Contratos Programa Innova

CP Innova: Investigamos e Expoñemos

Cono de Apolonio

Apolonio de Perga nació en el año 262 a.C., en Panfilia (la actual Antalya, Turquía), estudió en el Museo de Alejandría con los discípulos de Euclides, y residió tanto en Alejandría como en Éfeso y Pérgamo. Esta última poseía una Biblioteca y una Escuela del Saber, similares a las de Alejandría.

Apolonio demostró en sus “Cónicas” que de un cono pueden obtenerse cuatro tipos de secciones, variando la inclinación del plano que corta al cono; esta demostración supuso un paso importante en el proceso de unificar el estudio de los diferentes tipos de curvas, y esta importancia se reveló casi 2000 años después cuando Kepler o Newton descubrieron el papel fundamental de la mecánica celeste.

cono

Así pues, las “Cónicas” son:

– Un círculo: corte con un plano paralelo a la base del cono.
– Una elipse: corte oblicuo con respecto a la base.
– Una parábola: corte paralelo a una generatriz del cono que atraviesa su base.
– Una hipérbola: corte más o menos paralelo a la altura del cono enfrentado a su imagen unido por el vértice.

Podéis ver aquí un vídeo de la réplica diseñada en el centro.

Esta réplica cuenta además con un tag NFC que permite, simplemente acercando un dispositivo electrónico como un smartphone, acceder a información acerca de este elemento.

CHAPAS ELEMENTOS QUÍMICOS

O alumnado de 4º de ESO, aproveitando o estudo da táboa periódica e os coñecementos adquiridos sobre as propiedades dos elementos químicos, deseñaron unha chapa co nome, símbolo e propiedade relevante dun elemento, escollido por cada un deles.

Aquí deixamos as imaxes que amosan a creatividade do noso alumnado e o orgullosos que están dos seus deseños!

A Química é a resposta!

Durante este trimestre na materia de Física e Química, o alumnado de 3º de ESO abordará os contidos de Química. A través da realización de post científicos, trataron de dar resposta de forma rigorosa e creativa, a diferentes cuestións que xurden na realidade cotiá, onde están presentes reaccións químicas.

Aquí vos deixamos algunha mostra deste traballo, que titulamos: A Química ten a resposta!

Beca Casio

O alumnado de 2º da ESO resolveu este divertídisimo problema co que o centro participou no concurso de BecaCasio 2024.

Visita á aula Newton (Ourense)

Os/as alumnos/as de terceiro da ESO visitaron en maio a aula Newton en Ourense.

Aula Newton Galicia é unha iniciativa de divulgación científica gratuíta que Tecnópole promove entre os centros educativos de Secundaria de Galicia.

Está organizada conxuntamente entre Xunta de Galicia, Boeing, First Scandinavia e Tecnópole.

Aula Newton Galicia ofrece formación en ciencia, tecnoloxía, enxeñería e matemáticas mediante dinámicas prácticas de forma que os estudantes teñen acceso a equipos que lles permiten explorar, debater, reflexionar e colaborar nas materias STEM.

Concurso de fotografía 2024

Concurso de fotografía

Coma cada ano o IES Illa de Sarón vai levar a cabo o seu concurso de fotografía, este ano adicado ás matemáticas que se esconden na arquitectura.

Está aberto a toda a comunidade educativa, anímate e participa!!!!

BASES:

Pode participar neste concurso toda a comunidade do centro IES Illa de Sarón.

Cada persoa participante poderá presentar un máximo de dúas fotografías que terá como temática: AS MATEMÁTICAS NA ARQUITECTURA.

 As fotografías terán un tamaño mínimo de 2000 KB, a relación entre os lados estará entre 4/3 e 16/9, e terán inserido o título, en galego, que o autor decida.

 Haberá tres categorías: A, alumnado de 1º e 2º de ESO; B, alumnado de 3º e 4º de ESO e C, resto da comunidade.

Prazo e procedemento de entrega dos traballos:

 O prazo de entrega dos traballos será entre os días 3 e 24 de maio .

 O procedemento para entregar os traballos será envialas á dirección de correo electrónico REBECARUBALCANCIO@edu.xunta.es .

 O asunto indicado no correo será: Fotografía – Nome e apelidos do autor/a e o curso ou posto.

Actividades relacionadas co concurso:

 Os traballos fotográficos entregados serán impresos e con eles realizarase unha exposición no centro.

 Organizarase unha votación na que participarán como xurado os membros do departamento de matemáticas e do departamento de educación plástica e visual.

 Haberá un premio dun vale de 20€ para a categoría A e outro para a categoría B. O premio para a categoría C será un diploma.

 O xurado poderá deixar deserto calquera dos premios se así o considera oportuno.

 O fallo do xurado darase a coñecer antes do venres 3 de xuño.

Concurso de Sudokus

Entrega de premios

O pasado 21 de marzo celebrouse no centro IES Illa de Sarón o xa tradicional concurso de Sudokus. O alumnado da ESO debería resolver a maior cantidade de susokus en 50 minutos, aumentando de nivel cada vez que remataban unha das probas. O alumnado francés que se atopaba de intercambio esta semana no noso país participou tamén desta actividade con grande entusiasmo. A vindeira semana procederemos á entrega de premios. Noraboa a tódolos participantes!!!!!

Proxectos de investigación en lingua inglesa

O departamento de inglés propuxo ao alumnado de 2º, 3º e 4º da ESO facer un proxecto de investigación no que os alumnos tiñan que investigar e expoñer un tema relacionado coa cultura inglesa. En cada curso deuselles diversas opcións e eles tiñan que escoller un.

Nesta segunda avaliación, os alumnos falaron dos seguintes temas:

• Our favourite outdoor activities
  • Our favourite films and TV series

• The Environment
  • Our favourite Films.

• Environmental issues
  • Photography

Os virus non só afectan ó ser humano!