Aprendendo de Ángel Carracedo

Co gallo do "Mes da ciencia en Galego" nas bibliotecas escolares, Anxo Carracedo, catedrático de medicina legal e coordinador do grupo de medicina xenómica da USC, impartiu unha charla no teatro Jofre que levou por título "CSI Galicia: xenómica forense" o martes 29 de novembro.

O alumnado de 4º de ESO e de 1º de bacharelato do noso centro, acompañado polos seus profesores, acudiu á conferencia, xunto con moitos outros alumnos de centros educativos de Ferrolterra.

Todos quedamos seducidos coas súas explicacións sobre xenética forense e cautivados pola sinxeleza con que amosou como, a partir do noso ADN, se poden obter datos no ámbito da investigación criminal.

Almorzos saudables no Sofía

O luns 28 de novembro, o departamento de Educación Física realizou unha novidosa actividade no noso centro que tivo moito éxito e a cal esperamos que teña continuidade.

As alumnas e alumnos de segundo de ESO, xunto co seu profesor Alberto, elaboraron un almorzo saudable nos recreos. Explicáronnos a importancia dunha comida que debe aportar o 25% da enerxía da nosa dieta e tamén puidemos degustar moitos alimentos que deben estar na nosa dieta: lácteos (leite, iogur e queixo), cereais (diversos tipos de pan, cereais e galletas) integrais, froitas (frescas, deshidratadas e en confitura) e outros alimentos saudables (cecina, mel, aceite de oliva, ovos, xamón, vexetais...

Adicar uns minutos cada mañá a almorzar sentadas e sentados a unha mesa con alimentos variados, atractivos e ricos en fibra marcarán unha diferenza considerable no desenvolvemento do noso día porque aportarán enerxía no só aos nosos músculos senón tamén ao noso cerebro, polo que o noso rendemento escolar mellorará notablemente.

Un Sofía Casanova laranxa para a eliminación da vilencia conta a muller

A comunidade escolar do IES Sofía Casanova conmemorou o venres 25 de novembro o Día internacional para a eliminación da violencia contra a muller.

As profesoras e profesores do noso centro entendemos a educación como un proceso de formación no que debe primar o reforzo positivo; cremos que o mellor xeito de prever conflictos é xerar conciencia. Por iso, levamos xa varios anos actuando para aprender a reflexionar ao noso alumnado en temas que, coma este, sen dúbida requerirán nun futuro da súa actuación.

Este curso unímonos á campaña da ONU Actúa e pinta o teu día de laranxa que invita a participar dunha maneira activa e positiva na consecución do empoderamento e igualdade das mulleres.

Por iso, o venres 25 vimos todas e todos cunha camiseta ou un xersei brancos, nos que engadimos una pegatina cun motivo de cor laranxa, e participamos nas actividades que desenvolvemos na entrada do centro.

Por una comunidade escolar activa contra a violencia de xénero!

Pleno para rexeitar a violencia contra a muller

As alumnas e alumnos de 4º de ESO do noso centro, acompañados polas súas titoras e titores e mais polo orientador, acudiron ao teatro "Jofre", xunto con outros douscentos alumnos de outros institutos da cidade para amosar o seu rexeitamento contra a viloencia de xénero.

Máis información

1º e 2º de ESO coa enerxía sostible

O xoves 17 de novembro, os alumnos e alumnas de 1º e 2º de ESO acudiron á praza do Inferniño, nunha actividade organizada polos profesores do departamento de Física e Química, para aprender interesantes aspectos sobre o uso responsable da enerxía.

Dentro do programa que a empresa REPSOL está desenvolvendo por todo o país, os alumnos aprenderon que é a enerxía, como se produce, como se transporta, como se transforma e como se usa. Deste xeito, aprendemos aos nosos alumnos a avanzar e colaborar para conseguir un futuro máis sostible.

Visita a EXPONAV

Os alumnos e alumnas de 2º e 3º de ESO do noso centro, dentro dunha actividade interdepartamental organizada polos profesores de Artes Plásticas e Diseño, Tecnoloxía e Xeografía e Historia, acudiron esta semana ao edificio de Herrerías adicado á construcción naval.

Alí, puideron atender ás explicacións da evolución das técnicas constructivas, desde a primeira máquina de vapor ás máis adiantadas técnicas. Tamén estudaron, entre outros importantes aspectos, o pecio da fragata Magdalena, afundida na ría de Viveiro no ano 1810 e recuperada nos anos 80 do século pasado.

Iván Puentes Barcia, gañador da carreira contra o cancro

Iván Puentes Barcia, alumno de bacharelato deste centro, foi o gañador na Cerreira conta o Cancro, que na súa cuarta edición tivo lugar o pasado fin de semana.

É esta unha carreira solidaria que ten como obxectivo recaudar cartos para financiar a loita contra o cancro.

Iván, desenrola a súa actividade atlética dentro do club Triatlón Ferrol.

Parabéns, Iván!

Mes dos fungos e cogumelos no Sofía

Durante este mes de novembro, poderás aprender moitos aspectos interesantes acerca dos fungos e cogomelos na exposición que prepararon os alumnos e alumnas de 1º de ESO coa axuda da súa profesora de Ciencias da Natureza.

Entre cartelas explicativas, cogumelos, follas e fungos has estar moi atento, xa que algunha vez deuse o caso de atopar seres de pequeno tamaño, xa sabes. Se atopas algún, avísa a túa profesora con rapidez. Ou lévao con moito coidado a un recuncho da biblioteca, porque estes adorables pícaros necesitan a calor que desprenden os libros. (É un segredo.)