membro do Consello Asesor Nacional do Patrimonio Artístico e conselleiro provincial do Patrimonio Artístico e Cultural da Coruña.

Foi membro da Comisión Permanente do Consello Superior de Cultura e Belas Artes, presidente da Real Academia de Belas Artes da nosa Señora do Rosario da Coruña durante 25 anos, numerario da Real Academia Galega e do Instituto José Cornide de Estudos Coruñeses; correspondente das Reais Academias de Belas Artes de San Fernando de Madrid, San Luís de Zaragoza, San Jorge de Barcelona e San Carlos de Valencia, así como da Societé Nationale deas Antiquaires de France; membro do Instituto Arqueolóxico Alemán e da Comisión Nacional do I.C.Ou.M. ( International Council of Museums).

Fillo adoptivo de Ribadavia, Pontevedra e Tui, cabaleiro de Compostela e medalla de ouro da Cidade, tamén estaba en posesión de varias condecoraciones nacionais. En 1977 foi elixido membro numerario da Real Academia da Historia e en outubro deste mesmo ano tamén foi nomeado subdirector xeral do Patrimonio Artístico.

Segundo Fernando Chueca, era un home cordial, modesto e sinxelo; serio e de poucas palabras, pero de trato amigable.

Tiña unha conversación fluída e dominaba todos os temas, era un erudito.

Traballou, sen pausa, por Galicia, pola defensa da súa terra, pola conservación da súa arquitectura e pola divulgación da súa historia.

Pasou do centenar de publicacións entre folletos e libros. Destacou por ser un gran mestre, contemporáneo doutros grandes mestres como Vicente Risco, Florentino Cuevillas, Taboada Chivite, Ferro Couselo e Ogando Vázquez

Traballador incansable, amante da música, Mozart era o seu preferido, sempre estivo metido nalgún proxecto de investigación e estudo do seu entorno.

O seu traballo foi fundamentalmente de campo. Foron moitas as andainas que realizaou para chegar aos monumentos que quería estudar. Deste traballo deixou constancia nas máis de 15000 fotografías que realizou e que están custodiadas na Academia Galega de Belas Artes da Coruña.

Morreu o 24 de abril de 1985, sendo enterrado no cemiterio de San Mamede de Moldes.

book | by Dr. Radut