Normalización Lingüística

Letras galegas 2019

A Real Academia Galega, propuxo a Antón Fraguas Fraguas como o homenaxeado no Día das Letras Galegas de 2019.

Fraguas Fraguas (Loureiro, Cotobade, 1905 - Santiago de Compostela, 1999) foi historiador, profesor e director e presidente do Museo do Pobo Galego, así como un dos fundadores da Sociedade de Lingua e membro das Irmandades da Fala e do Seminario de Estudos Galegos. Compaxinou o ensino coa investigación en contacto con institucións como o Instituto Pai Sarmiento ou a RAG, na que ingresou en 1956 no sitio que deixou Castelao. Recibiu, entre outros galardóns, o Pedrón de Ouro, a Medalla Castelao, o Premio Trasalba e o Premio das Letras e das Artes da Xunta.

A RAG creou o Día das Letras Galegas en 1963, ano que se lle dedicou a Rosalía de Castro por cumprirse o centenario da publicación da súa obra 'Cantares Galegos'. Fonte: Faro de vigo

LAUDA SEPULCRAL DE REBORDÁNS

No museo de Pontevedra podemos comtemplar unha lauda pétrea, atopada en Rebordáns e que  pertencente ao tipo denominado de estola, así chamado por compoñer ese esquema ou figura o baquetón que marca as aristas das catro vertentes da tapa. A súa presenza é moi frecuente nas necrópolis altomedievais da antiga Gallaecia.

Lauda sepulcral de Modesa

Granito. Séculos V-VI

San Bartolomé de Rebordáns. Museo de Pontevedra

" HIC REQUIESCIT MODESA"

" AQUÍ DESCANSA MODESA"

Correlingua 2018

Co lema "  A LINGUA NON PARA" , o alumnado de 1º, 2º e 3º de EP, participaremos no Correlingua que se celebrará en Tomiño o xoves 10 de maio.

Semana do entroido

Semana do entroido on PhotoPeach

Preparando o Entroido

Durante a semana do entroido o alumnado participou en talleres para coñecer elementos típicos do entroido en Galicia, este ano eleboraron caretas e capas do loro Ravachol de Pontevedra.

De viaxe por Galicia

Aquis Querquennis, foi un campamento romano situado no concello ourensán de Bande, a carón do río Limia no encoro do Crebado das Cunchas.

O campamento foi construído sobre os anos 69-79 d.c. e abandonado sobre o 120 d.c.

O campamento ten forma rectangular e está rodeado dun groso muro. En cada lado do recinto poderemos ver os restos das portas de entrada. Unha vez dentro poderemos ver unha extensa rede de muros e canles, zonas destinadas a soldados, cabaleiría, hórreos,... Na actualidade o campamento aínda se está excavando e cerca podemos visitar o centro de interpretación.

Vista aérea do campamento romano Aquis Querquennis

Letras Galegas 2018

O Día das Letras 2018 homenaxeará á narradora, tradutora e ensaísta María Victoria Moreno (Valencia de Alcántara - Cáceres,1941-Pontevedra, 2005).

Imaxe: La Voz de Galicia (18/06/17)

Correlingua 17 " En galego, sen cancelas"

O 16 de maio,  o alumnado participou na xornada do Correlingua celebrado en Tui.