A agresividade infantil

Unha das razóns que mais preocupan ás nais e pais e, polas que solicitan consulta e axuda, é a agresividade infantil. A aprendizaxe da agresividade e do comportamento violento pode darse por diversas razóns:

1.- Por imitación. Segundo diversas teorías, cando un nen@  teñe ou está exposto a modelos agresivos, o rapaz/a tende a imitar os comportamentos agresivos que observa. Esta opinión esta apoiada por diversos estudos que amosan que hai maior número de agresións despois de estar exposto a modelos agresivos.

2.- O reforzo. Este ten un papel moi importante na expresión da agresión, xa que se hai un reforzo despois de producirse un acto agresivo é moi probable que este se repita. Por exemplo, se un nen@ descobre que pode pórse de primeiro na fila, mediante un empurrón, é moi probable que siga empurrando para acadar sempre ser o primeiro.

3.-A conduta agresiva varía dependendo do ambente social, dos obxectivos e do papel desempeñado polo nen@.

4.-Os factores cognitivos desempeñan tamén un papel importante na adquisición e mantemento da conduta agresiva. Estes factores cognitivos poden axudar ao neno a autorregularse e controlarse. Por exemplo, pode anticipar as consecuencias da agresión e buscar alternativas á conduta agresiva ante a situación problemática; pode reinterpretar a conduta ou as intencións dos demais; pode aprender a observar, lembrar ou ensaiar mentalmente o modo en que outras persoas enfróntanse ás situacións difíciles...

Para ilustrar estas liñas, eiquí tedes  "o decálogo para formar delicuentes" para pais e nais: