Concerto da Real Filharmonía de Galicia. Teatro Afundación de Vigo

O 26 de Xaneiro, un grupo de alumnas de 1º Bacharelato e a súa profesora, asistimos ó concerto da Real Filarmonía de Galicia, dirixida nesta ocasión pola directora portuguesa Rita Castro. Baixo o título de Percorrendo a felicidade, fixemos unha viaxe dende o Clasicismo de Mozart, ata a visión nostálxica do pasado, cos compositores do século XX, Martinu y Honneger.

As pezas de Mozart abriron e pecharon o concerto. Comezando coa Abertura da ópera “As vodas de Fígaro” ( 1787), na que Mozart non utiliza ningún dos temas que logo aparecerán na ópera.

De seguido saltamos no tempo, podendo desfrutar da Pastorale d’été  ( 1921) de Arthur Honegger. Trátase dun poema sinfónico cuxa partitura está encabezada por unha cita do poeta Arthur Rimbaud: “ Abracei o amencer de verán”.

A continuación, e seguindo no século XX, a Toccata e due canzoni (1946) de B. Martinú. O compositor pretendía que fose unha peza lixeira e optimista, pero acabou sendo unha obra máis escura e disoante por momentos. Na que o piano xoga un papel fundamental, que contribúe a crear un ambiente tenso. A primeira canzona baséase nun motivo de sete notas que é anunciado polo piano. A segunda canzona empeza soando disoante, para rematar de xeito luminoso na tonalidade de Re Maior.

Como broche final, a Sinfonía nº 38 “Praga” (1787) de W.A. Mozart. Os elementos diferenciadores en relación a outras sinfonías, son o emprego de só 3 movementos, prescindindo do Scherzo; a existencia dunha introducción lenta que da paso ó Allegro ; e a non presenza dos clarinetes.

Grazas ó programa “Quedamos no palco, quedamos coa clásica” de Afundación, seguiremos desfrutando de máis concertos ó longo do curso.

Traballando o ritmo con material de refugallo…ecopercussión no IES Coruxo

Se ó termo percusión (conxunto de instrumentos de percusión dunha banda) lle engadimos o prefixo eco temos a ecopercussión, é dicir, instrumentos para traballar a percusión con material de refugallo como cubos de plástico ou bidóns.

Nestes obradoiros, que se desenvolveron o pasado xoves 11 de xaneiro con 2º da ESO, o alumnado puido aprender a traballar o ritmo, desenvolver a súa capacidade motriz e traballar de forma coordinada cos seus compañeiros exercitando a disciplina necesaria e, ao mesmo tempo, pasalo ben, liberando estrés.

O alumnado puido desfrutar desta experiencia no patio exterior do Instituto, e para mostra os seguintes vídeos:

Esta iniciativa está dentro do CP Innova, EDUexcelencia, onde o Instituto actúa como promotor da excelencia a través do afondamento de diferentes ámbitos de coñecemento.

Concerto 22 de Novembro Real Filharmonía de Galicia

Un grupo de alumnas de 1º Bacharelato e máis eu, a súa profesora de música, asistimos a un concerto ofrecido pola Real Filarmonía de Galicia, dirixida polo director suizo, Baldur Brönnimann. O repertorio, de 3 pezas de música clásica, foi exquisitamente interpretado pola orquestra.

Dúas das pezas son románticas, mentres que a terceira emprega unha sonoridade propia da música do século XX.

• “O idilio de Sigfrido” ( 1870), foi un agasallo de Richard Wagner á súa esposa, Cosima Liszt. Composta nun só movemento, o material temático é tomado de varias pezas do acto III da súa ópera “Sigfrido”.
  • A Sinfonía nº3 “Singulière” (1845), do compositor sueco Franz Berwald, presenta 3 movementos ( Allegro- Adagio-Presto).Unha melodía optimista percorre os primeiro e terceiro movemento.
  • “Schattenhaft” , composta polo música galego Hugo Gómez Chao, foi estreada neste día. Caracterízase polo emprego dunha linguaxe musical rupturista: ausencia da melodía, do ritmo, da tonalidade. Impera a disonancia, e a busca da experimentación sonora, coa finalidade de recrear unha atmósfera concreta, acadando un ambiente escuro e tenebroso.

Todos os instrumentos da orquestra están ó servizo da nova sonoridade, e non se executan do xeito tradicional. Son precisas novas técnicas instrumentais: a pianista manipula as cordas deste instrumento coas súas mans; na ampla sección de percusión ( 2 gongs, 2 marimbas, 2 bombos,..) , os músicos fan uso de obxectos para percutir os mesmos e obter timbres diferentes.

Como din dende a orquestra, “ esta peza musical traslada o universo poético dos corpos en resonancia ao mundo dos sons, xogando coa idea da ausencia, da presenza, da lembranza”.

Unha tarde-noite inesquecible para nós, profesora e alumnas

Literatura e música no IES Coruxo

Esta semana (do 16 ao 20 de outubro) comezaron as actividades da nosa biblioteca coa celebración do día da escritora e, sobre todo, coa posta en marcha durante un novo curso escolar do Club de lectura.

Como en anos anteriores, púxose a andar o Club de lectura 23-24, onde o alumnado participante, a partires da lectura dunha obra seleccionada (e entretida), compartirá as súas experiencias lectoras con outros compañeiros nun entorno agradable, como é a biblioteca. Pero tamén están previstas moitas outras actividades dentro do club, como a próxima “tarde terrorífica”, que se celebrará o luns 31 de outubro pola tarde co gallo do Samaín.

Por outra banda, alumnado da materia de música de 1º Bacharelato acudiron a noite do mércores acompañados pola súa profesora a un concerto da Real Filharmonía de Galicia no Teatro Afundación de Vigo.

Agardamos espertar pouco a pouco o seu interese pola lectura e a música coas actividades realizadas e previstas.

Programación curso 22-23

Programación Música