HISTORIA - ORIXE DO ENTROIDO EN XERAL
Non se ten precisado con certeza a orixe das festas do Entroido.
Ć en Ć©pocas escuras da Idade Media cando aparece con mĆ”is forza formando parte do cĆrculo litĆŗrxico cristiĆ”n, polo que parece que sen a existencia da Coresma, o Entroido, non perdurase na forma que maioritariamente se presentou ata hai algĆŗns anos.
Desde o Renacemento creuse que o Entroido proviƱa directamente das antigas festas Saturnais romanas. Nestas festas existĆa como costume xeneralizado, o troco de agasallos e invitacións, de vestirse con mĆ”scaras ou disfrazarse e de que os seƱores vestisen humildes roupas dos escravos, gozando estes por contrapartida, de certa liberdade sen recoƱecer amo algĆŗn
A propia verba Carnaval levou a alguns a derivala de "carrus navalis" ou representación que nas festa das Kalendas de marzo viñan celebrala os romanos en honra da deusa Isis, con procesións, disfraces e exhibicións de barcos arrastrados pola terra.
O Entroido Ć© unha festa na que os ritos e manifestacións de orixe arcaica mestĆŗranse na Ć©poca romana con outros de tipo social, que perduran ata a Idade Media, adquirindo tamĆ©n un sentido cristiĆ”n. A convivencia de ambas manifestacións, a pagĆ” e a cristiĆ”, lĆ©vannos definitivamente a fixar os carĆ”cteres que aĆnda hoxe na actualidade detĆ©ctase na festa do Entroido.
A cultura popular era poderosa mentres que a oficial e relixiosa mĆ”is feble, polo que, con fins propagandĆsticos a igrexa facĆa cadrar as sĆŗas festas con aquelas que fosen pagĆ”s co Ćŗnico fin de intentar cristianizalas. As festas populares nas que a risa, a burla ou a pantomima, eran elementos esenciais, foron consideradas como cousa demonĆaca, emanante do Inferno, e o rezo, o recollemento, a oración e o arrepentimento como provintes de Deus. Estas premisas marcaron a concepción filosófica dos primeiros tempos da igrexa medieval, e en canto, comenzou a considerar como unha segunda natureza humana, estas manifestacións de desafogo, ata o estamento relixioso chegou a asumilo no contorno do seu propio ritual, permitindo pois estes excesos en determinadas datas do ano co Ćŗnico fin de erradicalo aos poucos, e asĆ desta forma os mesmos relixiosos, conscientes do seu papel transformador, contribuĆron Ć” sĆŗa expansión baixo novas formas, potenciadas por eles. AsĆ chegaron a recrearse situacións xocosas e satĆricas de paisaxes bĆblicas e de libros relixiosos, sempre xustificĆ”ndoas baixo a premisa desa segunda natureza humana. Na liturxia, nos funerais, nos matrimonios, bautizos e outras cerimonias comezan a aparecer estas manifestacións satĆricas, exemplo diso, son: "As festas do San Xoan" "Os Inocentes" "A Liturxia dos Borrachos" "O Evanxelio dos Borrachos" "O Testamento Porcelli" "Pater Noster" "Credo" e outras letanĆas, que sen ningunha dĆŗbida remĆtennos aos Testamentos e Enterros das nosas festas do Entroido. TamĆ©n vellas pezas teatrais, os "ministerys" (dos menestrais=gremios) con intención ridiculizadora son un precedente dos Entremeses e Apropósitos dos nosos tempos.
En moitas destas festas saĆan xa previamente os "demos" enmascarados, circulando libremente polas rĆŗas e creando un ambiente de desenfreo. Ao pouco tempo estes enmascarados xa aparecen organizados participando en gremios, en danzas e finalmente en procesións como penitentes representando sempre o demonĆaco, o negativo fronte ao triunfo da fe.
A partir do Renacemento, coa nova concepción filosófica do mundo e da vida, a festa do Entroido foi mĆ”is unha lembranza e o adeus a outra Ć©poca que xa terminara. NalgĆŗns casos foi asĆ, mĆ”is noutros, a concepción vital medievalista perdurou por diversos motivos socioeconómicos, ata os nosos dĆas; no rural, agrario e medieval a travĆ©s das nosas xentes, as nosas vilas e cidades por medio dos gremios que mostraban os seus espectĆ”culos, invencións, danzas e mĆ”scaras.