Actividades culturais

Luísa Villalta loce na fachada do instituto

A imaxe de Luísa Villalta, a quen está dedicado este ano o Día das Letras Galegas, pendura da fachada do IES Arcebispo Xelmírez I. A idea inicial foi da profesora Vicen Outeiro, quen propuxo invitar todas as persoas que convivimos no instituto –profesorado, alumnado e persoal administrativo, de limpeza e da cafetaría– a deixarnos fotografar para incorporar as nosas caras a un retrato da poeta. Elixiuse unha fermosa foto de Xosé Abad, quen lla cedeu decontado ao instituto para esta iniciativa. A profesora Olalla Cociña e mais o profesor Sergio Frade, ambos do Departamento de Imaxe e son, organizaron e levaron a cabo co seu alumnado o complexo traballo fotográfico cuxo resultado podemos contemplar cando chegamos ao instituto. Non se nos ocorre unha maneira mellor de expresar a admiración de todas e todos nós por Luísa Villalta!

(Aquí hai varias fotos da fachada do instituto e mais unha imaxe de alta resolución do cartel: Galería "Luísa Villalta loce na fachada do instituto")

Marzo e abril matemáticos no Xelmírez I

O 21 de marzo alumnado de todos os niveis de ESO e Bacharelato do noso centro participou no Canguro Matemático 2024. Competiron con máis de 24000 participantes da edición española deste concurso internacional de resolución de problemas.

O 11 de abril un grupo de 3º de ESO interveu na actividade Matemáticas na Raia, iniciativa que pretende facer atractivas as matemáticas, estimular a creatividade e a innovación e fomentar a participación activa. Está organizada por asociacións de profesores de matemáticas de Galicia e Portugal.

Por último, dous alumnos participaron o 25 de abril na Olimpíada Matemática, concurso de resolución de problemas dirixido a alumnado de 2º de ESO.

Aínda non están publicados os gañadores de ningún dos concursos. Sorte a todos!

Álbum: Outras Actividades -> Departamento Matemáticas

O instituto regala lecturas

No Día do Libro, e por segundo ano consecutivo, o persoal do instituto –docente e non docente– tivo a ocasión de participar na actividade de intercambio de libros coñecida como o amigo invisíbel. Foi un momento estimulante e divertido, en que cada unha e cada un de nós puido comprobar que lecturas pensan as demais persoas que nos poderían interesar. Agora, a gozar dos agasallos! E até o 23 de abril de 2025!

(Aquí hai máis fotos: Galería "O instituto regala lecturas")

Xulia Alonso visita o instituto

Tras as xestións feitas polo profesor Rodrigo Ruiz, do equipo da biblioteca, Xulia Alonso estivo hoxe no instituto. A conversa co alumnado do primeiro curso do bacharelato xirou ao redor do seu libro Futuro imperfecto e mais da súa vida.

'La Voz de Galicia' informa da concesión do Premio BREVITER

O xornal La Voz de Galicia informa da concesión do I Premio BREVITER de microrrelatos.

Xa sabemos quen son as gañadoras do Premio BREVITER!

O 18 de abril de 2024 reuniuse o xurado do I Premio BREVITER de microrrelatos, composto por Laureano Araujo (presidente), Anaísa Amorim (secretaria), Sergio Frade, Adrián Noia e Rodrigo Ruiz, que decidiu outorgar dous premios de 300,00 euros cada un. Na categoría de microrrelatos literarios ou poemas, a obra gañadora é "O avó do souto vello", da nosa alumna Xela Rodríguez Domínguez. Na categoría de microrrelatos audiovisuais galardóase a obra "A industria téxtil", de Eliana Noemí Correa Aillón, do IES As Lagoas (Ourense). A entrega dos premios vai ter lugar no mes de xuño, nun acto público no instituto.

As fichas de recomendación da biblioteca

Os membros da comunidade educativa do instituto poden recomendar libros mediante as fichas que están na biblioteca ao dispor das persoas interesadas. Canta máis xente se anime a compartir os seus consellos de lectura, máis cousas divertidas e fascinantes iremos descubrindo!

A participación no premio BREVITER, en 'La Voz de Galicia'

O xornal La Voz de Galicia cualifica de "éxito" a convocatoria do I Premio BREVITER de microrrelatos, que organiza o noso instituto.

Que é o espazo de igualdade e diversidade?

Hai xa tres anos que o profesorado do IES Arcebispo Xelmírez detectou a necesidade de crear un grupo de apoio e/ou un espazo seguro onde o noso alumnado LGBTIQ+ puidese sentirse escoitado e comprendido. A idea deste espazo foi impulsada polo EDL e o equipo de igualdade, e conta co apoio do Departamento de orientación e da dirección do instituto.
O espazo forma parte da Rede Educativa de Apoio LGBTIQ+ Galicia, que considera que "para evitar a reprodución de estereotipos sexistas [...], faise necesaria a aplicación de medidas individuais e colectivas encamiñadas a promover a igualdade de oportunidades, e, por tanto, asentar as bases para conseguir un centro coeducativo, libre de discriminación e respectuoso con todas as diversidades".
Este espazo, ao que asiste profesorado e alumnado de todas as idades do instituto, é un lugar onde abrimos temas de debate, aclaramos dúbidas, reflexionamos sobre as nosas inquedanzas, os nosos medos e as nosas incertezas, propoñemos lecturas, películas e documentais, e organizamos actividades para celebrar efemérides que nos interesan.
Comezamos hai tres anos pintando un armario coas cores da bandeira LGBT e filmando un vídeo no cal convidabamos toda a comunidade educativa a asistir ás reunións.
O armario segue alí, e nós tamén.
Reunímonos os xoves, de 12.25 a 12.45 horas, na aula de Alemán.

Alta participación no I Premio BREVITER de microrrelatos

A resposta á convocatoria do I Premio BREVITER de microrrelatos superou as expectativas. Recibíronse 77 obras, 63 literarias e 14 audiovisuais, en galego, alemán, español, inglés e portugués, o cal demostra o grande interese que suscitou a iniciativa do noso instituto.
O xurado do premio anunciará a súa decisión nas próximas semanas.